تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ادعای آمریکا درباره پرواز هواپیمای پویا ایر به کریمه

آمریکا با ادعای اینکه شواهد روشنی مبنی بر پرواز هواپیمای شرکت پویا ایر به کریمه اشغالی وجود دارد، اعلام کرد: «ایران به منظور سرپوش گذاشتن بر روابط نظامی خود با روسیه و پشتیبانی‌اش از جنگ بی دلیل و ناعادلانه روسیه علیه اوکراین به دروغگویی خود ادامه می‌دهد.»

کد خبر: ۱۵۵۴۴۰
۱۰:۰۱ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲

آمریکا

دیدارنیوز: وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا می‌گوید که شواهد روشنی مبنی بر پرواز هواپیمای شرکت پویا ایر به کریمه اشغالی وجود دارد. این در حالی است که ایران این پرواز را تکذیب کرده است.

رسانه‌های اوکراینی به نقل از سایت «فلایت رادار ۲۴» که مسیر هواپیما‌ها را ردیابی می‌کند روز گذشته اعلام کرده بودند که یک هواپیمای ترابری نظامی ایرانی (ایلوشن ۷۶) از شبه جزیره کریمه پرواز کرده است. طبق این گزارش‌ها این هواپیما از فرودگاه سیمفروپل که از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین روی پرواز‌های غیرنظامی بسته شده است پرواز کرده است.

با این حال شرکت پویا ایر این موضوع را به شدت تکذیب کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده در توییتی نوشت که «رژیم ایران همچنان به دروغگویی در مورد روابط خود با روسیه ادامه می‌دهد. شواهد روشنی مبنی بر پرواز هواپیمایی پویا، یک شرکت هواپیمایی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از سوی سازمان ملل و ایالات متحده مورد تحریم قرار گرفته، به کریمه اشغالی وجود دارد که دروغ بودن انکار مضحک این شرکت را اثبات می‌کند.»

این نهاد تاکید کرد که «رژیم ایران به منظور سرپوش گذاشتن بر روابط نظامی خود با روسیه و پشتیبانی‌اش از جنگ بی دلیل و ناعادلانه روسیه علیه اوکراین به دروغگویی خود ادامه می‌دهد.»

وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده به افشای فعالیت‌های بی ثبات کننده رژیم ایران و ایجاد اختلال در تکثیر سلاح‌های خطرناک این رژیم ادامه خواهد داد.

ایران با وجود برخی شواهد همچنان فروش پهپاد‌های شاهد به روسیه را که در جنگ اوکراین استفاده می‌شود تکذیب می‌کند.

طبق ردیابی سایت «فلایت رادار ۲۴» هواپیمای ایلوشن ۷۶ از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه به وقت اروپای شرقی پس از ترک کریمه بر فراز دریای سیاه پرواز می‌کرد. برخی منابع اوکراینی نیز مدعی شده‌اند که این هواپیما از تهران به مقصد مسکو بلند شده است و از مسکو به مقصد نامعلومی پرواز کرده است.

با این حال چند ساعت پس از انتشار این خبر شرکت هواپیمایی پویا در یک اطلاعیه فوری و تند مدعی هک سایت فلایت رادار شد و گفت: «طی اخبار کذب به استناد هک سایت فلایت رادار شاهد هستیم بر اساس خط خبری برنامه ریزی شده توسط شبکه‌های معاند و سایر جیره خواران مرتبط، به تناوب اعلام می‌شود هواپیمای ایلوشین ۷۶ هواپیمایی پویا به شماره ثبت EP-PUS در حال پرواز بر فراز منطقه پرواز ممنوع شبه جزیره کریمه در حال کمک رسانی به نیرو‌های روسیه است در حالی که این هواپیما طی ۴۸ ساعت گذشته در فرودگاه مهرآباد پارک بوده و پروازی نداشته و اساساً چنین موضوعی از اساس کذب محض بوده و انجام چنین پروازی کاملا نشدنی نیست.»

شرکت هواپیمایی پویا یک شرکت هواپیمایی باری است که دفتر آن در فرودگاه مهرآباد قرار دارد. این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۲ نام خود را از یاس ایر به پویا ایر تغییر داد.

با این حال این شرکت در سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را با نام تجاری قشم ایر آغاز کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی