تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قیمت آیفون ۱۵ در ایران

مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت اپل شب گذشته (سه‌شنبه) برگزار شد. در این مراسم از آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس رونمایی شد. اما قیمت آیفون ۱۵ در ایران چقدر است؟

کد خبر: ۱۵۵۶۹۱
۱۱:۵۶ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

قیمت آیفون ۱۵ در ایران

دیدارنیوز: در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت اپل، از آیفون ۱۵ رونمایی شد. اما قیمت آیفون ۱۵ چقدر است؟

قیمت آیفون ۱۵

هنوز آیفون ۱۵ به ایران نرسیده و قیمت‌گذاری نشده است. در هیچ کدام از سایت‌های خرید و فروش موبایل قیمتی برای این محصول اعلام نکرده است. اما می‌توان قیمت دلاری آیفون را بررسی کرد.

شرکت اپل، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس را به‌ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است. در واقع، قیمت آیفون ۱۵ با محاسبه نرخ روز دلار (۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان)، معادل حدود ۳۹ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان است. قیمت آیفون ۱۵ پلاس نیز به حدود ۴۴ میلیون و ۶۸۰ هزر تومان می‌رسد.

این شرکت همچنین قیمت آیفون ۱۵ پرو در کانفیگ پایه را که دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است، ۹۹۹ دلار اعلام کرده است. گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس در کانفیگ پایه که ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد، نیز با قیمت ۱٬۱۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. این قیمت‌ها معادل حدود ۴۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۵۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است.

اما نکته مهمی که درباره قیمت آیفون وجود دارد این است که قیمت این محصول در ایران قطعا معادل قیمت دلاری آن نیست و حداقل در ایران با قیمت دو تا دو و نیم برابر به فروش می‌رسد.

البته نکته مهمی که درباره آیفون ۱۵ وجود دارد این است که این مدل هم مانند آیفون ۱۴ در بازار ایران رجیستر نمی‌شود. پس ممکن است قیمت آن مانند آیفون ۱۴ از آیفون ۱۳ ارزانتر باشد.

ویژگی‌های آیفون ۱۵

محصولات آیفون ۱۵ در حالی رونمایی شدند که یک تغییر اساسی در آن‌ها ایجاد شده است؛ نوع شارژر آیفون ۱۵ با محصولات دیگر برند اپل متفاوت است.

آنگونه که زومیت گزارش داده است، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با داینامیک آیلند و درگاه USB C معرفی شدند و بدین‌ترتیب اپل با ناچ و درگاه لایتنینگ روی گوشی‌های خود خداحافظی کرد.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنان مثل مدل‌های سال گذشته به‌ترتیب از نمایشگر ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی بهره می‌برند. این دو گوشی شباهت بسیار زیادی به همتایان آیفون ۱۴ خود دارند، اما حالا مثل مدل‌های پرو به داینامیک آیلند مجهز شده‌اند و این درحالی است که سال گذشته قابلیت مذکور فقط مخصوص آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی