تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

افزایش بودجه دفاعی ژاپن برای مقابله با چین و کره‌شمالی

بودجه دفاعی ژاپن برای مقابله با تهدید فزاینده چین و کره شمالی، با افزایش ۱۲ درصدی همراه خواهد شد که این کشور را پس از آمریکا و چین به سومین سرمایه‌گذار بزرگ جهان در صنایع نظامی تبدیل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۵۰۹۵
۱۰:۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲

تهدید چین و کره‌شمالی؛ بودجه دفاعی ژاپن افزایش یافت

دیدارنیوز: به منظور مقابله با تهدید فزاینده چین و کره شمالی، وزارت دفاع ژاپن خواستار افزایش ۱۲ درصدی بودجه دفاعی این کشور شد، که ژاپن را پس از آمریکا و چین به سومین سرمایه‌گذار بزرگ جهان در صنایع نظامی تبدیل می‌کند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، بودجه دفاعی ۵۲.۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۴، که اعطای آن تصویب شده است، بخشی از برنامه پنج‌ساله دولت نخست وزیر فومیو کیشیدا است، که قصد دارد توانایی‌های تدافعی و تهاجمی ژاپن را افزایش دهد.

بر اساس این برنامه پنج‌ساله، توکیو قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ سالانه حدود ۶۸ میلیارد دلار هزینه کند تا سرمایه‌گذاری دفاعی خود را به ۳۱۵ میلیارد دلار برساند. ۳.۳۵ میلیارد دلار این بودجه صرف ساخت دو کشتی جنگی مجهز به رادار پیشرفته «ایجِس» می‌شود که در سال‌های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ به آب انداخته خواهند شد.

این کشتی‌های جنگی که هر کدام ۲۴۰ خدمه دارند، برای شلیک موشک‌های کروز دوربرد از جمله «تاماهاوک» تولید ایالات متحده، و نسخه اصلاح‌شده موشک سطح به کشتی نوع ۱۲ ساخت ژاپن طراحی شده‌اند، و قرار است تا سال ۲۰۳۲ آماده عملیات به عنوان «پایگاه موشکی شناور» شوند.

وزارت دفاع ژاپن قصد دارد ۵.۱۷ میلیارد دلار از بودجه خود را روی کسب قابلیت «حمله تلافی‌جویانه» علیه اهداف دوردست سرمایه‌گذاری کند. این به ویژه برای دفاع از جزایر جنوب غربی ژاپن لازم است، که بیم آن می‌رود در صورت حمله چین به تایوان، در خط مقدم جبهه جنگ قرار بگیرند.

در این راستا، ۵۴۷ میلیون دلار از بودجه دفاعی سال ۲۰۲۴ ژاپن صرف توسعه و تولید موشک‌های هدایت‌شونده مافوق صوت خواهد شد، که چین، روسیه و کره شمالی اخیرا نمونه‌هایی از آن را آزمایش کرده‌اند.

به نقل از العربیه، توکیو همچنین امیدوار است که طرح توسعه مشترک نسل بعدی جت جنگنده توسط شرکت میتسوبیشی با شرکت‌های بریتانیایی و ایتالیایی، که وزارت دفاع برای آن ۴۹۰ میلیون دلار درخواست کرده است، به رشد صنایع دفاعی ژاپن کمک کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی