تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
نیویورک‌تایمز مطرح کرد

نارضایتی آمریکا از تاکتیک‌های جنگی اوکراین

تعدادی از مقامات آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود، به روزنامه نیویورک تایمز و چندین رسانه دیگر گفته‌اند که شروع به زیر سوال بردن تاکتیک‌های ارتش اوکراین کرده‌اند و نسبت به این تاکتیک‌ها «ناامید» هستند.

کد خبر: ۱۵۵۳۳۱
۱۳:۱۳ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲

نارضایتی آمریکا از تاکتیک‌های جنگی اوکراین

دیدارنیوز: یک نشریه آمریکایی نوشت که ایالات متحده عمیقا از تاکتیک‌های جنگی اوکراین ناراضی است.

همزمان با روند آهسته و کُند ضدحملات اوکراین، ظاهرا برخی از مقامات آمریکایی شدیدا نسبت به تاکتیک‌های اوکراین «ناامید و درمانده» شده‌اند و دغدغه بزرگی در این خصوص دارند.

این مقامات افزودند، اکنون که فرماندهان اوکراینی باید نیروهایشان را بیشتر در جنوب کشور مستقر و تقویت کنند، آن‌ها را به طور برابری در شرق و جنوب اوکراین قرار می‌دهند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، این مقامات آمریکایی از اوکراین می‌خواهند تا از میدان‌های مین گسترده‌ای که روسیه در این منطقه به‌جا گذاشته، عبور کنند؛ حتی اگر این اقدام به معنای از دست دادن تجهیزات و سربازان بیشتری در این روند است.

این روزنامه آمریکایی می‌گوید: استحکامات سنگین روسیه، نیرو‌های اوکراینی را مجبور کرده تا برخی از تانک‌های پیشرفته غربی خود را پشت سر بگذارند و به جای آن‌ها، مین‌ها را به‌صورت دستی پاک‌سازی کنند و حتی گا‌ها از سربازانی در تیم‌های کوچک استفاده می‌کنند که مجبورند برای از میان بردن این مین‌ها روی زمین بخزند.

وزارت دفاع اوکراین روز پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «اکنون هرکسی درباره اینکه ما چگونه باید بجنگیم، متخصص است. بهترین یادآوری این است که هیچکسی این جنگ را بهتر از خودمان درک نمی‌کند.»

طبق گزارش بیزنس اینسایدر، کی‌یف استدلال کرده که به‌رغم «توقعات غیرواقعی» و کمبود تجهیزات ضروری و دفاع سخت روسیه، «اوکراین پیشروی می‌کند». اما با این حال، کارشناسان نگرانند که چنین توقعات غیرواقعی می‌تواند به معنای این باشد که اوکراین حمایت کمتری از سوی کشور‌های غربی دریافت کند و ضدحمله را در معرض «خطر» قرار دهد.

«مارینا میرون» محقق فوق دکترا در دپارتمان مطالعات جنگ در کینگز کالج لندن به اینسایدر گفت: سیاستمداران متوجه می‌شوند که این یک جنگ کوتاه نخواهد بود و احتمالا حمایت از اوکراین سال‌ها طول خواهد کشید. البته این حمایت‌ها ممکن است به دلیل عملکرد نامناسب و همچنین عدم درک سیاستمداران از ارتش اوکراین به مرور از بین برود.

«دیوید لوئیس» محقق ارشد در اندیشکده امنیتی و دفاعی راسی مستقر در لندن به اینسایدر گفت: ناامیدی فعلی در میان مقامات غربی ممکن است باعث تجدید نظر در استراتژی اوکراین شود. هرگونه مشارکت مستقیم توسط کشور‌های ناتو همچنان بعید به‌نظر می‌رسد و هرگونه مذاکره درباره اعلام منطقه پرواز ممنوع و عضویت زودهنگام اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو «وهم و خیال» است. درعوض، دولت‌های غربی در حال وفق دادن خود برای یک جنگ طولانی‌تری هستند و حمایت‌های خود از اوکراین را باید براساس آن مجددا تنظیم کنند.

براساس آنچه نیویورک تایمز گزارش داده، برخی هم در این میان بر این باورند که شاید زمان آن فرا رسیده اوکراین به جای آنکه موقعیت بن‌بست فعلی را طولانی‌تر کند، وارد مذاکرات با روسیه شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی