تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

رئیسی: خیلی موافق جاماندگان اربعین نیستم

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری عصر امروز (چهارشنبه) در اجتماع مردم فردوس گفت: خیلی موافق جاماندگان اربعین نیستم چرا که از هر کجا می‌توان با امام حسین (ع) ارتباط برقرار کرد.

کد خبر: ۱۵۵۳۸۲
۱۶:۵۱ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲

رئیسی: خیلی موافق جاماندگان اربعین نیستم

دیدارنیوز: رئیس جمهور با بیان اینکه خیلی موافق جاماندگان اربعین نیستم، گفت: از همه جا می‌توان دل را متوجه کربلا کرد.

سید ابراهیم رئیسی در اجتماع مردم فردوس در مصلی این شهر اظهارکرد: اربعین است که نماد و نمود عاشورای حسینی است و پرچمی برای زیارت اباعبدالله شده است.

وی با بیان اینکه آرمان زیارت موجود است افزود: رکن اول مزور، رکن دوم زائر و رکن سوم قلب زائر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتباط برقرار کردن با امام حسین (ع) از همه جا امکان پذیر است بیان کرد: اهل ایمان توجه پیدا می‌کنند به جایگاهی که خداوند برای انسان مشخص می‌کند.

رئیسی یا بیان اینکه خیلی‌ها مدعی وجاهت هستند، اما وجاهت واقعی در خانه امام حسین (ع) است تصریح کرد: کسی که وجه الله است به عالم وجاهت می‌دهد مانند امام حسین (ع) و امروز مردم ما مردم حسینی هستند که نام، یاد و کربلای حسین (ع) دل آن‌ها را متوجه به وجود مقدس حسین می‌کند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) خون خود را داد تا جامعه از جهل دور باشد خاطرنشان کرد: گسترش و گستردگی فضای اطلاعات و رسانه‌ها در عالم فراگیر شده و دشمنان نمی‌خواهند جوامع بشری تحلیل واقعی پیدا کنند و راه و بیراهه را تشخیص دهند.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر یک رسانه و شبکه‌ای در گوشه‌ای از عالم جهل زدایی کند سریع او را تعطیل می‌کنند و اگر کسی بخواهد به قرآن ما توهین کند را آزاد می‌گذارند و این بزرگترین توهین به بشریت و تمام کتب الهی است.

رئیسی اظهار داشت: امام حسین (ع) از ابتدای حرکتشان فرمودند بنده با برنامه حرکت می‌کنم و هر کسی بخواهد از این راه حرکت کند بداند اینجا فرودگاه بصیرت است.

وی با اشاره به اینکه اجتماع عظیم مردم فردوس تجلیل از مقام اباعبدالله است گفت: اول باید نسبت به عاشورا تجلیل داشت که شما مردم فردوس با حضور خود این تجلیل را نشان دادید.

رئیس جمهور با بیان اینکه عاشورا مربوط به همه نسل‌ها است افزود: امروز ما لشکر دشمن را با حیله‌های بسیار می‌بینیم و می‌خواهیم خود را در جایگاه اباعبدالله تحلیل کنیم.

رئیسی با بیان اینکه جریان عاشورا یک خط ممتدی است که ادامه دارد اظهار داشت: دشمن می‌خواهد حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند و شایعه سازان شایعه را طوری نشان می‌دهند که حق را باطل و باطل را حق نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امام ایمان باید در جامعه معرفی شوند و مردم به دنبال امام کفر نروند خاطرنشان کرد: اربعین نماد و نمودی است که راه گم نشود و برای یک انسان عالم و سالم مراقبت از اینکه باید عاشورایی بماند و زندگی کند و جان به جان آفرین تسلیم کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وجود ۲۰۰ شهید فردوس، نشان از ادامه دادن راه حسین (ع) است بیان کرد: بعد از عاشورا عده زیادی با نام حسین (ع) کشته شدند.

رئیسی تصریح کرد: امروز در امتداد تاریخ کسانی که عاشورایی بیندیشند و عمل کنند و در این مسیر نورانی شناخت داشته باشند تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه جنگ شناختی و ادراکی جنگ همه جانبه‌ای است که شایعه سازان می‌خواهند در جامعه اختلال ایجاد کنند گفت: دشمن یک جنگ ترکیبی همه جانبه به راه انداخته است تا ملت ایران را متوقف کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: خوشبختانه مردم ما با شناخت و درکی که از نظام و انقلاب دارند این نقشه دشمن را نقش برآب کردند این اراده دشمن را متوقف کرد.

رئیسی با بیان اینکه دشمن تلاش کرد تا جلوی رشد اقتصادی و تولید، رشد تجارت و .. ما را بگیرد، اما نتوانست و مردم با حضور خود نقشه‌های دشمن را نابود کردند گفت: مقاومت و ایستادگی مردم دشمن را مجبور به عقب نشینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: چراکه در جلساتی که با سایر کشور‌ها داشتیم بیش از ۲۰ رئیس کشور تاکنون اعلام کردند تعجب می‌کنیم کشوری که درگیر تحریم است چگونه اینچنین پیشرفت می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این‌ها به برکت حضور مردم و همراهی با دولت است یادآور شد: حضور معنا دار مردم در صحنه و تحلیل از عاشورای حسینی تولید قدرت می‌کند، چراکه امروز عزت کشور در حضور به موقع مردم است.

وی با بیان اینکه ما نشان دادیم که در حوزه‌های مختلف شعار ما می‌توانیم را عملیاتی کردیم گفت: امروز به جرأت می‌توانیم بگوییم با اعتماد به دستان توانمند جوانان این مملکت ما می‌توانیم همچنان پیشرفت کنیم.

رئیسی بیان کرد: اگر برخی تصور می‌کنند بنده در سفر به شهرستان‌ها و سخنرانی‌های خود مشکلات را بازگو می‌کنیم سخت در اشتباه هستند، چراکه دولت دولتی است که مشکلات را متحمل شود و گره‌ها را باز کند.

وی تصریح کرد: ما با اعتماد به نفس و سرمایه عظیم ملی خواهیم توانست بر همه مشکلات فائق آییم.

رئیس جمهور یادآور شد: در خراسان جنوبی تاکنون کار بسیار انجام شده است و در تمام مناطق علی رغم کاهش نزولات آسمانی و برخی محدودیت‌ها اقدامات زیادی انجام شده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه راه حل رفع مشکل در درون کشور است نه در خارج از کشور گفت: چراکه بیگانگان گره از مشکلات کشور باز نخواهند کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان جز جنگ و غارت چیزی برجای نگذاشته است و ۳۵ هزار فرزند معلول در افغانستان بر جای گذاشته است.

رئیس جمهور خطاب به آمریکا اظهار داشت: راهکار امنیت در منطقه این است که شما منطقه را ترک کنید.

رئیسی با اشاره به مشکلات موجود در استان یادآور شد: باید مسائل و مشکلات پیگیری شود تا به نتیجه برسد، بحث خطوط ریلی خواسته به حق مردم استان است که با پیگیری انجام شده اقدامات خوبی صورت گرفت و تامین اعتبار شد و مسیر در حال کار است.

وی با تاکید بر فعال شدن صنایع در این منطقه گفت: دولت برای خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد برنامه دارد و کار پایداری در بحث آبرسانی همه حوزه‌ها به منطقه انجام می‌شود وخراسان جنوبی نیز در برنامه است و با سرعت کار انجام می‌شود تا وضعیت آب در منطقه تامین شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید مسئله پست برق برای شهرستان فردوس حل شود تا در بحث راه اندازی صنایع در فردوس تسریع شود و کسانی که آماده سرمایه گذاری در استان باشند در بحث برق مشکلی نداشته باشند.

رئیسی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا در روستا‌ها تنش آبی وجود نداشته باشد گفت: چراکه وضعیتی که در روستا‌ها با تانکر آبرسانی می‌شود ما را رنج می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کشور رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا در دستور کار است که در این راستا تاکنون تنش آبی ۳ هزار و ۵۰۰ روستا برطرف شده است.

رئیس جمهور به بحث اشتغال اشاره و یادآور شد: بحث اشتغال مسئله مهمی برای ما است و امروز در خراسان جنوبی در بحث بیکاری در کشور از پایین‌ترین رقم برخوردار است.

رئیسی با بیان اینکه باید سال‌های گذشته در روستا و شهر مسکن ایجاد می‌شد اظهار داشت:، اما خوشبختانه امروز جای جای خراسان جنوبی کارگاه شده است.

وی افزود: در بحث راه روستایی نیز در برخی از شهرستان‌های استان راهی وجود نداشته است، همچنین در چندسال قبل ۱۱ کیلومتر و در دو سال قبل ۸۲ کیلومتر راه انجام شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش‌های مختلفی از کشور امروز به کارگاه و کار و فعالیت تبدیل شده است گفت: ۵ هزار کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل در کشور راه‌اندازی و وارد چرخه تولید شده است.

رئیسی با بیان اینکه آینده کشور را با این توانایی که در کشور وجود دارد بسیار روشن و درخشان می‌بینیم اظهار داشت: بنده در وقت مناسب در جمع مردم سایر شهرستان‌های استان حضور پیدا خواهم کرد تا از نزدیک مسائل مردم که تاکید مقام معظم رهبری است را پیگیری نمایم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی