تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بورل: برای آزادی دیپلمات سوئدی در ایران تلاش می‌کنیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا اعلام کرد که بروکسل بدون وقفه برای آزادی یوهان فلودروس، دیپلمات سوئدی بازداشت‌شده در ایران تلاش می‌کند.

کد خبر: ۱۵۵۳۲۹
۱۲:۴۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲

بورل: برای آزادی دیپلمات سوئدی در ایران تلاش می‌کنیم

دیدارنیوز: جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اذعان کرد که یک دیپلمات اروپایی با ملیت سوئدی بیش از ۵۰۰ روز در ایران زندانی است.

بورل، سه‌شنبه ۱۴ شهریور در شهر کادیز اسپانیا پیش از حضور در نشستی درباره توسعه گفت، یوهان فلودروس، که برای نهاد سیاست خارجی اروپا کار می‌کند، حدود ۵۰۰ روز در ایران در بازداشت به‌سر می‌برد.

وزارت خارجه سوئد، دوشنبه در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد که یک شهروند ۳۳ ساله سوئدی از آوریل ۲۰۲۲ در ایران بازداشت شده و سفارت سوئد در تهران با همکاری اتحادیه اروپا به طور جدی به‌دنبال حل این مشکل است.

پس از انتشار گزارشی توسط روزنامه «نیویورک تایمز» در روز گذشته مبنی بر بازداشت یک دیپلمات اتحادیه اروپا توسط ایران در ۵۰۰ روز گذشته، دولت سوئد به صدور اطلاعیه در این باره اقدام کرد.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، این اقدام ایران در چارچوب رویکرد موسوم به «دیپلماسی گروگان‌گیری» قابل توضیح است.

خبرگزاری «باشگاه خبرنگاران جوان» در ایران هم خبر داد که این دیپلمات سوئدی طی «سفری که ادعا می‌کند توریستی بوده» در ۲۸ فروردین سال ۱۴۰۱ «هنگام بازگشت از تهران در فرودگاه» بازداشت می‌شود.

به نقل از العربیه، سپاه پاسداران و نهاد‌های امنیتی ایران طی سال‌های اخیر ده‌ها شهروند خارجی و دوتابعیتی را به اتهام «جاسوسی» بازداشت و بعد‌ها با چانه‌زنی‌های غیرمستقیم و وساطت برخی کشور‌ها آزاد کردند.

فعالان حقوقی، تهران را متهم می‌کنند که با هدف امتیازگیری و فشار به کشور‌های دیگر به بازداشت و گروگانگیری شهروندان خارجی اقدام می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی