تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
رئیسی توضیح داد

۶ میلیارد دلار پول آزادشده ایران کجا هزینه می‌شود؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری درباره چگونگی هزینه کردن ۶ میلیارد دلار از پول‌های آزادشده ایران از کره جنوبی گفت: «این پول متعلق به ملت ایران و متعلق به دولت ایران است، بنابراین، جمهوری اسلامی ایران درباره این‌که با این پول چه کار کند، تصمیم‌گیری خواهد کرد».

کد خبر: ۱۵۵۶۴۲
۱۷:۰۲ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲

.

دیدارنیوز: ابراهیم رئیسی گفت: منابع مالی آزاد شده، به نیاز‌های مردم ایران اختصاص خواهد یافت.

رئیس‌جمهور ایران در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» به سوالاتی درباره توافق تبادل زندانیان با آمریکا پاسخ داد که آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی به عنوان بخشی از آن انجام شد.

«سید ابراهیم رئیسی» به «لستر هولت» مجری این رسانه آمریکایی گفت دولت جمهوری اسلامی ایران درباره چگونگی هزینه کردن ۶ میلیارد دلار از پول‌های آزادشده ایران از کره جنوبی تصمیم‌گیری خواهد کرد که به عنوان بخشی از توافق با آمریکا برای تبادل زندانیان انجام شد.

رئیسی گفت که این مبالغ «هر کجا که نیاز باشد، هزینه خواهد شد.» رئیس‌جمهور همچنین در این گفتگو که در تهران انجام شده و بخشی از آن را شبکه ان‌بی‌سی منتشر کرده است، درباره وضعیت زندانیان آمریکایی آزاد شده از زندان که اکنون در حبس خانگی به سر می‌برند، گفت که توافق تبادل زندانیان در «زمان خودش» اجرایی خواهد شد و این افراد «کاملا در سلامت هستند».

طبق توافق ماه گذشته، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا موافقت کرده تا به ازای آزادی پنج زندانی آمریکایی در ایران، دارایی‌های ایران در کره جنوبی را آزاد و همچنین آزادی پنج شهروند ایرانی را که در آمریکا زندانی بودند، تضمین کند.

.

بامداد امروز (سه‌شنبه) خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد دولت بایدن در راستای توافق با ایران و برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی به قطر، معافیت تحریمی صادر کرده است.

همچنین، افراد مطلع در روند مذاکرات به این خبرگزاری آمریکایی گفته‌اند که انتظار دارند تبادل زندانیان اوایل هفته آینده آزاد شوند.

رئیسی در بخش دیگری از این گفتگو بیان کرد که ایران برای چگونگی هزینه کردن این پول‌ها «مختار» خواهد بود.

رئیس‌جمهور تشریح کرد: «این پول متعلق به ملت ایران و متعلق به دولت ایران است، بنابراین، جمهوری اسلامی ایران درباره این‌که با این پول چه کار کند، تصمیم‌گیری خواهد کرد».

رئیسی همچنین در پاسخ به این که آیا این پول‌ها برای موارد دیگری به جز امور بشردوستانه هزینه خواهد شد، گفت: «بشردوستانه یعنی هر چیزی که ملت ایران احتیاج داشته باشد، بنابراین این پول به نیاز‌های آن‌ها اختصاص خواهد یافت و دولت ایران درباره نیاز‌های ملت ایران تصمیم‌گیری و آن را تعیین خواهد کرد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی