تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رسانه‌ها اعلام کردند

افشای دیدار وزرای خارجه لیبی و اسرائیل؛ «نجلا منقوش» به لندن فرار کرد

به‌دنبال واکنش‌های شدید و اعتراضات در پی افشای دیدار نجلا منقوش با همتای اسرائیلی‌اش، ایلی کوهن، وزیر خارجه لیبی بنا به اعلام رسانه‌های لیبی پس از فرار به ترکیه این کشور را به مقصد لندن ترک کرده است.

کد خبر: ۱۵۴۹۶۱
۰۹:۲۱ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

فرار «نجلا منقوش» به ترکیه

دیدارنیوز: روزنامه «نیویورک تایمز» دوشنبه ۶ شهریور از فرار منقوش به ترکیه خبر داد.

نیویورک تایمز از سالمین اسعد، مشاور وزیر خارجه لیبی نقل کرد که گفته منقوش پس از تعلیق شدن و برکناری او از سوی عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر لیبی، «از ترس جان» به ترکیه گریخته است.

سالمین از طریق «واتس‌اپ» با اشاره به خشم عمومی در لیبی و شعله‌ور شدن آتش اعتراضات در این کشور به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفت که منقوش از ترس جان از طریق هوایی به ترکیه رفته است.

در همین رابطه «درگاه الوسط لیبی» به نقل از یک منبع نشر کرد که گفته وزیر خارجه در حکومت وحدت ملی لیبی ترکیه را به مقصد لندن ترک کرده است.

افشای نشست وزرای خارجه لیبی و اسرائیل، روز یکشنبه ۵ شهریور، موجی از اعتراضات گسترده را در طرابلس و دیگر شهر‌های لیبی برانگیخت.

به‌دنبال آن محمد الدبیبه، نخست‌وزیر لیبی که دولت او اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، شامگاه یکشنبه اعلام کرد که کار نجلا منقوش را تعلیق کرده و پرونده تحقیقاتی را در خصوص او گشوده است. رسانه‌های لیبی، اما به نقل از منابعی در دولت این کشور گزارش کردند که الدبیبه وزیر خارجه حکومت خود را برکنار کرده است.

این تحولات پس از آن اتفاق می‌افتد که مقامات اسرائیلی موضوع دیدار نجلا منقوش، وزیر خارجه لیبی با ایلی کوهن، وزیر خارجه این کشور با هدف عادی‌سازی روابط که بنا به برخی گزارش‌ها با هماهنگی آمریکا و اطلاع قبلی الدبیبه انجام شده بود را فاش ساختند.

ایالات متحده آمریکا دوشنبه در واکنش به افشای دیدار ایلی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل با نجلا منقوش، وزیر خارجه لیبی پیام شدید‌اللحنی به مقامات اسرائیلی فرستاد.

به گفته مقامات اسرائیلی آمریکا دوشنبه در واکنش به فاش شدن دیدار ایلی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل با نجلا منقوش، وزیر خارجه لیبی، با ارسال پیام شدید‌اللحنی به دولت اسرائیل، افشاگری درباره این دیدار را برای روند صلح در لیبی زیان‌بار دانسته است.

به نقل از العربیه، به گفته مقامات اسرائیلی «احتمال می‌رود افشای این دیدار تلاش‌های چندین ساله آمریکا برای ایجاد همگرایی میان لیبی و توافق‌های صلح ابراهیم و امکان پیوستن دیگر کشور‌ها به تفاهم‌های همکاری و عادی‌سازی روابط با اسرائیل را بر باد دهد».

این دو مقام همچنین توجیه‌های اسرائیلی در این‌باره را قانع کننده ندانسته و گفته‌اند به جای افشا و مباهات علنی ایلی کوهن مبنی بر انجام «دیداری سری!»، وزارت خارجه اسرائیل می‌توانست از پاسخ به خبرنگاران در این‌باره خودداری کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی