تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
صعود جوکوویچ و مدودف به فینال تنیس آزاد آمریکا

یک روس، پارتی جوکر و کارلیتوس را بهم زد! +شادی جنجالی نوله

مرحله نیمه نهایی تنیس آزاد آمریکا در بخش مردان با دو بازی پرهیجان و البته حواشی خودش همراه بود؛ ابتدا نواک جوکوویچ صربستانی که به دنبال ۲۴ ـمین عنوان گرند اسلم خود است از سد بن شلتون آمریکایی عبور کرد و در دیدار دیگر، در حالی که پیش بینی می‌شد کارلوس آلکاراس اسپانیایی بخت اول قهرمانی مشکلی برابر دنیل مدودف روس نداشته باشد، اما مدودف پارتی بزرگ در فینال را بهم زد و خودش حریف نواک جوکوویچ در فینال مسابقات شد.

کد خبر: ۱۵۵۴۴۳
۱۰:۴۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲

یک روس، پارتی جوکر و کارلیتوس را بهم زد! +شادی جنجالی نوله

دیدارنیوز: نواک جوکوویچ پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس در صدمین دیدارش در اوپن آمریکا مقابل بن شلتون به برتری رسید تا راهی دهمین فینال خود در این گرند اسلم شود.

به نقل از تنیس‌فا، اسطوره ۳۶ ساله صرب دو ست اول را به راحتی با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ به سود خود پایان داد. در ست سوم نماینده جوان کشور میزبان تلاش زیادی کرد تا به بازی برگردد، اما قهرمان سه دوره رقابت‌ها در نهایت این ست را هم در تایبریک برد تا بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبای جوانش بکشد.

یک روس، پارتی جوکر و کارلیتوس را بهم زد! +شادی جنجالی نوله

هر چند سرویس‌های مهلک و نمایش هجومی شلتون در مقاطعی از بازی نوله را با چالش مواجه کرد، اما اشتباهات این بازیکن ۲۰ ساله بیشتر از آن بود که حریف نامدارش را با خطری جدی مواجه کند و صربیناتور با تجربه بالای خود توانست برنده از زمین خارج شود.

بعد از فصل ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱، این برای سومین بار است که جوکوویچ موفق می‌شود به فینال هر چهار گرند اسلم فصل صعود کند.

هم‌چنین جوکوویچ برای ۳۶ـمین بار به فینال یک گرند اسلم رسید تا ضمن ارتقای رکوردش در این زمینه حالا تنها یک گام با ۲۴ـمین جام خود در این مسابقات چهارگانه و برابری با مارگارت کورت افسانه‌ای رکوددار تمامی ادوار فاصله داشته باشد.

جوکوویچ دو ماه قبل با شکست در فینال ویمبلدون در آستانه فتح این دستاورد تاریخی ناکام ماند و حالا برای تکمیل مأموریت ناتمام خود باید روز یک‌شنبه در فینال به میدان برود.

نوله گوشی را روی شلتون قطع کرد!

جوکوویچ در پایان بازی با شلتون اقدام به تقلید خوشحالی او کرد که این حرکت نوله اصلاً به مذاق تنیس‌باز جوان آمریکایی خوش نیامد و آن‌ها برخورد سردی با هم روی تور داشتند.

شلتون پس از پیروزی برابر تیافو، علامت تلفن زدن را نشان داد و امروز جوکوویچ همان کار را انجام داد!

تنیس‌باز روس با شکست آلکاراس حریف جوکوویچ در فینال آزاد آمریکا شد

دنیل مدودف در شبی که به ندرت مرتکب اشتباه می‌شد، کارلوس آلکاراس مرد اول تنیس جهان را مغلوب کرد و راهی سومین فینال خود در اوپن آمریکا شد.

یک روس، پارتی جوکر و کارلیتوس را بهم زد! +شادی جنجالی نوله

تنیس‌باز ۲۷ ساله روس در این دیدار جذاب و مهیج که ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه به طول انجامید، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات را در چهار ست با نتایج ۷-۶، ۶-۱، ۳-۶ و ۶-۳ شکست داد تا انتقام نیمه‌نهایی ویمبلدون را از اعجوبه اسپانیایی بگیرد.

مرد سوم تنیس جهان در حالی به پنجمین فینال خود در مسابقات گرند اسلم رسید که خیلی‌ها منتظر نبرد دوباره آلکاراس و جوکوویچ بودند، اما قهرمان سابق رقابت‌ها بار دیگر در نیویورک خوش درخشید تا نشان دهد نباید او را در این گرند اسلم دست کم گرفت.

به این ترتیب نواک جوکوویچ و دنیل مدودف روز یکشنبه در تکرار فینال سال ۲۰۲۱ برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم خواهند رفت.

مدودف دو سال پیش با شکست اسطوره صربستانی در نیویورک مانع از تاریخ‌سازی و کسب کلندر اسلم توسط او شد و جوکوویچ حالا انگیزه بالایی برای جبران آن شکست دارد.

آلکاراس بعد از شکست مقابل مدودف در نیمه‌نهایی اوپن آمریکا:

«بعد از نتیجه ۳-۳ در تایبریک ست اول، تمرکزم به هم ریخت. ۳ یا ۴ امتیاز را بد بازی کردم. نمی‌دانستم چکار دارم می‌کنم. برایم سخت بود. در ست دوم کاملاً از جریان بازی خارج شدم و او فوق‌العاده بازی کرد.»

«چنین اتفاقاتی در مسابقات رخ می‌دهد. حتی وقتی فکر می‌کنید بهتر از بقیه بازی می‌کنید. نتوانستم راه حلی [برای پیروزی]پیدا کنم. او بسیار خوب کار کرد. تصور می‌کردم وقتی شرایط باب میلم نیست به پختگی لازم برای پیدا کردن راه حال رسیده‌ام. بعد از این بازی نظرم عوض شد. هنوز نرسیده‌ام.»

«فکر نمی‌کنم این شکست چندان در ذهنم ماندگار شود. البته که از آن درس می‌گیرم و بهتر خواهم شد. مسابقات این‌چنینی به پیشرفت شما کمک می‌کند. باید درباره راه پیشرفت با مربیانم صحبت کنم.»

«دنیل هیچ جا نرفته بود. امسال سه مرتبه با یک‌دیگر بازی کردیم. در یک فینال مسترز و دو نیمه‌نهایی گرند اسلم. مطمئن هستم در مسابقات و تورنمنت‌های مهم دیگری با هم روبه‌رو می‌شویم. تقابل خوبی بین ما شکل خواهد گرفت.»

مدودف: برای شکست آلکاراس باید از خودت بهتر باشی!

دنیل مدودف پس از پیروزی مقابل آلکاراس، عملکرد خود را بسیار رضایت‌بخش توصیف کرد و در تمجید از حریف جوانش گفت: «بعد از پیروزی مقابل روبلف در ۱/۴ نهایی گفتم باید ۱۱ از ۱۰ بازی کنم تا آلکاراس را شکست دهم. امشب ۱۲ از ۱۰ بازی کردم، غیر از ست سوم. این تنها راه پیروزی مقابل آلکاراس است. نمی‌دانم او ۲۰ سال دارد یا ۲۱ سال، اما در همین جوانی دو عنوان گرند اسلم دارد و هفته‌ها صدرنشین رده‌بندی بوده است. این باورنکردنی است و فکر نمی‌کنم پیش از او کسی [در این سن]این میزان موفقیت کسب کرده باشد. برای پیروزی مقابل آلکاراس باید بهتر از آنچه هستید عمل کنید و من این کار را انجام دادم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی