تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
کارهایی که در دولت روحانی حرام بود در دولت رئیسی حلال شد

علی جنتی: شورای نگهبان بی‌طرف نیست؛ انگار رژیم عوض‌شده که همه را برکنار می‌کنند!

علی جنتی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرزند احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه جریان خالص ساز مورد حمایت عناصر پرنفوذ نظام هستند، درباره برکناری گسترده مدیران دولت قبلی در دولت رئیسی گفت: همان اوایل کار دولت به بعضی از این آقایان گفتم گویا شما فکر می‌کنید رژیم عوض شده است، یک رژیم رفته و حالا دارید با یک رژیم طاغوتی مبارزه می‌کنید، یک رژیم انقلابی هستید که سرکار آمده‌اید تا همه کسانی که وابسته به رژیم گذشته بودند، کنار بگذارید.

کد خبر: ۱۵۵۶۱۲
۰۹:۲۹ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲

علی جنتی: انگار رژیم عوض‌شده که همه مدیران دولت قبل را برکنار می‌کنند!

دیدارنیوز: علی جنتی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو حزب اعتدال و توسعه درباره مسائل اخیر در کشور صحبت کرده است.

بخش‌هایی از صحبت‌های علی جنتی با خبرآنلاین را می‌خوانید:

گویا رژیم عوض شده که همه مدیران دولت قبل را برکنار می‌کنند

شما می‌توانید به راحتی یک به یک تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و حتی بعضی از نهاد‌هایی که خارج از دولت است، ملاحظه کنید که کلی از مدیران برکنار شدند. در واقع یک سیاستی است که با اطلاع قبلی اعمال می‌کنند و دستور رسمی دارند که این کار را انجام دهند.

همان اوایل کار دولت هم به بعضی از این آقایان گفتم گویا شما فکر می‌کنید رژیم عوض شده است، یک رژیم رفته و حالا دارید با یک رژیم طاغوتی مبارزه می‌کنید، یک رژیم انقلابی هستید که سرکار آمده‌اید تا همه کسانی که وابسته به رژیم گذشته بودند، کنار بگذارید.

این سیاستی است که متاسفانه دنبال می‌کنند و در خود دولت فقط شخص آقای دکتر اسلامی را داریم که او را هم به سازمان انرژی اتمی فرستادند، با اینکه قرار بود وی کماکان در وزارت راه باشند.

جریان خالص ساز مورد حمایت عناصر پرنفوذ نظام هستند

این گروه بهرحال مورد حمایت بسیاری از عناصر پرنفوذ در نظام هستند، و با همین حمایت این رویه را دارند ادامه می‌دهند، این روندی بوده که از سالیان دراز و گذشته دنبال شده است و تلاش دارند یک جریانی را که فکر می‌کنند می‌تواند حافظ انقلاب و ارزش‌های انقلاب باشد را به قدرت برسانند.

در دوره خاتمی نظام غافلگیر شد /احمدی نژاد تمرد کرد و کنار زده شد

در دوره آقای هاشمی رفسنجانی این کار عملا به طور کامل انجام نشد. در دوره آقای خاتمی طبیعتا نظام دچار یک نوع غافلگیری شد. در دوره اول آقای احمدی نژاد احساس شد که این دولت در همان مسیر دارد حرکت می‌کند و لذا مورد حمایت جدی بود. در دوره دوم احمدی نژاد طبیعتا وقتی تمرد آقای احمدی نژاد بروز کرد، او هم کنار گذاشته شد.

دولت آقای روحانی هم دولت صددرصد مطلوبی برای این جریان نبود. الان احساس می‌شود که این دولت که سرکار آمده یک دولتی است که صددرصد آنچه را که آن جریان سیاسی می‌خواهد، به آن عمل می‌کند. نیرو‌های آن‌ها را در مجلس، در دولت و حتی در مجلس آینده سرکار می‌آورد و آنقدر هم تمامیت خواهی در این جریان دیده می‌شود که خارج دولت هم به یک سری از نهاد‌های غیردولتی و حتی نهاد‌های مدنی هم این پاکسازی یا خالص سازی سرایت کرده است.

شما می‌بیند که حتی اتاق بازرگانی که یک نهاد مردمی است را تحمل نمی‌کنند، نهادی که کاملا برای خود انتخابات دارد، اساسنامه دارد و دولت هم آنجا عضو دارد، ولی خب در عین حال تمام توان را به کار می‌گیرند که حتی اتاق بازرگانی را هم در اختیار داشته باشند. متاسفانه این کار ادامه دارد.

شورای نگهبان از دیرباز رویکرد خالص سازی را داشته است

اینطور نیست که شورای نگهبان الان به دنبال خالص سازی باشد، از دیرباز این رویکرد را داشته است. دلیلش هم این است که اولا اگر شما ترکیب شورای نگهبان را نگاه کنید چه فق‌ها و چه حقوقدانانش، از یک جریان خاص انتخاب شده اند. یعنی شما یک نفر را در بین ۱۲ نفر از اعضای شورای نگهبان نمی‌بینید که خارج از جریان که اصولگرایی بدانیم یا هرچیزی که اسمش را بگذاریم، باشد و این‌ها اعتقادا جریان مقابل خود را یک جریان ضد انقلاب یا غیر انقلابی می‌دانند و وظیفه و تکلیف خود می‌دانند که تلاش کنند جریان مقابل را حذف کنند.

شورای نگهبان خودش جزئی از یک جریان سیاسی است و نمی‌توان داور بی طرف باشد

وقتی شورای نگهبان خودش اصولا جزئی از یک جریان سیاسی است، این دیگر نمی‌تواند داور باشد و بی طرفانه نسبت به هر دو جریان سیاسی برخورد کند، در انتخابات و بحث تایید صلاحیت و رد صلاحیت هم همینطور است. شورای نگهبان هم جزئی از این مجموعه است. در طول سال‌های گذشته و دوره‌های مختلفی که انتخابات برگزار شده، بخصوص انتخابات مجلس این رویه دیده شده و حتی تعدادی از افرادی که قبلا مورد تایید شورای نگهبان بودند و به مجلس رفتند، در دوره بعد که کاندیدا شدند، حذف شدند. این هم دنباله همان جریان خالص سازی است که می‌خواهد رقبای خود را حذف کند.

شورای نگهبان من را هم ردصلاحیت می‌کند

بر اساس همان معیار‌هایی که شورای نگهبان دارد و با آن خط کشی که دارند، قاعدتا باید رد صلاحیت کنند یا حداقلش عدم احراز صلاحیت.

جلسه انتخاباتی با روحانی نداریم

ما اصلا جلسه انتخاباتی با حسن روحانی نداریم. در حزب اعتدال توسعه هم تا حالا بحث‌هایی که داشتیم مربوط به سیاست‌های کلی است که باید در پیش بگیریم. براساس شرایط و اقتضائاتی که بعدا پیش می‌آید. این‌ها مسائلی هستند که بحث می‌کنیم.

پدرم نه فشار خون دارد نه دیابت

ببینید با توجه به سن شان و کهولت سن، طبیعی است که ضعف جسمی دارند، ولی ایشان بیماری ندارند. نه فشارخون دارند، نه دیابت دارند، نه مشکلات دیگر. به خاطر رعایتی که خودشان می‌کنند.

ولی افرادی که مخالف شورای نگهبان یا رویه شورای نگهبان هستند، گاهی آرزوهایشان را به صورت خبر مطرح می‌کند. در یک ماه گذشته، در شبکه‌های اجتماعی یک کسی نوشته بود که ایشان بیمار هستند و حتی کس دیگری اضافه کرده که ایشان در بیمارستان بقیه الله بستری هستند، من تماس گرفتم و دیدم نه مشکلی نداشتند و تکذیب کردم.

کار‌هایی که در دولت روحانی حرام بود در دولت رئیسی حلال شد

شما می‌بینید که خیلی از کار‌هایی که در دولت روحانی و دولت تدبیر و امید حرام بود الان حلال شده است. رسانه ملی خودمان را نگاه کنید در دولت تدبیر و امید اصلا اپوزیسیون دولت روحانی بود، برنامه ۸:۳۰ را که هر شب نگاه می‌کردید و سایر برنامه‌های تولیدی عموما در جهت تخریب دولت بود. مشکل روحانی و دولت وی این بود که رسانه نداشت. یک رسانه ملی در اختیارش نبود.

رسانه باید در اصل زیرنظر سه قوه باشد. من در یک دوره سه ساله‌ای نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت صداوسیما بودم، ولی هیچ وقت نمی‌توانستم تاثیرگذار باشم.

علی جنتی: شورای نگهبان بی‌طرف نیست؛ انگار رژیم عوض‌شده که همه را برکنار می‌کنند!

روزنامه‌ها را ببینید، منظور روزنامه‌های یک طرف نیست. هر دوطرف معمولا همینطورند که اگر یک جریانی را قبول داشته باشند، هرکار منفی هم بکند یا چشم پوشی می‌کنند یا سعی می‌کنند به هرحال کار‌های مثبت کوچک را بزرگ کنند و اگر که با آن مخالف باشند، هر اقدام مثبتی که انجام می‌دهد سعی می‌کنند این اقدام را به نوعی از کنارش عبور کنند یا تخریب کنند.

ائمه جمعه به دوره اشکنه برگشته اند و می‌گویند اگر گرانی است تحمل کنید!

یا ائمه جمعه و امامان جمعه ما در شهر‌های بزرگ چه رویکردی دارند؟ در دوره روحانی که تورم و گرانی بود همه صدایشان بلند بود که چرا تورم این مقدار است، چرا برخورد نمی‌کنید، چرا برنامه ریزی نمی‌کنید. آن زمان حتی رسما اعلام می‌کردند که تحریم‌ها خیلی نقشی در این مشکلات ما ندارد و عمده مشکلات ضعف مدیریت و ناکارآمدی است. ولی امروز ببینید که ائمه جمعه چگونه برخورد می‌کنند. می‌گویند برای ما مهم اسلام است مهم انقلاب است حالا اگر گرانی است باید تحمل کنیم.

امام جمعه مشهد در یک دوره‌ای هم می‌گفت که حالا گرانی هست خب اشکنه بخورید. الان دوباره به همان اشکنه برگشتند. ولی اگر دولتی مورد قبولشان نباشد هر مسئله کوچکی را بزرگ می‌کنند. شما یادتان است که در یک مرحله‌ای یک عده از روحانیون از قم پیاده به سمت تهران آمده بودند تا به برخی از سیاست‌های دولت روحانی اعتراض کنند. الان آن پیاده رو‌ها کجا هستند تا ۱۴۰ کیلومتر پیاده به سمت تهران بیایند؟ این برخورد دوگانه از مشکلات اساسی کشور ماست. متاسفانه ما داریم بدون عدالت و انصاف و واقع بینی با مسائل برخورد می‌کنیم و همدیگر را تخریب می‌کنیم. نتیجه اش صدمه دیدن کل کشور، نظام و مردم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی