تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

بلینکن در کی‌یف؛ آمریکا تا چه‌زمانی از اوکراین حمایت می‌کند؟

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، پس از ورود به کی‌یف تاکید کرد که واشینگتن به حمایت درازمدت خود از اوکراین تا زمانی که این کشور از «توان بازدارندگی» برخوردار شود، ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۱۵۵۳۸۹
۱۸:۰۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲

بلینکن

دیدارنیوز: بلینکن در کی‌یف بر تداوم حمایت آمریکا از اوکراین تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه ۱۵ شهریور، در چهارمین ماه ضد حمله نسبتا کم‌نتیجه اوکراین افزود: «از اوکراین و نیاز‌های لازم برای موفقیت ضدحمله آن، حمایت خواهیم کرد.»

بسته جدید کمک

بلینکن در سفر دو روزه خود به اوکراین برای اولین بار از قبل از حمله روسیه، شب را در اوکراین سپری خواهد کرد. یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که بلینکن به احتمال زیاد، بسته کمکی جدید آمریکا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را ارائه خواهد داد.

بلینکن

این مقام همچنین افزود که وزیر خارجه آمریکا در اولین سفر یک مقام ارشد آمریکایی به کی‌یف از زمان آغاز ضدحمله اوکراین، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، دیمیترو کولبا، وزیر خارجه، دیگر مقامات ارشد و شخصیت‌های غیرنظامی جامعه مدنی، دیدار خواهد کرد.

حملات هوایی روسیه قبل از ورود بلینکن

به نقل از العربیه، چند ساعت قبل از ورود بلینکن، روسیه حملات هوایی را علیه کی‌یف و اودسا در جنوب اوکراین انجام داد. به گفته مقامات اوکراینی، گزارشی از تلفات در پایتخت وجود ندارد، اما یک غیرنظامی کشته شد و زیرساخت‌های یکی از بنادر در جنوب این کشور، آسیب دید.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که واشینگتن مایل است ضمن بررسی نحوه سیر این ضد حمله با اوکراینی‌ها، نیاز‌های میدانی را ارزیابی کند.

سفر بلینکن در پی برکناری الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در هفته جاری انجام شد. رزنیکوف با توجه به منصب خود، واشینگتن و متحدانش را برای دریافت تسلیحات برای مقابله با نیرو‌های روسی، تحت فشار قرار می‌داد. انتظار می‌رود پارلمان با انتخاب رستم عمروف، نماینده سابق مجلس به عنوان جانشین زرنیکوف، موافقت کند.

کمک‌های ۴۳ میلیاردی

دولت آمریکا تاکنون بیش از ۴۳ میلیارد دلار تسلیحات و دیگر کمک‌های نظامی به اوکراین ارائه کرده است. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، بسته جدید کمک‌های امنیتی نیز قرار است در این هفته اعلام شود.

کی‌یف امیدوار است، جت‌های جنگنده «اف-۱۶» ساخت آمریکا را که چندین کشور عضو «ناتو» قول تحویل آن به اوکراین را داده‌اند، به دست آورد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در اوت جاری از کنگره درخواست کرد با تخصیص بودجه اضافی حدود ۴۰ میلیارد دلار از جمله ۲۴ میلیارد دلار برای اوکراین و دیگر نیاز‌های بین‌المللی موافقت کند.

این درخواست ممکن است با مخالفت کنگره روبرو شود، زیرا برخی از جمهوری‌خواهان، به ویژه آن‌هایی که روابط نزدیکی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا دارند، خواستار کاهش میزان کمک‌های واشینگتن به اوکراین هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی