تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین اعلام کرد

رکورد ۲۶۰ هزار تردد روزانه در مرز مهران

ضامنی، رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین با اشاره به ثبت رکورد ۲۶۰ هزار تردد روزانه در مرز مهران، گفت: خدمت رسانی تا ۵ روز پس از اربعین ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۵۲۴۲
۱۰:۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲

رکورد ۲۶۰ هزار تردد روزانه در مرز مهران

دیدارنیوز: رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین با اشاره به ثبت رکورد ۲۶۰ هزار تردد روزانه در مرز مهران، گفت: فعالیت و خدمت رسانی قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین حسینی تا ۵ روز پس از اربعین ادامه دارد.

مرتضی ضامنی، در تشریح آخرین وضعیت تردد زائرین اربعین حسینی گفت: در حال حاضر در حوزه حمل و نقل مرزی در اوج آمادگی هستیم. در ۸ مرزی که قرارگاه حمل و نقل مرزی تکلیف جابجایی زائرین را برعهده دارد آمادگی بسیار خوبی ایجاد شده است. در حال حاضر با موج بازگشت زائرین روبرو هستیم و رکورد ۲۶۰ هزار تردد در رفت و برگشت در مرز مهران رقم خورده است و در سایر مرز‌ها تردد کمتر از این عدد ثبت شده است.

وی افزود: کلیه زائرین چه در رفت و چه در برگشت از حمل و نقل قرارگاه مرزی استفاده می‌کنند تا به پارکینگ‌هایی که خودرو‌های خود را پارک کرده‌اند یا به پایانه‌هایی که قرار است سوار خودرو‌های برون شهری شوند و به سمت شهر‌های مقصد خود حرکت کنند، استفاده می‌کنند و این خدمات به صورت مستمر ارائه می‌شود.

رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین با تأکید بر اینکه در اوج آمادگی به لحاظ تعداد ناوگان رسیده‌ایم، ادامه داد: بالغ بر ۲هزارو ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در ۸ مرز و در داخل کشور و همچنین در ۴ محور داخل خاک عراق در حال ارائه خدمات هستند.

وی تأکید کرد: از روز گذشته با توجه به اینکه به اوج بازگشت زائرین نزدیک می‌شویم بخشی از ناوگان خود را در محور نجف منتهی به مرز مهران مستقر کردیم؛ در نزدیکی‌های شهر نجف تا جایی که امکان تردد خودرو هست این ناوگان مستقر می‌شود تا بتوانیم در انتقال زائرین از نجف و کربلا به سمت مرز‌های کشور خود اقدام کنیم و در روند انتقال سرعت ببخشیم.

ضامنی افزود: باتوجه به اینکه ناوگان حمل و نقل برون شهری در مسیر‌هایی با کمبود خودرو مواجه است ناچار بودیم در این حوزه با دستور ستاد مرکزی اربعین و وزیر کشور ورود داشته باشیم و بالغ بر ۳۰۰ دستگاه ون به تدریج در مرز مهران به عنوان پر ترددترین مرز، مستقر کردیم و ۱۰۰ دستگاه ون هم در سایر مرز‌های کشور مستقر شده‌اند.

رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین ادامه داد: همچنین ۲۰۰ دستگاه اتوبوسی که به تازگی از سوی کارخانه‌های تولیدکننده تحویل وزارت کشور شده بود برای احتیاط به مرز‌ها منتقل کردیم که در امر جابجایی زائرین به ما کمک کنند. باتوجه به اقدامات انجام شده گستره فعالیت ناوگان قرارگاه حمل و نقل مرزی از عمق خاک عراق از نزدیکی‌های شهر نجف و کربلا تا مرز و از مرز‌ها تا پارکینگ‌ها و پایانه‌ها و همچنین در بخشی تا شهر‌های مبداء که زائرین از آنجا به سمت شهر‌های زیارتی حرکت کرده‌اند، فعالیت و خدمت رسانی می‌کنند.

ضامنی تاکید کرد: تا آخرین زائری که قصد جابجایی داشته باشد خدمت رسانی ادامه خواهد داشت و قرارگاه حمل و نقل تا ۵ روز پس از روز اربعین به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی