تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بحران در ورزش اسپانیا

مادر رئیس جنجالی اعتصاب غذا کرد!

اقدام نامتعارف لوئیس روبیالس، رئیس جنجالی فدراسیون فوتبال اسپانیا در مراسم قهرمانی تیم ملی زنان این کشور در جام جهانی، به بحرانی بزرگ در ورزش این کشور تبدیل شده و پای سیاستمداران و حتی مادر او را به میان کشیده است. مادر روبیالس در اعتراض به هجمه‌های شدید علیه فرزند خود دست به اعتصاب غذا زده است.

کد خبر: ۱۵۴۹۷۱
۱۱:۰۱ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

مادر رئیس جنجالی اعتصاب غذا کرد!

دیدارنیوز: خبرگزاری اسپانیایی «ای‌اف‌ای» گزارش داد، مادر لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، که به دلیل اقدام نامتعارف روز دوشنبه او برابر جنی هرموسو، بازیکن فوتبال زنان این کشور، با واکنش شدید مواجه شد، خود را در یک کلیسا حبس کرده و در اعتراض به «رفتار غیرانسانی» با پسرش اعلام اعتصاب غذا کرد.

به گزارش «رویترز» و به نقل از «ای‌اف‌ای»، انجلیس بجار، دوشنبه ۶ شهریور گفت اعتصاب او «تا زمانی که راه حلی برای شکار غیرانسانی و خونینی که آن‌ها علیه پسرم انجام می‌دهند با چیزی که او لیاقتش را ندارد، پیدا شود» ادامه خواهد داشت.

روبیالس روز شنبه توسط فیفا از سمت خود به دلیل حرکت بحث‌برانگیز برابر هرموسو، ستاره تیم ملی فوتبال زنان این کشور در مراسم اهدای جوایز پس از قهرمانی اسپانیا در جام جهانی سیدنی، معلق شد.

به گزارش ای‌اف‌ای، مادر روبیالس که در عبادتگاه کلیسای محل تولد لوئیس روبیالس در جنوب اسپانیا با خواهرش بسط نشسته است. او از هرموسو، خواسته تا حقیقت را بگوید و «به نسخه‌ای از واقعیت که از ابتدا مطرح کرده بود، بچسبد.»

بجار به ای‌اف‌ای گفت: «هیچ سوء‌استفاده جنسی وجود ندارد، زیرا رضایت از هر دو طرف وجود دارد، همانطور که تصاویر ثابت می‌کنند»، در حالی که او می‌پرسید «چرا این (تهمت‌ها) را به او می‌زنند» و «پشت پرده این داستان چیست؟!»

بجار گفت: «پسرم نمی‌تواند به کسی صدمه بزند.»

به نقل از العربیه، روبیالس ۴۶ ساله، نسبت به این اقدام - که توسط هرموسو، هم تیمی‌های او و دولت اسپانیا به عنوان «بدون رضایت و ناخواسته» محکوم شده است - مخالفت کرده و استدلال می‌کند که این حرکت توافقی بوده است.

در جلسه فدراسیون فوتبال اسپانیا در روز جمعه که انتظار می‌رفت او از سمت خود کناره گیری کند، روبیالس در عوض از استعفا خودداری کرد و به دنبال دفاع از رفتار خود بود و اقدامش را «خودجوش، متقابل، سرخوشانه و توافقی» خواند.

فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا، بیانیه‌ای برای او صادر کرده و گفته است که روبیالس «در مراجع ذیصلاح از خود دفاع قانونی خواهد کرد» تا «بی‌گناهی کامل خود» را ثابت کند.

پیشتر هرموسو گفته بود که با این اقدام روبیالس موافقت نکرده و احساس می‌کند «آسیب‌پذیر و قربانی یک تجاوز» است.

مسائل جنسیتی در سال‌های اخیر به یک موضوع برجسته در اسپانیا تبدیل شده است. ده‌ها هزار زن در راهپیمایی‌های خیابانی در اعتراض به سوءاستفاده جنسی و خشونت شرکت کرده‌اند و دولت ائتلافی به رهبری سوسیالیست‌ها، ریاست اصلاحات قانونی از جمله حقوق برابر یا حقوق سقط جنین را بر عهده داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی