تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
گذری بر نمایشگاه دستاورد‌های ۲ ساله دولت مردمی

از وعده تا وفا با رادیو نوکلوئید ۱۳۷

نمایشگاه «روایت خدمت» با شعار «وعده، وفا» از دیروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده تا دستاوردهای دولت سیزدهم در دو سال گذشته را به نمایش بگذارد.

کد خبر: ۱۵۴۹۴۱
۱۷:۲۸ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲

از وعده تا وفا با رادیو نوکلوئید ۱۳۷

دیدارنیوز: اگر گذارتان به سمت شمال تهران و محدوده نمایشگاه بین‌المللی افتاد و فرصتی هم داشتید، حتما سری به نمایشگاه ویژه‌ای که از دیروز برپا شده، بزنید و دستاورد‌های دولت سیزدهم در نیمه راه خدمتش را از نزدیک احساس و مشاهده کنید. خوشبختانه بر خلاف دیگر نمایشگاه‌ها که معمولا نه جای پارک هست و نه جا برای سوزن انداختن، در این نمایشگاه خاص که عنوانش هست «روایت خدمت» هم جای پارک پیدا می‌شود و هم این که ما میخ طویله انداختیم و مشکلی برای فرود پیش نیامد! این از اولین دستاورد که می‌توانید به نام خودتان بزنید.

اما نمایشگاه «روایت خدمت» با شعار «وعده، وفا» که صبح دیروز با کلی مهر و وفا افتتاح شده به قدری دستاورد در دو سالن ۸ و ۹ در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار داده که برای تماشا و درک آن باید حداقل یک ساعت وقت بگذارید! دیروز و امروز تعدادی از مقامات ارشد دولت در نمایشگاه حاضر شدند و بدون حضور رئیس جمهور سعی کردند اتفاقات خوبی که از سوی دولت رقم خورده را برای بازدیدکنندگان تشریح کنند.

مثلا وزارت ارتباطات دستاورد‌های خود در دولت سیزدهم و در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه فضایی، فیبرنوری، پست، پست بانک و ارتباطات روستایی را در این نمایشگاه در معرض دید مردم و مسئولان قرار داده که البته بخشی از دستاورد‌های این وزارتخانه است و طبیعتا خبری از حضور شبکه‌های اجتماعی که فیلتر شده‌اند در نمایشگاه نیست! خب به هر حال این شبکه‌های اجتماعی مضر، حالا در ایران نیستند که بخواهند در نمایشگاه به معرض نمایش دربیایند. در عین حال فروتنی وزارت ارتباطات هم قابل توجه است که تواضع به خرج داده و دستاورد‌های دولت در زمینه VPN و تولید ملی آن را به نمایش نگذاشته است. در عین حال سرعت بالای اینترنت در دولت سیزدهم هم آنقدر زیاد بوده که هیچ کس متوجه رفت و آمدِ مثل برقِ اطلاعات در نمایشگاه نشد!

از وعده تا وفا با رادیو نوکلوئید ۱۳۷

اما امروز چراغ بعدی را هم رئیس سازمان انرژی اتمی در نمایشگاه «وعده، وفا» روشن کرد. بمب خبری آنجا بود که محمد اسلامی بعد از بازدید از غرفه‌ها، در غرفه سازمان انرژی اتمی از «رادیونوکلوئید سزیم ۱۳۷» رونمایی کرد! ما هم اولش فکر کردیم این یک شبکه رادیویی جدید است که روی موج ۱۳۷ پخش می‌شود، اما متوجه شدیم این جدیدترین رادیوداروی تولید شده در ایران است! و بعد یادمان آمد که چقدر این سال‌ها رادیونوکلوئید سزیم ۱۳۷ کم داشتیم و مردم عادی کمبود آن را حس می‌کردند و حالا این کمبود برطرف شده است.

از وعده تا وفا با رادیو نوکلوئید ۱۳۷

رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد که هسته پرتوزای سزیم ۱۳۷ که دارای ارزش‌های اقتصادی، فناوری، دانش بنیانی و کاربرد‌های متعدد است فعلا در مقیاس آزمایشگاهی به تولید رسیده و بخش مهمی از نیاز کشور به چشمه‌های صنعتی را رفع کرده است و مردم عادی نیز که از قبل آشنایی کامل با هسته پرتوزای سزیم ۱۳۷ داشته و دارند، سری به نشانه تایید تکان دادند و با خودباوری بی‌نظیری رفتند سراغ بقیه غرفه‌ها!

محمد اسلامی که حواسش به توضیح دادن بود ادامه داد: «سزیم ۱۳۷ حاصل کار شش ماهه سازمان است که با خودباوری بی نظیر توانستیم آن را تولید کنیم. ما متوقف نمی‌شویم. برای گرفتن سزیم و مولیبدن با مشکلات زیادی مواجه شدیم، اما از همکاران خواستیم سراغ این کار بروند و شاهد هستیم که این امر با اراده و دانش و ظرفیتی که وجود دارد امروز به نتیجه رسیده است.» و وقتی سرش را بالا آورد دید که مردم هم متوقف نشده و از سالن رفته‌اند تا مولیبدن به بدن بزنند!

تقریبا حول و حوش زمانی که ابراهیم رئیسی روی سکوی گازی فاز ۱۱ پارس جنوبی در نقطه صفر مرز دریایی در حال تماشای دستاورد‌های گازی اخیر بود، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده دولت نیز در یکی از غرفه‌ها از تصویب قوانین مناسب در دولت سیزدهم برای توسعه ورزش بانوان سخن گفت و افزود: «قوانین و حریم‌های خوبی در حوزه ورزش بانوان به تصویب رسیده است که آن‌ها موجب حضور بیشتر بانوان ورزشکار ایرانی در رقابت‌های ورزشی و ارتقاء رقابت بانوان ورزشکار ایران در رقابت‌های بین‌المللی شده است.» بعدش هم خانم خزعلی رفت سراغ بازی بومی و محلی هفت‌سنگ...

واقعا که چرا دولت‌های قبل قوانین و حریم‌های بدی در ورزش بانوان در نظر گرفته بودند که اجازه نمی‌داد زنان مثل امروز به ورزشگاه بیایند؟!

از وعده تا وفا با رادیو نوکلوئید ۱۳۷

اما محمد دهقان معاون حقوقی رییس‌جمهور هم از بخش‌های مختلف نمایشگاه «روایت خدمت» بازدید کرد و در جمع خبرنگاران، پیوستن ایران به سازمان‌های بین‌المللی مهم از جمله بریکس و شانگ‌های را از دستاورد‌های بسیار مهم دولت سیزدهم برشمرد و افزود: «بریکس و شانگ‌های کار‌های بزرگی بود که سال‌ها بر زمین مانده بود. این‌ها فهرست بلندی از اقداماتی است که دولت در دو سال گذشته توانسته به موفقیت برسد و نتایج ملموس آن در معیشت مردم نمایش داده می‌شود.» البته که همین امروز صبح تاثیرات بریکس و شانگ‌های را در سفره صبحانه متوجه شدم!

در عین حال هیجان‌انگیزترین بخش از نمایشگاه هم مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که پر بود از خودرو‌های وارداتی که از چند ماه پیش قرار بوده وارد شوند و خدا را شکر امروز بالاخره از هر کدام، یکی دو دستگاه وارد نمایشگاه شدند و تا همین جا هم به وعده داده شده وفا شده است!

حتی گروه خودروسازی سایپا دو دستگاه چانگان سی اس ۳۵ (ربطی به سزیم ۱۳۷ ندارد) را که مدت‌ها پیش فروخته را در همین نمایشگاه به صاحبان آن تحویل داد که این مالکان خوشبخت هم برای اینکه احیانا ماشین جدیدشان خراب نشود و در ترافیک تهران از قیمتش نیفتد، آن‌ها را با خودروبر از نمایشگاه «وعده، وفا» خارج کردند. جالب بود که یکی از خودرو‌های هیبریدی حاضر در نمایشگاه که مدت‌هاست که از سوی واردکننده‌اش در بروکراسی اداری وزارت صمت و استاندارد گیر کرده، سُر و مُر و گنده زیر یکی از چادر‌ها حضور داشت تا به همه شایعات در مورد صادر نشدن مجوز واردات پایان دهد.

آن طرف‌تر هم کلی ماشین جدید از جمله ونوسیا، جک جی ۴، سوزوکی، دو مدل از GAC و حتی ماشین برقی ساخت شرکت مپنا هم حضور داشتند که بازار تشنه آنهاست، اما دولت صبر کرده تا در این نمایشگاه آن‌ها را به عنوان دستاورد معرفی کند. حالا به جهنم که هنوز ماجرای واردات خودرو به خاطر معلوم نبودن منابع ارزی تکلیفش روشن نشده...

نمایشگاه «روایت خدمت» البته کوچه و پس‌کوچه‌های زیادی دارد که پر از دستاورد هستند و در یکی از غرفه‌ها دخترکانی به سبک بامشاد در سریال نقطه‌چین سرود می‌خواندند که: «وفاداری وفاداری... وفاداری وفاداری»   

از وعده تا وفا با رادیو نوکلوئید ۱۳۷

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی