تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

رونمایی از آیفون ۱۵ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی +قیمت‌ها

مراسم رونمایی از سری جدید گوشی‌های شرکت اپل «آیفون ۱۵» امشب (سه‌شنبه) برگزار شد و این گوشی پرطرفدار با قیمت‌ها و مدل‌های مختلف به فروش خواهد رفت.

کد خبر: ۱۵۵۶۶۷
۲۲:۰۷ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲

رونمایی از آیفون ۱۵ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

دیدارنیوز: این پرچمدار جدید از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، داینامیک آیلند، رنگ‌های جدید و تغییرات کوچک و بزرگ دیگر برخوردار شده است.

اپل دقایقی پیش در مراسم Wonderlust به‌صورت رسمی از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود پرده برداشت و آیفون ۱۵ استاندارد عضو پایه این خانواده محسوب می‌شود که امسال به بخشی از ویژگی‌های پرو از مدل‌های نسل قبلی مجهز شده است.

مشخصات فنی و طراحی آیفون ۱۵

به نقل از دیجیاتو، طراحی آیفون تفاوت زیادی با نسل قبلی نداشته است و بزرگ‌ترین تفاوت آن را نسبت به آیفون ۱۴ می‌توان در برخورداری از داینامیک آیلند یا جزیره پویا دانست. آیفون ۱۵ البته با رنگ‌های جدیدی عرضه می‌شود که شامل صورتی، زرد، آبی، سبز و مشکی می‌شود.

مطلب مرتبط:

آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستر نمی‌شوند!

۷۵ درصد از بدنه آیفون ۱۵ از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده و ۱۰۰ درصد کبالت مورداستفاده در باتری این گوشی از مواد بازیافتی به‌دست آمده است.

رونمایی از آیفون ۱۵ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

صفحه نمایش آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ امسال از نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED Super Retina XDR استفاده می‌کند که از فناوری دالبی ویژن با حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت بهره می‌برد. البته این روشنایی در زیر نور آفتاب می‌تواند تا ۲۰۰۰ نیت یعنی دو برابر آیفون ۱۴ افزایش یابد.

اپل می‌گوید بر روی نمایشگر iPhone ۱۵ از محافظ سرامیک شیلد استفاده کرده و ادعا می‌کند که این صفحه نمایش از شیشه دیگری که روی گوشی‌ها قرار دارد، مقاوم‌تر است.

دوربین آیفون ۱۵

دوربین آیفون ۱۵ شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/۱.۶ شبیه آیفون ۱۴ پرو پارسال است. مدل‌های استاندارد در نسل قبلی از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌بردند.

مطلب مرتبط:

قیمت آیفون؛ این مدل ۱۱۰ میلیون است! +جدول

دوربین اصلی آیفون ۱۵ فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری دارد و از پیکسل‌های ۲ میکرومتری چهارگانه برخوردار است. این دوربین همچنین به لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت مجهز شده است، و ظاهراً می‌تواند مثل مدل‌های ۱۴ پرو زوم ۲ برابری و فیلم‌برداری ۴K داشته باشد.

یکی از قابلیت‌های جالب در دوربین iPhone ۱۵ امکانی است که نیاز به سوئیچ‌کردن به حالت پرتره را حذف می‌کند. اپل می‌گوید این گوشی در صورت تشخیص انسان یا حتی سگ و گربه می‌تواند اطلاعات مربوط به عمق را دریافت کند و بعد از ثبت تصویر، به شما اجازه بدهد تا آن را ویرایش کرده و به حالت پرتره درآورید.

رونمایی از آیفون ۱۵ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

باتری آیفون ۱۵

اپل می‌گوید آیفون ۱۵ می‌تواند در تمام طول روز شارژدهی داشته باشد و عمر آن بیشتر شده است، اما هیچ عدد و رقمی در این باره اعلام نشده است.

پردازنده آیفون ۱۵

آیفون ۲۰۲۳ اپل به تراشه A۱۶ Bionic مجهز شده که همان تراشه مدل‌های پرو از نسل گذشته است. این محصول دو هسته پرقدرت و چهار هسته بهینه دارد. به‌علاوه، در پردازشگر گرافیکی نیز پنج هسته تعبیه شده است.

مطلب مرتبط:

گوشی آیفون خود را بروزرسانی کنید

آیفون ۱۵ با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشینی می‌تواند در محیط‌های پرسروصدا، نویز را از صدای شما فیلتر کند، و این کار را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد.

اپل همچنین از کارگذاری نسل دوم تراشه Ultra Wideband در آیفون ۱۵ خبر داده است. این تراشه حالا می‌توانید از فاصله دورتر با دیگر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ در مدل پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۷۹۹ دلار به بازار می‌آید. پیش‌خرید این دستگاه از جمعه همین هفته آغاز می‌شود و عرضه آن از ۳۱ شهریور صورت خواهد پذیرفت.

همه آیفون‌هایی که اپل اکنون می‌فروشد، از ۴۲۹ دلار برای آیفون SE تا ۱۰۰۰ دلار برای آیفون ۱۵ پرو (قیمت‌ها برای نسخه پایه) هستند.

رونمایی از آیفون ۱۵ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی