تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
ناله و فغان مردم از کوچک شدن سفره‌هاست

نماینده مجلس: اولویت مردم معیشت است، نه جمع‌کردن بساط کشف حجاب

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: جابجایی اولویت‌ها در نظر رییس جمهور و دولت، کار اقتصاد را گره زده است. مثلا رئیسی می‌گوید ما بساط کشف حجاب از کشور را جمع خواهیم کرد، در حالی که این موضوع اصلا اولویت مردم نیست. اولویت مردم، گذران زندگی و معیشت آن‌ها است.

کد خبر: ۱۵۵۱۸۴
۱۰:۲۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۲

نماینده مجلس: اولویت مردم معیشت است، نه جمع‌کردن بساط کشف حجاب

دیدارنیوز: احمد علیرضابیگی گفت: دولت برنامه‌هایی را در ابتدای کار خودش خصوصا در حوزه مسکن و مقابله با تورم مطرح کرد. ما چندین بار شاهد صحبت‌های رییس جمهور در حضور رهبر انقلاب بوده‌ایم که می‌گفت به طور قطع تورم را مهار خواهیم کرد، ولی نه تنها آثار عینی نداشته، بلکه مردم عکس این موضوع را لمس کرده‌اند.

کم نبودند افرادی که تصور می‌کردند اگر سیدابراهیم رئیسی و مجموعه کاری‌اش بر راس کار قرار بگیرند، می‌توانند منشاء تحول، مخصوصاً در حوزه اقتصاد باشند، اما اکنون که دولت وارد ۲۵امین ماه کاری‌اش شده، شواهد حکایت از این دارد که شرایط اقتصادی کشور و به تبع آن، معیشتی مردم در یکی از بدترین دوران‌های خود قرار دارد.

پرسش اصلی این است که چرا اقتصاد به این نقطه نگران‌کننده رسیده و راه خروج از بحران چیست؟

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس در این باره گفت: مشکلی که دولت دارد و سبب به وجود آمدن بی‌اعتمادی در جامعه شده، به واسطه سیاست‌ها و رویکرد‌هایی است که از خود به جای گذاشتند و اکنون هم تلاش دارند که سیاست‌های خود را اعمال کنند و چون این سیاست‌ها مورد پذیرش عمومی جامعه نیست، با مقاومت از سوی مردم مواجه شده و انرژی زیادی را از دولت گرفته و هزینه زیادی برای دولت ایجاد کرده و سبب اصطکاک بین دولت و مردم شده است.

نماینده مجلس: اولویت مردم معیشت است، نه جمع‌کردن بساط کشف حجاب

وی افزود: جابجایی اولویت‌ها در نظر رییس جمهور و دولت، کار اقتصاد را گره زده است. مثلاً رئیسی می‌گوید ما بساط کشف حجاب از کشور را جمع خواهیم کرد، در حالی که این موضوع اصلاً اولویت مردم نیست. اولویت مردم، گذران زندگی و معیشت آن‌ها است که اگر آن را تسهیل کنیم، حتماً در خصوص رعایت موازین اسلامی در جامعه، توفیقات بسیاری به دست خواهیم آورد. در حال حاضر اولویت‌ها برهم خورده است. متاسفانه اکنون دولت رئیسی در حال فوت کردن از سر گشاد شیپور است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: وقتی رئیسی می‌گوید ما بساط کشف حجاب از کشور را جمع خواهیم کرد، این جمله با چیزی که در جامعه می‌گذرد در تعارض است. از طرفی، وزیر کشور اعلام می‌کند که من هر جا می‌روم از من موضوع حجاب را مطالبه می‌کنند. نمی‌دانم وزیر کشور کجا می‌رود، ولی ایشان یک ساعت بیایند با هم برویم به میدان قزل قلعه که دقیقاً کنار وزارت کشور است. در آن‌جا هزاران نفر از مردم، مایحتاج روزمره خود را تهیه می‌کنند، بعد ببینیم چه تعدادی از مردم از وزیر کشور موضوع حجاب را مطالبه می‌کنند.

ناله و فغان مردم از کوچک شدن سفره‌هاست

علیرضابیگی اظهار داشت: ناله و فغان مردم از کوچک شدن سفره‌ها، افسردگی جوان‌ها، بیکاری و سنگینی بار هزینه مسکن و... است. این‌ها چیز‌های مهمی است که مردم را به ستوه آورده است.

وی یادآور شد: مدت‌هاست انرژی دولت صرف یک موضوع اجتماعی شده که اصلاً هم اولویت مردم نیست. پس از دو سال باید از دولت پرسید شما‌ها به کدام شعارهایتان جامه عمل پوشانده‌اید؟

نماینده تبریز در ادامه اظهار کرد: اکنون بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم گذشته و ما نیازمند این هستیم که لااقل آثار بهبود را ببینیم. شعار امسال و سال گذشته ما اقتصادی بوده است. در سال گذشته به دنبال رونق اشتغال بودیم که نتیجه آن می‌توانست بهبود وضعیت اقتصادی مردم و بالا رفتن ارزش پول ملی در قیاس با ارز‌های خارجی باشد، ولی متاسفانه این‌ها رخ نداد و ما در حوزه تولید، تحول قابل ملاحظه‌ای را شاهد نبودیم. ممکن است اعداد و ارقامی ارائه شود، ولی باید تجلی این‌ها را در گشایش زندگی مردم و بهبود ارزش پول ملی شاهد باشیم. امسال هم که قرار بود به عنوان سال مهار تورم و بهبود وضعیت تولید باشد که باز هم خروجی‌ها برعکس شده و این‌ها هیچ‌کدام مایه امیدواری مردم نبوده، بلکه بر بی‌اعتمادی مردم اضافه می‌کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها افزود: دولت برنامه‌هایی را در ابتدای کار خودش خصوصاً در حوزه مسکن و مقابله با تورم مطرح کرد. ما چندین بار شاهد صحبت‌های رییس جمهور در حضور رهبر انقلاب بوده‌ایم که می‌گفت به طور قطع تورم را مهار خواهیم کرد، ولی نه تنها آثار عینی نداشته، بلکه مردم عکس این موضوع را لمس کرده‌اند و همین امر، بی‌اعتمادی مردم را بیشتر تشدید کرده است که حقیقتاً موضوع نگران‌کننده‌ای است.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی