تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

اردوغان: گام مثبتی از سوی بشار اسد نمی‌بینم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ به اظهارات بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که خروج نیرو‌های ترکیه از شمال سوریه را پیش‌شرط احیای روابط دو کشور اعلام کرده بود، گفت: «گام مثبتی از سوی اسد برای گشودن باب گفتگو با او نمی‌بینم».

کد خبر: ۱۵۵۳۷۴
۱۱:۴۲ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲

اردوغان: گام مثبتی از سوی بشار اسد نمی‌بینم

دیدارنیوز: اردوغان همچنین به همتای سوری خود هشدار داد که باید از هرگونه اقدامی که ممکن است به روند عادی‌سازی روابط بین دو کشور آسیب برساند، خودداری کند.

به نقل از العربیه، رئیس جمهوری ترکیه، سه‌شنبه ۱۴ شهریور، در مسیر بازگشت از شهر سوچی روسیه، در اظهاراتی به خبرنگاران همراه خود در هواپیما تصریح کرد که او هیچ گام مثبتی از سوی اسد برای احیای روابط بین دو کشور مشاهده نکرده است.

این اظهارات اردوغان پس از آن بیان شد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، خروج نیرو‌های ترکیه از شمال کشورش را به عنوان پیش‌شرطی برای احیای روابط با کشورش اعلام کرده است.

اظهارات بشار اسد در دیدار او با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران بیان شده، که طی آن وزیر خارجه ایران بر حمایت تهران از دمشق تاکید کرده است.

این تحرکات در بحبوحه تلاش‌های روسیه صورت می‌گیرد که ماه‌ها است سعی دارد تا تماس‌ها را در بالاترین سطوح به‌منظور عادی‌سازی روابط میان آنکارا و دمشق پیش ببرد.

شایان ذکر است در چارچوب مذاکرات سه‌جانبه میان وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه که در ۲۸ دسامبر در مسکو انجام شد راهکار‌های حل بحران سوریه و مساله بازگشت پناهجویان و تلاش‌های مشترک برای مقابله با گروه‌های تندرو در سوریه طی یک نشست رسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی