تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سفر ۴ میلیون زائر از ایران به عراق

رادان، فرمانده کل انتظامی کشور از سفر حدود چهار میلیون نفر از مرز‌های کشور به عراق برای انجام زیارت اربعین خبر داد و گفت: خروج به سمت عراق بسیار کاهش کاهش پیدا کرده و ورود به سمت ایران افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۵۵۳۷۸
۱۲:۵۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲

سفر ۴ میلیون زائر از ایران به عراق

دیدارنیوز: سردار احمدرضا رادان در حاشیه بازدید از مرز شلمچه که امروز (۱۵ شهریورماه) انجام شد، اظهار کرد: تاکنون حدود چهار میلیون زائر از مرز‌های زمینی و هوایی جمهوری اسلامی ایران به قصد زیارت اربعین به عراق سفر کرده‌اند و تاکنون بیش از دو و نیم میلیون نفر از زائران اربعین به کشور برگشته‌اند.

او افزود: خروج به سمت عراق بسیار کاهش کاهش پیدا کرده و ورود به سمت ایران افزایش یافته است و میزان بازگشت زائران به کشور بیشتر از حضور در عراق است. پیش‌بینی می‌شود تعداد بازگشت زائران به کشور تا امشب از مرز سه میلیون نفر هم بگذرد.

فرمانده فراجا گفت: مرز شلمچه بعد از مرز مهران، دومین مرز ورود و خروج زائران است به گونه‌ای که حدود یک میلیون زائر از مرز شلمچه خارج شده‌اند و حدود ۶۷۰ تا ۷۰۰ هزار نفر نیز از این مرز به کشور بازگشته‌اند.

رادان با بیان اینکه تا یکی دو روز آینده سفر بیشتر زائران به اتمام می‌رسد و به کشور برمی‌گردند، عنوان کرد: زائرانی که با خودروی شخصی خود را به مرز‌ها رسانده‌اند، حتما باید در زمان برگشت در طول سفر استراحت کافی داشته باشند تا شاهد حوادث رانندگی نباشیم.

وی افزود: با توجه به همکاری مردم، امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۳۱ درصد تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی اربعین هستیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی