تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

«دلار» در کانال ۵۰ هزار تومانی؟

معامله‌گران معتقدند، برای هفته سوم شهریور روند لاکپشتی دلار در مسیر صعودی ادامه دارد و ورود دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی دور از انتظار نیست.

کد خبر: ۱۵۵۳۶۰
۰۹:۳۱ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲

«دلار» در کانال ۵۰ هزار تومانی؟

دیدارنیوز: قیمت دلار در هفته نیمه‌تعطیل شهریور، بیشتر افزایشی بود تا کاهشی. این اسکناس متاثر از تقاضای اربعین و فرصت باقیمانده از تابستان برای سفر، به کریدور ۵۰ هزار تومانی نزدیک شد.

دومین هفته شهریور، قیمت دلار در هر دو روند کاهشی و افزایشی نوسان داشت. این بازار از اخبار مساعد سیاسی، افزایش تقاضای ارز برای مسافرت در روز‌های باقیمانده از شهریور و تعطیلی روز‌های پیش رو خط گرفت.

در نهایت افزایش قیمت اسکناس آمریکایی بیش از روند کاهشی آن بود. دیروز نیز این اسکناس در مواجهه با بازار تعطیل روز جاری بی‌جان و با نوسان محدود بسته شد.

روز گذشته قیمت دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. این اسکناس نسبت به روز دوشنبه تغییر قیمت نداشت.

تاثیر تعطیلی روز جاری (مراسم اربعین) بازار ارز دیروز را رنج کرد و معاملات در بازار ارز کم‌رمق بود. معامله‌گران، معتقدند برای هفته سوم شهریور روند لاکپشتی دلار در مسیر صعودی ادامه دارد و ورود دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی دور از انتظار نیست.

امید کاهشی‌های بازار برای توافق موقت

کارشناسان اقتصادی به مسائل سیاسی به عنوان یکی از محرک‌های موثر بر قیمت دلار اشاره می‌کنند. به اعتقاد آن‌ها امید به احیای برجام، ثبات در شرایط فعلی بدون توافق و روابط نامساعد سیاسی ایران با سایر کشور‌های منطقه و غربی، هر یک می‌تواند روند قیمت دلار را به کانال‌های بالاتر یا پایین‌تر بکشاند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مسئول ایجاد هر روندی در بازار ارز و قیمت دلار سیاست‌گذار است و فعلا راهکار ایجاد شرایط باثبات و آرام در بازار، به موضوعات سیاسی و حسن روابط با سایر کشور‌ها گره خورده‌است.

برخی از کاهشی‌های بازار معتقدند با وجود تاکید کارشناسان بر روند صعودی قیمت دلار با پایان تابستان، در روز‌های آینده شاهد صعود‌های شارپی در قیمت ارز نخواهیم بود. زیرا ورود پول به بازار سخت است و شرایط اجتماعی نیز کشش پرش‌های بلند در مقطع زمانی کوتاه را ندارد.

روند کاهشی قیمت دلار در بازار‌های مجاور

با توجه به روند افزایشی آهسته و پیوسته دلار و رفت و برگشت اسکناس آمریکایی در محدوده‌ای مشخص، فعالان بازار ماندن در کانال ۴۹ تا ۵۰ هزار تومانی و افزایش محدود در کانال مذکور را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آن‌ها معتقدند کاهش‌های محدود قیمت دلار به معنی استراحت در روند صعودی است.

گفتنی است روز گذشته قیمت دلار در بازار‌های همسایه کاهش محدودی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۵۲۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه کاهش ۶۰ تومانی داشت و با رقم ۴۸ هزار و ۸۴۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز ۳۰ تومان ارزان شد و با رقم ۱۳ هزار و ۶۶۰ تومان معامله شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی