تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

رویا نونهالی؛ با حجاب یا کشف حجاب؟ +تصاویر

پس از انتشار تصاویری از رویا نونهالی، بازیگر تئاتر و سینمای ایران در مراسم یادبود ایران درودی، ابتدا برخی تصاویر از روبرو این تصور را ایجاد می‌کرد که او حجاب ندارد اما تصاویری از زوایای دیگر از نونهالی منتشر شد که نشان می‌دهد این بازیگر کهنه‌کار سینما و تئاتر حجاب بر سر دارد.

کد خبر: ۱۵۵۱۹۱
۱۱:۲۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۲

رویا نونهالی کشف حجاب کرد؟

دیدارنیوز: حضور و سخنرانی رویا نونهالی، بازیگر شناخته شده تئاتر در مراسم یادبود ایران درودی، نقاش و شاعر ایرانی در خانه هنرمندان با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها همراه شده است. برخی می‌گویند او حجاب از سر برداشته و به مخالفان پیوسته و برخی با انتشار تصاویر دیگری از او منکر این ادعا هستند.

یورونیوز نوشت: «نونهالی که از بازیگران مطرح تئاتر و سینمای ایران است و سابقه همکاری با کارگردانان بزرگی همچون، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، بهمن فرمان‌آرا، علی حاتمی، کیومرث پوراحمد و منیژه حکمت را دارد در این مراسم که در روز جمعه ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور) در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، حاضر شد و سخنرانی کرد.

در تصاویری که در ابتدا از او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به نظر می‌رسید که نونهالی بدون حجاب اجباری در این مراسم شرکت کرده است. بر همین اساس، گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار پست‌هایی از اقدام اعتراضی او و پیوستنش به جمع مخالفان حجاب اجباری سخن گفتند.

رویا نونهالی کشف حجاب کرد؟

انتشار این تصاویر سبب شد تا بار دیگر برخی به ناکارآمدی تحمیل حجاب اجباری از طریق تصویب قانون برای اعمال محدودیت‌های اجتماعی و جریمه نقدی اشاره کنند.

برخی هم تاکید کردند که سیاست تهدید هنرمندان زن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی شکست خورده است.

با این‌حال با فاصله کوتاهی تصاویری از زوایای دیگر از نونهالی منتشر شد که نشان می‌دهد این بازیگر کهنه‌کار سینما و تئاتر حجاب بر سر دارد.

رویا نونهالی کشف حجاب کرد؟

گروهی نیز نونهالی را به دلیل حجابی که بر سر کرده به باد انتقاد گرفته‌اند.

از آغاز اعتراضات ایران در شهریور ۱۴۰۱ چندین سینماگر ایرانی از جمله کتایون ریاحی، هنگامه قاضیانی، ترانه علیدوستی، فاطمه معتمد آریا، رخشان بنی‌اعتماد، سهیلا گلستانی، باران کوثری، گلاب آدینه، افسانه بایگان و پانته‌آ بهرام حجاب از سر برداشته و در مکان‌های عمومی حاضر شدند و یا تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

بسیاری از آنان تحت فشار نهاد‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌اند و برخی، چون کتایون ریاحی، ترانه علیدوستی و سهیلا گلستانی مدتی را در بازداشت گذراندند.

همچنین برخی از این سینماگران در دادگاه محاکمه و مجازات‌های گوناگونی از جمله رجوع مرتب و اجباری به مراکز روان‌شناسی و مشاوره و ممنوعیت از فعالیت هنری محکوم شدند.

رویا نونهالی؛ با حجاب یا کشف حجاب؟ +تصاویر

در آستانه سالروز جان‌باختن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد و آغاز اعتراضات ۱۴۰۱، «لایحه حجاب و عفاف» که در قوه قضائیه تهیه و در دولت ایران تصویب شده، در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

این لایحه با اعتراض گسترده نهاد‌های بین‌المللی روبرو شده است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی