تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
گفت‌و‌گوی دیدار با دبیر کل حزب تدبیر و توسعه در برنامه رکن سه (قسمت اول)

ما یک حزب لیبرال هستیم/ انتصابات در هیات مدیره هواپیمایی آسمان خانوادگی است/ لفظ میانه‌رو برای حزب ما درست نیست

دبیرکل حزب تدبیر و توسعه که مدیر کلی شرکت هواپیمایی آسمان را هم در کارنامه خود دارد، نسبت به انتصاب‌‌های فامیلی در پست‌های مختلف دولتی می‌گوید: «اصرار بر انتخاب افراد نامناسب و ناآشنا، کشور را به سمت ورشکستگی می‌برد.»

کد خبر: ۱۵۵۵۱۱
۱۲:۲۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲

دومین اصل در مدیریت نظام، اهلیت و شایستگی است/ انتخاب افراد نامناسب کشور را به سمت ورشکستگی می برد/شناسایی حزب تدبیر و توسعه به عنوان حزب میانه رو، لفظ درستی نیست

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: محسن باقرزاده دبیرکل حزب تدبیر و توسعه در گفت‌وگوی خود با برنامه «رکن سه» دیدارنیوز درباره مکتب و مرام سیاسی و اقتصادی حزب متبوع خود می گوید: «در تقسیم بندی خانه احزاب چون چاره‌ای نداشتیم و باید به یکی از سه جریان یا فراکسیون خانه احزاب متصل می‌شدیم، که نهایتا و به دلیل قرابت بیشتر فکری که با جریان اصلاح‌طلب داشتیم، در گروه اصلاح‌طلبان قرار گرفتیم. شناسایی حزب تدبیر و توسعه به عنوان حزب میانه‌رو، لفظ درستی نیست.»

قسمت اول این گفت‌و گو را اینجا، کانال یوتیوب و آپارات ببینید.

 

دبیرکل حزب تدبیر و توسعه درباره راه‌های برون رفت از کشور از وضعیت فعلی بیان کرد: «ما به عنوان حزب تدبیر و توسعه به اصلاح‌طلبی خاص خود اعتقاد داریم، بر همین اساس معتقدیم دو راه وجود دارد. یک راه استفاده از قوه قهریه و خراب کردن همه ساختار‌های موجود است و راه دیگر اصلاحات است که از آن طریق کاستی‌ها را کنار بگذاریم، اقداماتی که نتیجه امروز را عاید کشور کرده را تکرارنکنیم و گام به گام به سوی اهداف بلند و مشخص حرکت کنیم. من به عنوان دبیرکل و کلا مجموعه حزب به راه دوم یعنی اصلاح عقیده داریم».

او درباره انتصابات خانوادگی و انتصابات سببی و نسبی در هواپیمایی آسمان و انگیزه حزب تدبیر و توسعه از انتشار بیانیه‌ای در همین رابطه،هم می گوید: «کانون هوانوردان حزب تدبیر و توسعه که نسبت به مسائل و اتفاقات سازمان هواپیمایی کشوری حساس هستند و در آن حوزه تخصصی موضوعات را رصد می‌کنند، نسب به انتصاباتی که در هواپیمایی آسمان انجام شد، در بیانیه‌ای اعتراض کرده و واکنش نشان دادند».

وی می افزاید: «افرادی که نسباً و سبباً به برخی از مسئولین نزدیک هستند، با ایجاد رزومه و به دلیل قرابت‌هایی که دارند در هیات مدیره شرکت قرار گرفته‌اند. مهمترین کار یک مدیر شناسایی موانع و ابزار‌ها و اولویت بندی کار‌هایی است که قرار است در حوزه تحت امر خود، انجام دهد. مدیری که نتواند خوب اولویت بندی کند و جهت حرکت را جای اینکه به سمت شکوفایی و تولید بیشتر برود و سازمان و نهاد را غنی کند، بیشتر به سمت خسارات و هزینه‌های غیر قابل جبران سوق می دهد و در نهایت  انتخاب غلط ما را به سمت ورشکستگی و عقب ماندگی می‌برد».

دبیرکل حزب تدبیر و توسعه می گوید: «دومین اصل در مدیریت اصل نظامِ اهلیت و شایستگی است. مطلبی که در مورد هواپیمایی آسمان گفتیم، گوشه‌ای از سال‌ها ناکارآمدی آن است و نه تنها این شرکت که این بلایی است که دامن گیر مدیریت در کل کشور شده است. مثال می‌زنم، دوستی داشتم که سال‌ها پیش (اواسط دهه هشتاد) شخصی به نام میثم لطیفی را وارد سازمان امور اداری و استخدامی کرد و آنجا مشغول به کار شد، ولی بعد از حدود یکسال متوجه شدند این شخص سازمان پذیری، توانمندی و کارآمدی لازم را ندارد. این شخص که به عنوان کارشناس و کارمند جزء برای سازمان مفید نبود و در آن دوره مجبور شدند، عذرش را بخواهند و به نهاد دیگری مامور شد، در دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی، همین شخص می‌شود، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کل کشور!. این نوع سیاست است که احساس خطر به آدم دست می‌دهد».

دومین اصل در مدیریت نظام، اهلیت و شایستگی است/ انتخاب افراد نامناسب کشور را به سمت ورشکستگی می برد/شناسایی حزب تدبیر و توسعه به عنوان حزب میانه رو، لفظ درستی نیست

باقرزاده در ادامه همین بحث و اشاره به اصرار بر شهردار شدن علیرضا زاکانی با وجود نداشتن شرایط از نظر دیوان عدالت اداری، خاطرنشان می کند: «با توجه به اینکه میثم لطیفی در جای دیگری مشغول به کار بود و تجربه‌اش در سطح اداره سازمان مهم و حساس امور اداری و استخدامی کشور نبود، رای به عدم انتصاب او داد. هیات دولت چندین جلسه را به چنین موضوعاتی اختصاص داد و اصرار کردند که مانند موضوع آقای زاکانی راهکاری برای بی اثر کردن رای دیوان عدالت اداری پیدا کنند. آیا قحط‌الرجال است که رای دیوان عدالت اداری را به لطائف الحیل به نحوی نادیده بگیرند یا تعبیر و تفسیر کنند که نهایتا انتصاب نامناسب خود را توجیه کنند؟»

او در مورد انتصابات هواپیمایی آسمان می گوید: «اساسنامه و آئین‌نامه شرکت آسمان می‌گوید، مالک هواپیمایی می‌تواند اعضای هیات مدیره شرکت را منصوب کند. این روش مدیریت را تابع مالکیت می‌داند. با توجه به بدهی که دولت به صندوق بازنشستگی کشوری، مالکیت آسمان در دهه هشتاد از وزارت راه و ترابری گرفته شد و به این صندوق داده شد؛ لذا مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری باید هیات مدیره شرکت آسمان را انتخاب کند و در موارد حساس انتصاب مدیر عامل شرکت آسمان را، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب می‌کند.»

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خواهر زاده خود را به عنوان مدیرعامل شرکت آسمان منصوب کرده است، ادامه می دهد: بقیه اعضای هیات مدیره هم به سبب یا دلیلی به مدیرعامل صندوق بازنشستگی وصل هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی