تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
۸۵ درصد کودکان شناسایی شده زباله گرد هستند

شناسایی ۱۲۰ کودک‌کار حاشیه شهر تهران

احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی درباره وضعیت کودکان شناسایی شده در طرح «ارائه خدمات سیار به کودکان محروم حاشیه شهر تهران» از ابتدای اجرا تا کنون گفت: از ابتدای سال ۱۴٠۲ تا کنون، ۱۲٠ کودک در روند اجرای این طرح شناسایی و جذب شده‌اند که ۹۰ درصد این کودکان اتباع، بی‌سواد و بازمانده از تحصیل بودند.

کد خبر: ۱۵۵۳۳۳
۱۳:۴۱ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲

شناسایی ۱۲۰ کودک‌کار حاشیه تهران

دیدارنیوز: مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: طرح «ارائه خدمات سیار به کودکان محروم حاشیه شهر تهران» با شعار «من هم حق آموزش دارم» از ابتدای سال تا کنون منجر به شناسایی، جذب و ساماندهی ۱۲۰ کودک شده است.

احمد احمدی صدر با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح «ارائه خدمات سیار به کودکان محروم حاشیه شهر تهران» افزایش سطح دسترسی کودکان به خدمات آموزشی و اجتماعی است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های تخصصی فعالین حوزه کودکان از یک سو و کنترل و کاهش آسیب اجتماعی ناشی از حضور کودکان در مشاغل پر خطر از سوی دیگر، از مهمترین اهداف اجرای این طرح در ابعاد پایتخت بوده است.

وی در تشریح جامعه هدف طرح «ارائه خدمات سیار به کودکان محروم حاشیه شهر تهران» نیز گفت: کودکان زباله گرد حاشیه پایتخت، کودکان مشغول به کار در کوره پز خانه‌ها و کودکان مشغول به کار در زمین‌های کشاورزی حاشیه تهران، اصلی‌ترین جامعه مورد نظر این طرح بوده است.

احمدی صدر عدم دسترسی کودکان به مراکز ارائه خدمات اجتماعی پایتخت را از دلایل اصلی اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: متأسفانه در مدیریت شهری قبلی مقوله کودکان به دست فراموشی سپرده شده بود. از همین رو در دوره مدیریت کنونی شهر تهران برنامه‌ریزی‌های مدونی در این حوزه صورت گرفته است.

وی عدم دسترسی کودکان به مراکز «پویاشهر»، هزینه‌های بسیار زیاد ایاب و ذهاب برای حضور این گروه هدف در مراکز مستقر در مناطق ۲۲گانه و همچنین محرومیت از تحصیل و ناتوانی کودکان در کسب و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی و در نهایت اهمیت تأمین سلامت جسمی و طی شدن فرایند رشد کودکان زباله گرد را از دلایل اصلی ضرورت اجرای طرح «ارائه خدمات سیار به کودکان محروم حاشیه شهر تهران» عنوان کرد.

احمدی صدر درباره مکان‌های شناسایی کودکان کار به منظور اجرای طرح "ارائه خدمات سیار به کودکان محروم حاشیه شهر تهران" گفت: گاراژ‌های زباله گردی، سوله‌های دپوی زباله، زمین‌های کشاورزی، کوره‌های آجر پزی واقع در اطراف قلعه نو و روستا‌های حاشیه محل شناسایی این کودکان بوده است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی درباره نحوه شناسایی و جذب کودکان در این طرح نیز گفت: طرح «ارائه خدمات سیار به کودکان محروم حاشیه شهر تهران» با حضور نمایندگان سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، مددکاران اجتماعی و داوطلبان همکار در موسسه غیر دولتی «ستاک» به همراه بازدید‌های میدانی، شناسایی موردی و تشکیل پرونده و در نهایت جذب از طریق جلب اعتماد و ارائه خدمات معیشتی اجرا شده است.

وی درباره وضعیت کودکان شناسایی شده در طرح «ارائه خدمات سیار به کودکان محروم حاشیه شهر تهران» از ابتدای اجرا تا کنون نیز گفت: از ابتدای سال ۱۴٠۲ تا کنون، ۱۲٠ کودک در روند اجرای این طرح شناسایی و جذب شده اند که ۹۰ درصد این کودکان اتباع، بی‌سواد و بازمانده از تحصیل بودند.

احمدی صدر با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کودکان شناسایی شده در این طرح، زباله گرد هستند ادامه داد: درصد باقیمانده این جامعه شناسایی شده نیز در کوره‌های آجرپزی و زمین‌های کشاورزی حاشیه تهران مشغول به کار بوده اند.

وی درباره نحوه اجرای این طرح از گذشته تا کنون تصریح کرد: طرح ارائه خدمات به کودکان زباله گرد از سال ۱۳۹۵ در دستور کار سازمان قرار گرفت که به خدمات سرپایی همچون ارائه اقلام بهداشتی، وعده‌های غذایی، تزریق واکسن کرونا و تخصیص بسته معیشتی خلاصه می‌شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: در سال ۱۴٠۲ سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با توجه به وظایف ذاتی و به منظور تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی، زمینه تقویت میزان دسترسی کودکان کار زباله گرد به آموزش و خدمات اجتماعی را با راه اندازی اتوبوس سیار ویژه خدمات رسانی به کودکان محروم حاشیه شهر تهران فراهم کرده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، به گفته احمدی صدر، هم اکنون سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با همکاری موسسه غیر دولتی «ستاک» و مشارکت داوطلبان این حوزه موفق شده است تاکنون ۱۲۰ کودک را شناسایی و از خدمات ارائه شده بهره‌مند سازند. همچنین با توجه به متغیر بودن زمان حضور کودکان در محل‌های شناسایی شده، ساعت استقرار اتوبوس‌ها را مدیریت و برای کودکان کار دسترس پذیر می‌کنند تا این کودکان بتوانند از خدماتی همچون تحصیل، مهارت‌های زندگی، آموزش‌های خود مراقبتی و خدمات معیشتی، اقلام بهداشتی، لوازم التحریر، دارو و مواردی از این دست بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی