تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نماینده مجلس: حقوق بازنشستگان برای ۱۰ روز زندگی کافی نیست!

جواد نیک بین، نماینده مجلس با انتقاد از دولت بابت عدم واردات خودرو به کشور گفت: حقوق بازنشستگان معلم یا سایر بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی آن‌ها را هم نمی‌دهد، بر اساس قانون مصوب مجلس حقوق بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق کارمندان شود، بودجه این نیز مشخص شده است. اگر دولت اجرا نمی‌کند حداقل به مردم توضیح دهد که دلایل اجرایی نشدن این موضوع چیست.

کد خبر: ۱۵۵۶۸۲
۱۰:۲۱ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

نماینده مجلس: حقوق بازنشستگان برای ۱۰ روز زندگی کافی نیست!

دیدارنیوز: نماینده مردم کاشمر گفت: شفافیت در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و برای بررسی آن ماه‌ها زمان صرف شد و کار کارشناسی انجام گرفت، مجلس پای شفافیت ایستاد و ۱۷۸ نفر از نمایندگان آن را امضا و تأیید کردند. شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد، اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است، این چه وضعیتی است.

جواد نیک بین در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به بررسی دو فوریت لایحه سازمان توسعه مکران اشاره کرد و گفت: آقایان بهتر است اگر می‌خواهند فئودالی و ایالتی کردن کشور را شروع کنند از شهر‌های بزرگ مانند تهران آغاز کنند نه از منطقه محرومی مانند سواحل مکران.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس ادامه داد: موضوعات و قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مصوب و در شورای نگهبان تأیید می‌شود دولت بخش زیادی از آن را اجرا نمی‌کند به طور مثال موضوع همسان‌سازی حقوق کارمندان لشکری و کشوری. از بازنشستگان و کارمندان سپاه، نیروی انتظامی، ارتش سوال کنید که میزان حقوق آن‌ها چقدر است. این افراد حق اعتراض دارند، زیرا وقار، متانت و غیرت بازنشستگان اجازه اعتراض به آن‌ها نمی‌دهد و کارمندان نیز به دلایل مختلف حق اعتراض ندارند.

وی تصریح کرد: حقوق بازنشستگان معلم یا سایر بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی آن‌ها را هم نمی‌دهد، بر اساس قانون مصوب مجلس حقوق بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق کارمندان شود، بودجه این نیز مشخص شده است. اگر دولت اجرا نمی‌کند حداقل به مردم توضیح دهد که دلایل اجرایی نشدن این موضوع چیست.

نیک‌بین با اشاره به قانون مصوب مجلس درباره واردات خودرو افزود: واردات خودرو موجب رفاه می‌شود. ارزآوری داشته و اشتغال ایجاد می‌کند، با چه زبانی باید بگوییم اگر دولت می‌خواهد رفاه مردم را تأمین کند باید قانون مصوب مجلس را اجرا کند و اگر اجرا نمی‌کند باید دلایل آن را بیان کند تا در صورت لزوم اصلاحات لازم انجام شود.

به نقل از خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس یازدهم به موضوع شفافیت اشاره کرد و ادامه داد: شفافیت در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و برای بررسی آن ماه‌ها زمان صرف شد و کار کارشناسی انجام گرفت، مجلس پای شفافیت ایستاد و ۱۷۸ نفر از نمایندگان آن را امضا و تأیید کردند. شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد، اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است، این چه وضعیتی است؛ مجلس شورای اسلامی قانون مصوب می‌کند، شورای نگهبان آن را تأیید می‌کند، اما مجمع تشخیص مصلحت، تشخیص دیگری می‌دهد. زودتر کار را انجام دهید تا مردم از بلاتکلیفی دربیایند و این قانونی که نقطه اوج مجلس بوده به پاشنه آشیل تبدیل نشود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی