تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
با کسب ۲۴ ـمین عنوان گرند اسلم تنیس در آمریکا

«جوکر» جاودانه شد؛ «تاریخ‌سازی شگفت‌انگیز است»

نواک جوکوویچ، تنیس‌باز قدرتمند صربستانی و پرافتخارترین مرد دنیای تنیس، با شکست دنیل مدودف روس در فینال آزاد آمریکا به ۲۴ـمین عنوان گرنداسلم خود رسید تا یک سال باشکوه و فوق العاده را در ۲۰۲۳ رقم بزند.

کد خبر: ۱۵۵۵۴۸
۰۸:۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲

«جوکر» جاودانه شد

دیدارنیوز: اسطوره صربستانی به بیست‌وچهارمین عنوان گرند اسلم خود رسید.

به نقل از تنیس‌فا، نواک جوکوویچ در مصافی جذاب و مهیج با برتری ۳ بر صفر مقابل دنیل مدودف به مقام قهرمانی گرند اسلم آزاد آمریکا ۲۰۲۳ دست یافت.

در دیدار پایانی این رقابت‌ها، تنیس‌باز ۳۶ ساله صرب مقابل دیدگان ۲۳ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آرتور اش حریف روس خود را در سه ست متوالی با نتایج ۶-۳، ۷-۶ و ۶-۳ از پیش رو برداشت تا برای چهارمین بار در نیویورک جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

«جوکر» جاودانه شد

با این برد تاریخی، شمار گرند اسلم‌های اسطوره صرب به عدد ۲۴ رسید تا او از این حیث در کنار مارگارت کورت استرالیایی رکورددار تمام ادوار لقب بگیرد.

اما این تنها دستاورد آقای رکورد‌ها در اوپن آمریکا نبود و او توانست برای چهارمین بار در دوران حرفه‌ای خود سه گرند اسلم از چهار گرند اسلم یک فصل را فتح کند: ۲۰۱۱، ۲۰۱۵، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳)

مضاف بر این، او با فتح اوپن آمریکا به مسن‌ترین قهرمان این گرند اسلم تبدیل شد.

«جوکر» جاودانه شد

صبر کنید باز هم هست؛ جوکوویچ امروز در رده‌بندی جدید آلکاراس را به زیر می‌کشد تا برای ۳۹۰مین هفته بر جایگاه اول تنیس جهان تکیه بزند.

صحبت‌های جوکوویچ در مراسم اهدای جام:

«تاریخ‌سازی در این ورزش شگفت‌انگیز و ویژه است. آن‌هم به معنای واقعی کلمه. توصیف این لحظه در کلام نمی‌گنجد. وقتی ۷-۸ سالم بود رویایی داشتم و می‌خواستم بهترین بازیکن جهان و قهرمان ویمبلدون شوم. این تنها چیزی بود که می‌خواستم. اما بعداً رویا‌ها و اهداف جدیدی برای خود تعیین کردم. هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم روزی اینجا بایستم و درباره ۲۴ـمین قهرمانی گرند اسلم خود صحبت کنم.»

«جوکر» جاودانه شد

«در خانواده ما تا قبل از من هیچ‌کس تنیس بازی نمی‌کرد. اما من عاشق این ورزش شدم و باید بگویم انتخاب جسورانه‌ای کردم. پشتکار و باور خانواده و اطرافیانم طی این سال‌ها باعث شد که به اینجا برسم. این جام به همان اندازه که به من تعلق دارد به همسرم، فرزندانم و اعضای تیمم نیز تعلق دارد.»

ادای احترام نوله به کوبی برایانت در مراسم اهدای جام:

«کوبی دوست نزدیک من بود و زمانی‌که با مصدومیت دست به گریبان بودم و می‌خواستم به بالاترین سطح تنیس برگردم، با یک‌دیگر خیلی درباره "ذهنیت برنده" صحبت می‌کردیم. اتفاقی که چند سال پیش افتاد عمیقاً من را ناراحت کرد؛ بنابراین فکر کردم یک حرکت نمادین برای قدردانی از میراث او انجام دهم.»

«جوکر» جاودانه شد

مدودف در ستایش جوکوویچ:

«۲۴ قهرمانی! من کلاً ۲۰ قهرمانی دارم و فکر می‌کنم کارنامه بدی نباشد. اما تو به تنهایی ۲۴ گرند اسلم داری! به تو و تیمت تبریک می‌گویم. شما شگفت‌انگیز هستید.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی