تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

«چالش چیپس تند» جان نوجوان آمریکایی را گرفت

یک نوجوان ۱۴ ساله اهل ماساچوست، روز جمعه ساعاتی پس از شرکت در «چالش چیپس تند» درگذشت. به اعتقاد خانواده این نوجوان، این چالش شبکه‌های اجتماعی باعث مرگ فرزند آن‌ها شده است.

کد خبر: ۱۵۵۳۸۰
۱۳:۴۸ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲

«چالش چیپس تند» جان نوجوان آمریکایی را گرفت

دیدارنیوز: هریس ولوبا، دانش‌آموز سال دوم دبیرستان در مدرسه یک چیپس بسیار تند برند «پاکوی» را خورد و به سرعت دچار معده درد شدید شد. این نوجوان به بیمارستانی در همان نزدیکی منتقل شد، اما درنهایت جان باخت.

علت مرگ او هنوز تایید نشده و نتایج کالبد شکافی اعلام نشده است. با این وجود مادر هریس در مصاحبه با رسانه‌ها گفت که معتقد است پسرش به دلیل عوارض ناشی از خوردن این چیپس تند، جان خود را از دست داده است.

تولیدکننده این چیپس، در وب‌سایت خود هشدار داده که خوردن این میان‌وعده می‌تواند اثرات پزشکی نامطلوبی داشته باشد.

در بخشی از چالش خوردن این چیپس تند، مشخص می‌شود فردی که آن را می‌خورد چقدر دوام می‌آورد و چند لحظه بعد برای تسکین تندی، نوشیدنی یا خوراکی دیگری خواهد خورد.

برند «پاکوی» در سایت خود گفته است که این چیپس تنها برای بزرگسالان است و تنها آن‌ها می‌توانند آن را بخورند. این سایت همچنین به افراد توصیه کرده در صورت مشکلات تنفسی، غش کردن یا تهوع طولانی‌مدت به دنبال کمک پزشکی باشند.

به گفته این سایت، حتی پس از دست زدن به این چیپس، باید دست‌ها را با صابون شست و از دست زدن به چشم‌ها و سایر نقاط حساس بدن جلوگیری کرد. این شرکت هشدار داده است که افراد باردار نباید آن را مصرف کنند.

به گفته این شرکت، چیپس‌ها به فلفل «کارولینا ریپر» معروف به «فلفل دم عقربی» و فلفل «ناگا وایپر» آغشته شده است.

چیپس پاکوی را می‌توان در پمپ بنزین‌ها، داروخانه‌ها و حتی برخی از خرده فروشان مواد غذایی در ایالات متحده خریداری کرد.

چالش یک چیپس چیست؟

در سال‌های اخیر، برند پاکوی یک مدل چیپس ذرت تولید کرده که در پاکت آن، تنها یک عدد ترتیلای مثلثی به رنگ مشکی آغشته شده به فلفل قرار دارد. این برند با هشتگ «OneChipChallenge» سعی می‌کند مصرف کنندگان را به چالش بکشد.

ویدئو‌های ارسال شده در تیک‌تاک نشان می‌دهد که جوانان و بزرگسالان این چیپس را می‌خورند و برخی ویدئو‌ها بیش از ۲۰۰ هزار لایک می‌خورد.

در ویدئویی دیگر، دختر جوانی با شرط ۵۰ دلاری این چیپس را می‌خورد. او بعد از خوردن چیپس، پاهایش را به زمین می‌کوبد و شکمش را می‌گیرد. این ویدئو ۱۰.۷ میلیون بار دیده شد. البته چند دقیقه بعد به بیمارستان منتقل می‌شود و دارو‌های مختلفی به او داده می‌شود تا درد معده‌اش تسکین پیدا کند.

چالش‌های شبکه‌های اجتماعی قربانی می‌گیرد

برخی از چالش‌های تیک‌تاک در سال‌های اخیر مرگبار بوده است. برخی از این چالش‌ها، کار‌هایی مانند خوردن اقلامی که اصولا خوردنی نیستند یا باعث توقف فعالیت بدن می‌شود، بوده است.

سال ۲۰۲۱ میلادی نیز کودکان پس از شرکت در چالش «بلک‌اوت» (blackout) تیک‌تاک با از دست دادن هوشیاری به دلیل کمبود اکسیژن، جان خود را از دست دادند. یک سال بعد، والدین آن‌ها از این پلتفرم شبکه اجتماعی به دلیل مرگ فرزندانشان شکایت کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی