تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
دو سال پس از عقب‌نشینی آمریکا رخ داد

افغانستان و وخیم‌شدن شرایط حقوق بشر

همزمان با دومین سالگرد عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و تسلط گروه مسلح طالبان بر این کشور، موسسه آمریکایی «ویلسون» از وخیم‌شدن شرایط حقوق بشر در افغانستان خبر داده است.

کد خبر: ۱۵۵۱۵۳
۱۶:۵۷ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲

وخیم‌شدن شرایط حقوق بشر در افغانستان

دیدارنیوز: موسسه آمریکایی «ویلسون» در تحلیلی با توصیف عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان به «نامنظم»، تاکید کرد که شرایط و آینده این کشور کاملا تیره و تاریک است.

بنا به این تحلیل، مسئولیت شرایط کنونی افغانستان تا حدود زیادی برعهده واشینگتن است.

تحلیل مذکور افزوده است که ایالات متحده با همکاری متحدانش باید مانع به رسمیت شناخته‌شدن طالبان توسط دیگر کشور‌ها شود و با تاکید بر حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان، از نهاد‌های جامعه مدنی افغانستان پشتیبانی کند.

این تحلیل اشاره کرده است که دولت آمریکا باید ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بین‌المللی به افغانستان را ادامه دهد.

به نقل از العربیه، در ادامه تحلیل موسسه ویلسون آمده که ایالات متحده و دیگر کشور‌ها باید به شدت مراقب انجام فعالیت‌های تروریستی از خاک افغانستان باشند.

تحلیل مذکور به دولت آمریکا توصیه کرده است با جوامع و گروه‌های مدنی افغانستانی در خارج نیز گفتگو کند.

نگارندگان تحلیل تاکید کردند که دولت بایدن و کنگره آمریکا باید اصلاحات اداری برای تسریع در صدور ویزای مهاجرت جهت شهروندان افغانی که با آمریکا همکاری کرده‌اند را تسریع کنند.

این تحلیل همزمان با دومین سالگرد عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در سال ۲۰۲۱ و تسلط گروه طالبان بر این کشور منتتشر شده است.

طالبان پس از دستیابی به قدرت، اقدامات محدودکننده زیادی علیه شهروندان به‌ویژه ممنوعیت تحصیل برای دختران پس از کلاس ششم، ممنوعیت اشتغال زنان در نهاد‌های غیر دولتی داخلی و خارجی، همچنین ایجاد محدودیت برای فعالیت رسانه‌های آزاد اعمال کردند.

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان موسوم به «یوناما» هم هفته گذشته گزارش داد که به‌رغم اعلام عفو عمومی، بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های ارتشی و پلیس، همچنین مقامات وابسته به حکومت پیشین از زمان حکمرانی طالبان در افغانستان کشته شدند.

دفتر مذکور اشاره کرد که ۲۱۸ عملیات ترور توسط طالبان را از ژوئن ۲۰۲۱ تاکنون در افغانستان ثبت کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی