تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
گلایه‌های اقتصادی مردم، آدم را شرمنده می‌کند

انتقاد یک نماینده از دولت رئیسی؛ تقصیر‌ها را گردن دیگران می‌اندازند!

علی رضایی نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه گلایه‌های اقتصادی مردم، آدم را شرمنده می‌کند، گفت: یک زمانی گفته می‌شد فکری برای کاهش قیمت مسکن یا اجاره بها شود یا کاری کنیم تا مردم بتوانند راحت‌تر صاحب خودرو شوند، حال صحبت از این است که مردم چطوری باید نان و وعده‌های غذایی خود را تامین کنند. اصلا قابل پذیرش نیست که دولت مرتب تقصیر‌ها و کسری‌ها را گردن افراد دیگر می‌اندازد، چون مردم سوال می‌کنند پس چرا شما با علم به این موضوعات خود را وارد صحنه کردید؟

کد خبر: ۱۵۵۳۸۵
۱۷:۲۵ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲

رضایی

دیدارنیوز: علی رضایی نماینده کنگاور و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از وضعیت موجود اقتصادی کشور انتقاد کرده است.

این نماینده مجلس با کیان آنلاین گفتگو کرده که در ادامه می‌توانید مهمترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* بنده یکی از کسانی هستم که هم برای آقای رییس جمهور و هم دولت ایشان احترام قائلم، اما این باور و احترام، دلیلی بر این نیست که ما به عنوان نمایندگان مردم از وضعیت نامساعد کنونی کشور در حوزه اقتصاد، انتقاد نکنیم.

* عملکرد دولت به عنوان بازوی اجرایی کشور و مجلس به عنوان قانونگذار و ناظر باید به گونه‌ای باشد که خروجی وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم یا رضایت حداکثری جامعه را به بار بیاورد یا به نحوی باشد که مردم احساس کنند، فضا در حال تغییر به سمت و سوی مثبت است، ولی آیا مردم این‌طور فکر می‌کنند؟

گلایه‌های اقتصادی مردم، آدم را شرمنده می‌کند

* وقتی به حوزه انتخابیه خود می‌روم، مرتب با گله‌های مردم از وضعیت اقتصادی روبرو هستم. این حجم از گلایه، آدم را شرمنده می‌کند و از اینکه روز‌ها سپری می‌شود و خیلی کار خاصی هم صورت نمی‌گیرد باز آدم شرمنده‌تر می‌شود.

* یک زمانی گفته می‌شد فکری برای کاهش قیمت مسکن یا اجاره بها شود یا کاری کنیم تا مردم بتوانند راحت‌تر صاحب خودرو شوند، حال صحبت از این است که مردم چطوری باید نان و وعده‌های غذایی خود را تامین کنند.

* قیمت دلار بالاست و این یعنی کاهش ارز پول ملی. از این قضیه هم، سال‌ها می‌گذرد، حال اگر کشور در مسیر تصمیم‌گیری درست و رسیدن به موفقیت است، باید خروجی آن در افزایش پول ملی دیده شود. ما نمی‌توانیم دائم بگوییم مسیر درست است یا خبر‌های خوبی برای مردم داریم، اما قیمت مسکن، خودرو، ارز و کالا‌های اساسی بالا باشد.

* کاش دولت سال گذشته به موضوع کالابرگ الکترونیکی بها می‌داد. به باور من اگر اهتمام بیشتری می‌شد، مردم کمتر آسیب می‌دیدند. ما نمایندگان مجلس به واسطه این موضوع با دولت همکاری کردیم تا ارز ترجیحی حذف شود.

دولت مرتب تقصیر‌ها را گردن افراد دیگر می‌اندازد

* ۹ ماه از عمر مجلس یازدهم و دو سال از دوران کاری دولت سیزدهم باقی مانده است. فارغ از بحث‌های سیاسی، همه داریم در قالب نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنیم و اصلاً قابل پذیرش نیست که دولت مرتب تقصیر‌ها و کسری‌ها را گردن افراد دیگر می‌اندازد، چون مردم سوال می‌کنند پس چرا شما با علم به این موضوعات خود را وارد صحنه کردید؟

* اگر مسائل مربوط به معیشت مردم کمرنگ شود، شک نکنید خیلی از چالش‌های اجتماعی و فرهنگی هم به صورت خودکار کم و حتی حل می‌شود. همه مسئولان نظام باید موضوعات اقتصادی را اولویت اول و دغدغه روزمره خود بکنند. اینکه به مردم بگوییم خبر خوب اقتصادی در راه است، اما ماه‌ها بگذرد و سفره‌های آن‌ها کوچک شود، فقط منجر به بی‌اعتمادی در جامعه خواهد شد.

* در موضوع ساخت مسکن، انتظار ما با توجه به وعده‌های رییس جمهور و دولت، بیش از وضعیت کنونی بود. اگر موضوع مسکن یک خانواده حل شود، به صورت طبیعی، ۴۰ تا ۵۰ درصد وضعیت معیشتی افراد آن خانواده حل خواهد شد، چون اجاره بهای مسکن به تنهایی نیمی از حقوق یک خانواده را می‌بلعد و با فشار‌های اقتصادی امروز، این رقم خیلی بیشتر از گذشته تاثیرش را در زندگی‌ها گذاشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی