تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

این غذاها را بخورید تا شاد شوید!

بر اساس مطالعات محققان، مصرف برخی مواد غذایی و میوه‌ها منجر به افزایش سطح شادی در انسان می‌شود؛ از جمله خوردن ماهی‌های چرب، شکلات و موز.

کد خبر: ۱۵۵۶۷۷
۰۹:۳۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

این غذاها را بخورید تا شاد شوید!

دیدارنیوز: رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت جسمی انسان دارد، اما شاید کمتر کسی به این موضوع توجه داشته باشد که غذا‌ها می‌توانند روی حالات روحی ما نیز تاثیر داشته و منجر به شادی، اندوه یا اضطراب شوند.

محققان در مطالعات متعددی به بررسی ویژگی‌ها و تاثیرات مواد غذایی بر سلامت روح و جسم انسان پرداخته و دریافتند: مصرف برخی مواد غذایی منجر به افزایش سطح شادی می‌شود.

به همین دلیل در این گزارش به بررسی و معرفی ۵ خوراکی می‌پردازیم که موجب افزایش سطح شادی شما می‌شود:

شکلات تلخ

شکلات را همه دوست دارند، اما آیا می‌دانستید که خوردن شکلات تلخ به افزایش شادی نیز کمک می‌کند؟ مطالعات متعددی نشان داده است که این خوراکی پر طرفدار دارای ترکیبات تقویت کننده خلق و خو است. شکلات همچنین حاوی قند است که منبع خوبی برای افزایش سریع شادی است. علاوه بر این شکلات تلخ حاوی ترکیباتی مانند کافئین، تئوبرومین و N-acylethanolamine است که به بهبود خلق و خوی شما کمک می‌کند.

موز

موز سرشار از ویتامین B۶، فیبر و قند طبیعی است. ویتامین B۶ موجود در موز به سنتز انتقال دهنده‌های عصبی احساس خوبی داده و به ترشح هورمون‌های دوپامین و سروتونین کمک می‌کند. هر دوی این هورمون‌ها شادی بخش بوده و موجب بهبود خلق و خوی شما می‌شوند. همچنین قند و فیبر موز به کنترل سطح قند موجود در جریان خون کمک می‌کند که می‌تواند سطح شادی را بیشتر کند.

توت‌ها

توت‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات فنلی هستند که به کاهش خطر افسردگی کمک شایانی کرده و نقش کلیدی در مبارزه با استرس اکسیداتیو ایفا می‌کنند. آن‌ها همچنین سرشار از ماده‌ای به نام آنتوسیانین هستند که به کاهش خطر علائم افسردگی کمک کرده و ترشح هورمون‌های شادی در بدن را افزایش می‌دهند.

آجیل، مغز‌ها و دانه‌ها

بررسی محققان علوم تغذیه نشان می‌دهد این خوراکی‌های مفید سرشار از پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر و تریپتوفان هستند. تریپتوفان موجود در آن‌ها به تولید سروتونین کمک می‌کند. این ترکیبات خلق و خوی شما را تقویت کرده و سطح شادی را در بدن افزایش می‌دهد.

ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب سرشار از دو نوع اسید چرب امگا ۳ به نام‌های دوکوزاهگزانوئیک اسید و ایکوزاتترانوئیک اسید هستند. مطالعات متعددی نشان داده استکه این ترکیبات به کاهش خطر افسردگی و تقویت خلق و خوی شما کمک می‌کنند.

منبع: thehealthsite/ سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی