تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مزدوران روسیه، اروپا را ناامن می‌کنند؟

هشدار لهستان به بلاروس درباره «واگنر»

با افزایش نگرانی اروپا از تحرکات مشکوک گروه نظامی روسی واگنر، لهستان تهدید کرد که اگر بلاروس نیرو‌های گروه واگنر را از خاک خود بیرون نکند، مرز‌های خود را با این کشور خواهد بست.

کد خبر: ۱۵۴۹۴۹
۱۸:۵۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲

هشدار لهستان به بلاروس درباره «واگنر»

دیدارنیوز: هشدار لهستان به بلاروس پس از آن است که یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی روسی واگنر چهارشنبه گذشته بر اثر سانحه هوایی سقوط هواپیمای حامل او که گفته می‌شود در آن بمب‌گذاری شده بود، در شمال غرب مسکو کشته شد.

ماریوس کامینسکی، وزیر کشور لهستان دوشنبه ۶ شهریور طی یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که اگر اوضاع «بحرانی» شود، کشور‌های بالتیک مرز‌های خود را با بلاروس به طور کامل خواهند بست.

حوادث مرتبط با واگنر

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، کامینسکی با هشدار درباره احتمال وقوع حادثه‌ای توسط مزدوران واگنر در بلاروس، از مقامات مینسک خواست که این گروه مسلح را فوراً از قلمرو خود خارج کنند.

وزیر کشور لهستان تاکید کرد که در صورت وقوع هر حادثه جدی، چه در مرز‌های لهستان یا لیتوانی، کشورش تمام گذرگاه‌های مرزی خود با بلاروس را خواهد بست.

لهستان در ماه‌های اخیر شاهد موجی از مهاجران آفریقایی و خاورمیانه‌ای در سراسر مرز‌های خود بوده و بلاروس را به قاچاق انسان و تسهیل عبور مهاجران غیرقانونی متهم کرده است.

به نقل از العربیه، اعضای اتحادیه اروپا، لتونی، لیتوانی و لهستان که با بلاروس مرز مشترک دارند، پس از شورش ناموفق پریگوژین در اواخر ژوئن و زمانی که هزاران سرباز واگنر به دعوت الکساندر لوکاشنکو وارد مینسک شدند، به طور فزاینده‌ای نگران شده‌اند.

همچنین تحرکات مشکوک نیرو‌های واگنر و تمرین‌های نظامی مشترک آن‌ها با نیرو‌های بلاروسی بر شدت نگرانی‌های اروپایی افزود.

حزب «قانون و عدالت» به رهبری یاروسلاو کاچینسکی در لهستان پس از این رویداد‌ها هزینه‌های نظامی این کشور را چهار برابر کرده و تعداد سربازان لهستانی در مرز با بلاروس را در تقریباً دو برابر کرد.

لهستان همچنین از ترس هرگونه عملیات نظامی، ضمن تقویت یگان‌های مرزبانی خود در مجاورت با خاک بلاروس بر تعداد نیرو‌های کمکی آن‌ها افزود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی