تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
افت ۱۵درصدی بارش‌های ایران

سال آبی «کم‌بارش»؛ این استان رکورددار کاهش بارش‌ است

بررسی آمار بارش‌های امسال نشان می‌دهد که سال آبی کم‌بارشی را پشت سر گذاشته‌ایم و در این میان، بیشترین افت بارش‌های کشور مربوط به استان خراسان رضوی با کاهش ۴۶ درصدی بارش‌ها و بیشترین رشد بارش‌ها نیز مربوط به استان ایلام با افزایش ۲۷ درصدی بوده است.

کد خبر: ۱۵۵۵۱۷
۱۱:۵۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲

سال آبی «کم‌بارش»؛ این استان رکورددار کاهش بارش‌ است

دیدارنیوز: با وجود رشد ۴ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته، میزان بارش‌های امسال نسبت به متوسط بارش‌های ۵۴ ساله کشور، کاهشی ۱۵درصدی را نشان می‌دهد.

درحالی که کمتر از دو هفته به پایان سال آبی جاری باقی مانده، بررسی آمار بارش‌های امسال نشان می‌دهد که سال آبی کم‌بارشی را پشت سر گذاشته‌ایم و این افت بارش‌ها در کاهش منابع آبی در دسترس برای شروع سال آبی جدید اثرگذار خواهد بود.

بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، بارش‌های تجمعی کشور از ابتدای سال آبی جاری تا روز هفدهم شهریورماه بالغ بر ۲۱۰.۳ میلیمتر بوده، درحالی‌که میزان بارش‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۰۲.۵ میلیمتر و متوسط بارش‌ها در مدت زمان مشابه در آمار درازمدت (۵۴ ساله) ۲۴۶.۳ میلیمتر بوده است.

درواقع با وجود رشد ۴ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته، میزان بارش‌های امسال نسبت به متوسط بارش‌های ۵۴ ساله کشور، کاهشی ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

* خراسان رضوی؛ رکورددار کاهش بارش‌ها

متوسط بارش‌های سالانه ایران حدود ۲۵۰ میلیمتر است که با توجه به روز‌های باقی‌مانده از سال آبی جاری و ثبت بارش‌های ۲۱۰ میلیمتری در ۳۵۱ روز ابتدایی سال، بارش‌های سال آبی جاری به آمار متوسط بارش‌های کشور در سال‌های نرمال نمی‌رسد.

بیشترین افت بارش‌های کشور در سال آبی جاری نسبت به آمار متوسط بارش‌های ۵۴ ساله، مربوط به استان خراسان رضوی با کاهش ۴۶ درصدی بارش‌ها و بیشترین رشد بارش‌ها نیز مربوط به استان ایلام با افزایش ۲۷ درصدی بوده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی