تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
جنگ اوکراین ادامه دارد

درخواست کی‌یف از غرب؛ سلاح سنگین بدهید

رستم اومیروف، وزیر دفاع جدید اوکراین، از کشور‌های غربی خواست تا «تسلیحات سنگین بیشتری» را برای حمایت از ضدحمله اوکراین به هدف بازپس‌گیری مناطق اشغالی از چنگال روسیه، در اختیار کی‌یف قرار دهند.

کد خبر: ۱۵۵۵۲۰
۱۲:۲۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲

درخواست کی‌یف از غرب؛ سلاح سنگین بدهید

دیدارنیوز: در تداوم جنگ پهپادی روسیه و اوکراین، مقامات اوکراینی اعلام کردند که چندین پهپاد روسی، سحرگاه یکشنبه ۱۹ شهریور، کی‌یف را هدف قرار دادند.

سرگئی پوپکو، رئیس مدیریت نظامی پایتخت گفت: «لاشه‌های پهپاد‌های سرنگون‌شده توسط پدافند هوایی اوکراین، در مناطق سویاتوشینسکی، پودیلسکی و شوچنکیفسکی سقوط کرد.»

مقامات اوکراین بلافاصله سرنگونی همه پهپاد‌ها یا موفقیت آن‌ها در هدف قراردادن مستقیم کی‌یف را تائید نکردند.

پوپکو در «تلگرام» اعلام کرد که لاشه پهپاد بر روی یک ساختمان مسکونی در شوچنکیفسکی در مرکز کی‌یف سقوط کرد که آسیبی جانی در پی نداشت، اما منجر به آتش‌سوزی شد.

به گفته ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف در «تلگرام»، سقوط لاشه پهپاد‌ها در منطقه سویاتوشینسکی، در غرب پایتخت، بروز آتش‌سوزی در پارک سوفکی، یکی از معروف‌ترین پارک‌های شهر را به دنبال داشت.

حمله پهپادی به کریمه

از سوی دیگر، سرگئی آکسیونوف، رئیس دست نشانده روسیه برای اداره شبه‌جزیره الحاقی کریمه، شنبه در «تلگرام» نوشت که پدافند هوایی روسیه، سه پهپاد اوکراینی را در این منطقه سرنگون کرده است.

خبرگزاری «تاس» نیز به شکلی جداگانه اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور به خبرنگاران اطلاع داد که پدافند هوایی، ساعت ۷:۳۰ به وقت محلی، حمله پهپادی اوکراین علیه خاک فدراسیون روسیه (جزیره کریمه) را خنثی کرد.

درخواست دریافت تسلیحات سنگین

به نقل از العربیه، این در حالی است که رستم اومیروف، وزیر دفاع جدید اوکراین، از کشور‌های غربی خواست تا «تسلیحات سنگین بیشتری» را برای حمایت از ضدحمله اوکراین به هدف بازپس‌گیری مناطق اشغالی از چنگال روسیه، در اختیار کی‌یف قرار دهند.

اومیروف در کنفرانسی در کی‌یف گفت: «ما به خاطر همه حمایت‌های تامین‌شده، سپاسگزاریم، اما به تسلیحات سنگین بیشتری نیاز داریم.»

او با تاکید مجدد بر نیاز به «سلاح‌های سنگین»، افزود: «ما امروز به آن‌ها نیاز داریم. ما اکنون به آن‌ها نیاز داریم.»

اذعان زلنسکی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین جمعه با اذعان به این که برتری هوایی روسیه، ضدحمله را «متوقف» می‌کند، ضمن ابراز تاسف از «کندی» روند کمک‌های نظامی غرب، خواستار تسلیحات دوربرد و تشدید تحریم‌ها علیه مسکو شد.

وزیر دفاع جدید اوکراین نیز تاکید کرد: «امروز رزمندگان اوکراینی، جان خود را فدای ارزش‌های دموکراسی و آزادی می‌کنند. آن‌ها به حمایت شما شرکای عزیز نیاز دارند و این حمایت، همان حمایت تسلیحاتی است.»

زلنسکی هفته گذشته اومیروف را به عنوان وزیر دفاع منصوب کرد و خواستار «رهیافت‌های جدید» در این وزارتخانه شد.

انتصاب این وزیر ۴۱ ساله بیانگر تحولی بنیادین در رابطه با اوکراین در بحبوحه جنگ بود که در پی بروز رسوایی‌های فساد تکان‌دهنده در این وزارتخانه انجام گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی