تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

انتخابات نمایشی در خاک اوکراین؛ شورای اروپا اقدام روسیه را محکوم کرد

انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌ها در روسیه و مناطق الحاق‌شده از خاک اوکراین روز یکشنبه در حالی به پایان رسید که شورای اروپا این رای‌گیری را به عنوان «نقض فاحش» مقررات بین‌المللی محکوم کرده است.

کد خبر: ۱۵۵۵۶۱
۰۹:۵۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲

انتخابات نمایشی در خاک اوکراین؛ شورای اروپا اقدام روسیه را محکوم کرد

دیدارنیوز: حزب پوتین پیروز انتخابات محلی در مناطق الحاق‌شده از خاک اوکراین معرفی شد.

انتخابات محلی در روسیه که حزب حاکم در آن مدعی پیروزی شد در مناطقی که از اوکراین به خاک این کشور الحاق شده است نیز برگزار شد. اوکراین و متحدان کی‌یف برگزاری رای‌گیری در مناطقی از شرق و جنوب اوکراین را به عنوان تلاش مسکو برای تثبیت قدرت خود در این مناطق محکوم کرده‌اند.

کمیسیون انتخابات روسیه یکشنبه شب اعلام کرد که حزب حاکم «روسیه واحد» در چهار منطقه الحاق‌شده از اوکراین پیشتاز است. این در حالی است که ارتش روسیه کنترل کامل هیچ کدام از این چهار منطقه (دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون) را در دست ندارد.

روسیه سال گذشته این مناطق را به خاک خود ملحق کرد. این در حالی است که اوکراین و متحدان این کشور این اقدام روسیه را «غیرقانونی» و «نامشروع» می‌دانند.

بسیاری از نامزد‌های مطرح از جمله برخی از کاندیدا‌های حزب کمونیست روسیه که حزب اصلی مخالف دولت محسوب می‌شود از عرصه رقابت انتخاباتی حذف شده بودند. سرگئی سوبیانین، از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین در جریان این رای‌گیری سه روزه که از جمعه تا یکشنبه ادامه داشت بار دیگر به عنوان شهردار مسکو انتخاب شد.

انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌ها در روسیه در حالی برگزار شد که تنها چند ماه تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ باقی مانده است. پیروزی محتمل ولادیمیر پوتین در این رای‌گیری حضور او را در راس قدرت را تا سال ۲۰۳۰ تضمین خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی