تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

از رژیم‌های دتاکس چه می‌دانیم؟

در رژیم‌های دتاکس، شما خوراک و غذا‌های چندان زیادی نمی‌خورید. رژیم‌های سم‌زدایی معمولا بسیار سفت و سخت‌اند و عموما شامل خوردن چند چیز یکسان هستند.

کد خبر: ۱۵۴۹۷۴
۱۱:۲۱ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

از رژیم‌های دتاکس چه می‌دانیم؟

دیدارنیوز: یکی از انواع رژیم‌ها که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، رژیم‌های دتاکس هستند.

گرچه این رژیم‌ها طی مدتی کوتاه، محبوبیت و شهرت فراوانی پیدا کرده‌اند، اما ثابت نشده که بتوانند آنچه قولش را می‌دهند، انجام دهند؛ یعنی دفع سموم از بدن شما؛ در واقع، آن‌ها ممکن است خطرآفرین بوده و حتی نتیجه معکوس داشته باشند.

اما آیا هنوز هم به این رژیم‌ها فکر می‌کنید؟ پس در ابتدا باید یک سری مطالب را بدانید.

آنچه می‌توانید بخورید و آنچه نمی‌توانید بخورید

اینکه در این رژیم چه چیزی می‌خورید یا نمی‌خورید، بستگی به رژیم سم‌زدایی خاصی دارد که دنبال می‌کنید. تعداد زیادی از این رژیم‌های سم‌زدایی وجود دارد. برخی‌هایشان هم شامل روزه گرفتن یا نوشیدن مایعات هستند. برخی دیگر، بعضی از خوراکی‌ها مانند میوه‌ها و سبزیجات را مجاز می‌دانند. رژیم‌های دتاکس معمولاً رژیم‌های کوتاه مدت به شمار می‌آیند و راهی برای غذا خوردن نیستند که بتوانید در دراز مدت به آن پایبند باشید.

سطح تلاش: شدید

در رژیم دتاکس گرسنه می‌شوید و به احتمال زیاد احساس ضعف خواهید کرد. ایمن بودن یا نبودن رژیم سم‌زدایی به برنامه و مدت زمانی که در آن می‌مانید، بستگی دارد.

اکثر مردم در رژیم‌های غذایی کم کالری و فاقد مواد مغذی احساس خوبی ندارند. عوارض جانبی بالقوه شامل انرژی کم، قند خون پایین، درد‌های عضلانی، خستگی، احساس سرگیجه یا سبکی سر و حالت تهوع است.

اگر ایده سم‌زدایی برایتان جذاب است، می‌توانید خوراک «تمیز» را امتحان کنید؛ خوراکی که بر سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و پروتئین بدون چربی تمرکز دارد – اساساً غذا‌های کامل بدون پردازش زیاد. به گزارش سیناپرس، این شیوه خورد و خوراک برای شما خوب است و به احتمال زیاد نتایج ماندگاری به شما می‌دهد، به خصوص اگر ورزش را به یک عادت همراه آن، تبدیل کنید.

محدودیت‌های رژیم‌های دتاکس: در رژیم‌های دتاکس، شما خوراک و غذا‌های چندان زیادی نمی‌خورید. رژیم‌های سم‌زدایی معمولاً بسیار سفت و سخت‌اند و عموما شامل خوردن چند چیز یکسان هستند.

پخت و پز و خرید در رژیم‌های دتاکس: شیوه پخت و پز و همچنین خریدتان، به برنامه سم‌زدایی که دنبال می‌کنید، بستگی دارد. از آنجایی که مجاز به خوردن مقدار زیادی غذا نیستید، لیست خرید طولانی نخواهید داشت و کار‌های آماده‌سازی هم چندان زیاد نیستند.

غذا‌ها یا وعده‌های غذایی بسته‌بندی شده: برخی از برنامه‌های سم زدایی گیاهان، قرص‌ها، پودر‌ها و سایر اشکال پاکسازی روده بزرگ را توصیه می‌کنند. در این رژیم، روش‌ها متفاوت هستند و اغلب شامل محصولاتی می‌شوند که فقط از وب‌سایت نویسنده رژیم در دسترس هستند.

ورزش: لازم نیست برنامه ورزشی خاصی داشته باشید، در واقع ممکن است انرژی لازم را نداشته باشید، زیرا کالری زیادی دریافت نمی‌کنید.

چیز‌های دیگری که باید بدانید

هزینه ها: علاوه بر خرید مواد غذایی، رژیم سم‌زدایی ممکن است به برخی مکمل‌ها و سایر محصولات نیز نیاز داشته باشد که هزینه آن‌ها متفاوت است.

پشتیبانی: هیچ پشتیبانی خاصی هنگام دنبال کردن این رژیم نخواهید داشت، به جز منابعی که ممکن است به صورت آنلاین پیدا کنید.

آیا این رژیم موثر است؟

اگر هدف شما کاهش وزن است، یک رژیم سم‌زدایی ممکن است به شما کمک کند چند کیلویی وزن کم کنید، اما احتمالاً در مدتی نه چندان طولانی، وزن کم‌شده را دوباره به دست خواهید آورد. در نهایت، شما هیچ کاری انجام نداده‌اید، و مطمئناً این رژیم، رویکرد سالمی نیست.

اگر هدف شما سم زدایی از بدنتان است، وقت یا پول خود را با این رژیم‌ها هدر ندهید. بدن شما در خلاص شدن از شر سموم بدون توجه به آنچه می‌خورید، متخصص است. سموم در کبد، کلیه‌ها یا هر قسمت دیگری از بدن شما جمع نمی‌شوند، بنابراین قرار نیست با جدیدترین رژیم‌های سم‌زدایی از شر آن‌ها خلاص شوید، به‌خصوص از رژیم‌هایی که وعده سم‌زدایی کبد شما با مکمل‌ها را می‌دهند. به طور کلی از هر آنچه که رژیم دتاکس تشخیص می‌دهد نیاز به شستشو دارد، و پیشنهاد «پاک‌سازی» آن را می‌دهد، اجتناب کنید.

تنها نوع رژیم سم‌زدایی که ارزشمند است و به درد بدنتان می‌خورد، رژیمی است که غذا‌های فرآوری شده، پرچرب و شیرین را محدود می‌کند و آن‌ها را با غذا‌های کامل مانند میوه‌ها و سبزیجات جایگزین می‌سازد. این رویکرد پاکیزه بهترین گزینه برای به دست آوردن فرم بدن شماست.

آیا رژیم دتاکس مناسب شرایط خاص است؟

رژیم‌های سم‌زدایی نه تنها برای افراد مبتلا به بیماری‌های خاص خوب نیستند، بلکه می‌توانند مضر باشند. هیچ تحقیقی مبنی بر بهبود فشار خون یا کلسترول یا تأثیر مثبت بر قلب، پس از اعمال این رژیم‌ها وجود ندارد. حتی رژیم‌های دتاکس برای افراد مبتلا به دیابت، ممکن است بسیار خطرناک باشند. هر رژیم غذایی که خوراکی‌ها را به شدت محدود می‌کند، در صورت مصرف دارو برای دیابت، می‌تواند منجر به افت خطرناک قند خون شود.

همان طور که گفته شد، بدن خودش پاکسازی لازم را انجام می‌دهد، اما اگر مصر به چنین کاری هستید، باید به دنبال برنامه‌ای باشید که فقط بر تغذیه تمیز تمرکز دارد. این روش می‌تواند برای هر کسی که با کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت و حتی بیماری قلبی زندگی می‌کند، عالی باشد.

همه ما در سال‌های اخیر مطالب زیادی در مورد رژیم‌های سم‌زدایی شنیده‌ایم. اما اگر بخواهید راستش را بدانید، همه این‌ها تبلیغاتی است بدون هیچ مزیتی برای سلامتیتان. راه‌های زیادی برای تمیز و سالم نگه داشتن بدن وجود دارد که رژیم‌های دتاکس قطعا یکی از آن‌ها نیست!

منبع: webmd/سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی