تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی مطرح کرد

زنگ خطر خشکسالی در کشور؛ کوچ اقلیمی به شمال

عزت‌الله آمری، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی می‌گوید که زنگ خطر خشکسالی در کشور به صدا درآمده و این پدیده در استان‌های کم‌آب کشور از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و ... باعث کوچ اقلیمی این استان‌ها به شمال کشور شده است.

کد خبر: ۱۵۵۵۰۶
۱۰:۳۴ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲

زنگ خطر خشکسالی در کشور

دیدارنیوز: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی می‌گوید که زنگ خطر خشکسالی در کشور به صدا درآمده است.

عزت‌الله آمری، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: پدیده خشکسالی رفته رفته آثار و تبعات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی بر جای می‌گذارد و حتی زندگی اجتماعی جامعه بشری را تحت تأثیر خود قرار داده است.

او افزود: خشک‌سالی در استان‌های کم‌آب کشور از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و ... باعث کوچ اقلیمی این استان‌ها به شمال کشور شده است.

وی ادامه داد: این مهاجرت‌ها علاوه بر بروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، موجب کاهش منابع آبی در استان‌های شمالی هم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: پدیده خشکسالی رفته رفته آثار و تبعات اجتماعی، اقتصادی زیست‌محیطی و ... بیشتری بر جای می‌گذارد و حتی زندگی اجتماعی جامعه بشری را تحت تأثیر خود قرار داده است.

آمری تصریح کرد: آنچه مشخص است، شرایط فعلی خشکسالی در درجه نخست متأثر از رفتار‌ها و فعالیت‌های انسانی است و البته به گفته کارشناسان، نشانه‌ای از تغییرات اقلیمی ناشی از مدیریت ناپایدار زمین و آب در داخل کشور و کشور‌های همجوار است.

وی با اشاره به مواجه شدن کشور با پدیده خشکسالی، بیان داشت: از سالیان پیش به دلیل کاهش میزان بارش‌ها و افزایش بی‌رویه مصرف منابع آبی در کشور، زنگ خطر خشکسالی به صدا درآمده و امروز تنش آبی به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی تأکید کرد: پدیده خشکسالی از سال‌ها پیش در ایران شکل گرفته است و در این راستا محیط‌های کم‌آب یا مناطق خشک به شدت در معرض تغییرات آب و هوایی و ناهنجاری‌هایی مانند خشکسالی قرار دارند.

آمری ابراز داشت: کاهش میزان بارندگی‌ها در کشور از حدود ۲ دهه پیش ضربه مهلکی به مؤلفه‌های توسعه‌ای وارد کرده و گستره وسیعی از کشور مان تحت تأثیر شرایط خشکسالی با درجات متفاوتی از شدت و وسعت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که سال خشکی را تجربه می‌کنیم، چرا که در زمستان پارسال بارش‌های نسبتاً خوبی در استان اتفاق افتاد. اما در فصل بهار سهم چندانی از بارش‌ها نداشتیم و نسبت به بارندگی که انتظار می‌رفت اتفاق بیفتد بیش از ۲۰ درصد عقب هستیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی در پایان گفت: باید در نظر داشت که عمده منابع آبی در استان مرکزی متکی به منابع آبی زیرزمینی است و آب‌های سطحی و رودخانه‌ای نظیر آنچه در استان‌های جنوبی و شمالی مشاهده می‌شود، در این استان وجود ندارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی