تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تنیس آزاد آمریکا ۲۰۲۳ آغاز شد

شروع طوفانی جوکوویچ و اشویانتک

در روز اول مسابقات تنیس آزاد آمریکا، نواک جوکوویچ، با پیروزی راحت برابر حریفی از فرانسه، کار خود را برای کسب یک گرنداسلم دیگر آغاز کرد. ایگا اشویانتک مدعی اول زنان هم یک شروع طوفانی داشت تا نشان دهد برای کسب چهارمین گرنداسلم خود وارد نیویورک شده است.

کد خبر: ۱۵۴۹۷۶
۱۱:۴۳ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

شروع طوفانی جوکوویچ و اشویانتک

دیدارنیوز: ۱۴۳ـمین دوره رقابت‌های اوپن آمریکا از روز گذشته در نیویورک آغاز شد و تا صبح امروز (سه‌شنبه به وقت ایران) ادامه داشت.

به نقل از تنیسفا، در نخستین روز گرند اسلم اوپن آمریکا ۲۰۲۳، نواک جوکوویچ مأموریت خود برای کسب ۲۴ـمین عنوان گرند اسلم را با یک برد قاطع آغاز کرد.

قهرمان سه دوره اوپن آمریکا بامداد امروز در استادیوم آرتور اش به مصاف الکساندر مولر رفت و در سه ست پیاپی با نتایج ۶-۰، ۶-۲ و۶-۳ حریف فرانسوی خود را شکست داد تا راهی دور دوم شود.

تنیس‌باز ۳۶ ساله صرب که سال گذشته در یو اس اوپن غایب بود، بعد از راه‌یابی به دور دوم گفت: «ست نخست را فوق‌العاده آغاز کردم. بازی بدلیل برگزاری یک مراسم دیر شروع شد و من پیش‌بینی می‌کردم که این اتفاق بیفتد. با این وجود برای حضور در زمین هیجان‌زده بودم. دو سال می‌شد که به استادیوم آرتور اش نیامده بودم. بازی مقابل شما تماشاگران در این استادیوم موجب افتخار و خشنودی من است.»

شروع طوفانی جوکوویچ و اشویانتک

گفتنی است صربیناتور با این پیروزی جایگاه نخست رده‌بندی را از کارلوس آلکاراس پس گرفت و در پایان رقابت‌ها برای ۳۹۰ـمین هفته بر صدر جدول تنیس مردان تکیه خواهد زد.

جوکوویچ در مرحله بعد باید به مصاف برنابه زاپاتا میرایس از اسپانیا برود.

در مسابقات مهم دیگر، کسپر رود و استفانوس با پیروزی برابر حریفان خود راهی دور دوم شدند. رود نایب‌قهرمان دوره گذشته در دیداری نه‌چندان آسان امیلیو ناوا را در چهار ست با نتایج ۷-۶، ۳-۶، ۶-۴ و ۷-۶ مغلوب کرد و دویستمین برد دوران حرفه‌ای خود را به دست آورد و سیتسیپاس یونانی نیز در سه ست با حساب ۶-۲، ۶-۳ و ۶-۴ مقابل میلوس رائونیچ کانادایی به برتری رسید.

اما بزرگترین ناکام روز نخست، هولگر رونه سید چهارم مسابقات بود که با قبول شکست ۳-۱ مقابل روبرتو کاربایس بائنا وداعی زودهنگام با چهارمین گرند اسلم فصل داشت. بائنا نفر ۶۳ رده‌بندی در این دیدار موفق شد حریف دانمارکی خود را ۶-۳، ۴-۶، ۶-۳ و ۶-۲ مغلوب کند و به یک پیروزی مهم دست یابد.

شروع طوفانی جوکوویچ و اشویانتک

رونه بعد از رقابت‌های ویمبلدون از نظر جسمی و روحی دچار افول شده و این شکست چهارمین باخت پیاپی او بود. این تنیس‌باز ۲۰ ساله هفته گذشته به دلیل مصدومیت کمر دیدارش در مسترز سینسیناتی را نیز نیمه‌کاره رها کرد.

در مصاف دیگر، شاهد طلسم‌شکنی دومینیک تیم اتریشی در میادین گرند اسلم بودیم. قهرمان سابق اوپن آمریکا با ارائه یکی از بهترین نمایش‌های اخیر خود الکساندر بوبلیک قزاق با رتبه ۲۷ دنیا را در سه ست متوالی (۶-۳، ۶-۲، ۶-۴) مغلوب کرد تا با یک برد ارزشمند راهی دور دوم این رقابت‌ها شود.

شروع طوفانی جوکوویچ و اشویانتک

این اولین پیروزی تیم در یک گرند اسلم بعد از ۹۲۷ روز و هفت شکست متوالی بود. آخرین پیروزی او در گرند اسلم‌ها به اوپن استرالیا ۲۰۲۱ بر می‌گشت. تیم هم‌چنین اولین پیروزی خود در نیویورک را بعد از قهرمانی سال ۲۰۲۰ به دست آورد.

مرد سوم پیشین تنیس جهان در مرحله بعدی در مصافی جذاب باید با بن شلتون دیدار کند.

سید‌های نهم و دهم مسابقات یعنی تیلور فریتس و فرانسیس تیافو هر دو در مصاف‌هایی تمام‌آمریکایی به‌ترتیب از سد استیو جانسون و لرنر تین گذشتند و به مرحله دوم رسیدند.

در سایر دیدار‌های مهم، الخاندرو داویدوویچ فوگینا، تامی پال و فرانسیسکو سروندولو با غلبه بر رقبایشان به دور دوم صعود کردند. فلیکس اوژه‌الیاسیم و لورنزو، اما به‌ترتیب با باخت مقابل مکنزی مک‌دانلد و تیتوان دروگه از راه‌یابی به مرحله بعدی باز ماندند.

در بخش زنان، ایگا اشویانتک کار خود در چهارمین گرند اسلم فصل را با یک پیروزی طوفانی آغاز کرد. مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در دیداری که تنها ۵۷ دقیقه به طول انجامید با واگذاری تنها یک گیم ربکا پیترسن سوئدی را ۶-۰ و ۶-۱ کنار زد و راهی دور دوم شد.

زن شماره یک تنیس جهان با پیروزی ۶-۰ در ست نخست این دیدار، هجدهمین «بیگل» خود در رقابت‌های فصل ۲۰۲۳ را به ثبت رساند. ستاره ۲۲ ساله لهستانی طی دو سال گذشته ۴۱ ست را با این نتیجه پیروز شده که آماری فوق‌العاده محسوب می‌شود.

اشویانتک که به دنبال پنجمین گرند اسلم خود است در دور بعدی باید رو در روی داریا سویل قرار بگیرد.

النا ریباکینا زن چهارم تنیس جهان و دیگر مدعی اصلی رقابت‌ها نیز در یک دیدار برتر مارتا کاستیوک اوکراینی را ۶-۲ و ۶-۱ از پیش رو برداشت و راهی دور دوم شد. تنیس‌باز قزاق در دور بعدی برابر آیلا تاملیانوویچ به میدان خواهد رفت.

کوکو گاف یکی از امید‌های آمریکایی‌ها در این دوره، اما برای صعود به دور دوم شب سختی را سپری کرد؛ نفر ششم رده‌بندی و یکی از آماده‌ترین بازیکنان یک ماه اخیر، به‌رغم اینکه ست اول را ۳-۶ به لارا سیگموند واگذار کرد به بازی برگشت و دو ست بعدی را ۶-۲ و ۶-۴ از حریف آلمانی خود برد تا پس از حدود ۳ ساعت راهی دور بعد شود.

گاف در مرحله بعدی باید با میرا آندرییوا روس دیدار کند.

کرولاین ووزنیاکی زن شماره یک پیشین تنیس جهان نیز در دو ست پیاپی مقابل تاتیانا پروزورووا پیروز شد و به مرحله دوم رسید. نایب‌قهرمان دو دوره رقابت‌ها که اخیراً به میادین برگشته با حساب ۶-۳ و ۶-۲ حریف روس خود را پشت سر گذاشت تا در مرحله بعد مصافی جذاب با پترا کویتووا داشته باشد. کویتووا قهرمان پیشین ویمبلدون هم در دو ست پیاپی کریستینا بوکشا اسپانیایی را مغلوب کرد و به دور دوم رسید. در تقابل‌ها کویتووا ۸-۶ از ووزنیاکی پیش است.

در دیدار دیگر، ماریا ساکاری زن هشتم تنیس جهان در دو ست مقابل ربکا ماسارووا دو بر صفر (۶-۴، ۶-۴) مغلوب شد و حذفی زودهنگام با اوپن آمریکا داشت. این بازیکن یونانی در اوپن فرانسه و ویمبلدون نیز در همان دور اول حذف شده بود و به این ترتیب با سه شکست پیاپی و ثبت عملکردی ضعیف به کار خود در گرند اسلم‌های این فصل پایان داد.

در سایر دیدار‌های مهم، کارولینا موکووا، بلیندا بنچیچ و ویکتوریا آزارنکا با کنار زدن حریفانشان به مرحله دوم راه یافتند.

رقابت‌های اوپن آمریکا امشب با برگزاری دیدار‌های باقی‌مانده دور نخست پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی