تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

اخطار ایمنی به دو بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی

عبدالرضا پازوکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران از اخطار ایمنی به دو بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: باید بدانیم تقریبا تمام ساختمان‌های درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران قدیمی و به درجاتی دچار مشکل بنا هستند که دو بیمارستان هم اخطار تخلیه دارند، اما ناچار هستیم علی رغم این خطر، ارائه خدمت را ادامه دهیم.

کد خبر: ۱۵۴۹۲۶
۱۲:۱۶ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲

اخطار ایمنی به دو بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی

دیدارنیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به قدمت ساختمان‌های درمانی تحت پوشش این دانشگاه و اخطار ایمنی به دو مورد از این بیمارستان‌ها، در عین حال اقدامات انجام شده برای جایگزینی برخی از این بیمارستان‌ها را تشریح کرد.

عبدالرضا پازوکی در نشستی خبری با اشاره به چهل و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: دانشگاه طی این سال‌ها مسیری در پیش گرفته است که برگ زرینی بر افتخارات علمی کشور در سطح بین‌الملل به ارمغان آورد. دانشگاه علوم پزشکی ایران در جهان در رتبه ۶۰۰ تا ۸۰۰ تایمز است و با داشتن ۱۱ دانشکده و ۱۱۰۰ عضو هیئت علمی و ۱۰ هزار دانشجو در ابعاد مختلف آموزشی و پژوهشی تلاش می‌کند.

وی افزود: در زمینه ارائه خدمات در حوره بهداشت، درمان و غذا و دارو در سال ۲۰۲۲ در رتبه بندی تاثیر در شاخص بهدشت، افتخار آفرینی کردیم و رتبه اول تاثیرگذاری را بین ۱۱۰۱ دانشگاه را کسب کردیم.

او تاکید کرد: علی‌رغم فراز و فرود‌های این سال‌ها، اما الان در رتبه بندی علم سنجی کشور رتبه چهارم را داریم. در حوزه آموزشی، زیرساخت‌های دانشگاه و ساختمان‌های قدیمی مورد توجه ویژه قرار گرفت تا شاهد راه‌اندازی خدمات فوق تخصصی در مراکز باشیم؛ چنانچه این اتفاق در بیمارستان فیروزآبادی رخ داد. در مورد بیمارستان حضرت رسول و فیروزگر به عنوان بزرگ‌ترین مراکز آموزشی در حال اقدامات بازسازی هستیم.

پازوکی بیان کرد: افزایش رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه را طی دو سال اخیر دنبال کردیم که سبب شد ایران در زمینه پژوهش، رتبه سوم علمی در حوزه تولید علم را در حوزه جراحی چاقی به دست آورد که بیش از ۵۰ درصد این سهم متعلق به دانشگاه علوم پزشکی ایران است و ما بعد از آمریکا و چین سومین کشور در تولید علم در حوزه جراحی چاقی هستیم.

وی افزود: بیمارستان‌هایی طی دو سال اخیر در مناطق کمتر برخوردار افتتاح و بازسازی کردیم که می‌توان به بیمارستان فیروزآبادی و بیمارستان ملارد اشاره کرد. با توجه به همکاری وزارت بهداشت برای افزایش تعداد دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی نیازمند به فضا‌های آموزشی جدید هستیم که بیمارستان امام خمینی شهریار را به صورت آموزشی در نظر می‌گیریم که امیدواریم روز ۱۱ مهرماه سال جاری افتتاح شود و در عین حال برای بیمارستان شهدای یافت آباد هم برنامه‌های آموزشی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: در حوزه بین‌الملل نیز رشد خوبی داشتیم و حضور اساتید در مجامع بین‌المللی و افزایش تعداد دانشحویان خارجی از اتفاقات خوب این بخش است. همچنین کلنگ زنی و شروع پروژه ساخت دانشکده دندان پزشکی را داشتیم تا توجه ویژه‌ای به بهداشت وسلامت دندان شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش توجه به ساخت مرکز تخصصی تروما در پایتخت، تصریح کرد: در مورد بیمارستان هفت تیر که مرکز درمانی تروما است با حمایت ریاست جمهوری اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد تا تهران مرکز تخصصی تروما داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ساخت بیمارستان جایگزین شهید مطهری نیز بیان کرد: بیمارستان سوختگی شهید مطهری مرکز ارجاعی کل کشور است و به همین دلیل مصوب کردیم بدون گرفتن مبلغی، بیماران سوخته را پذیرش کنند. باید بدانیم تقریبا تمام ساختمان‌های درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران قدیمی و به درجاتی دچار مشکل بنا هستند که دو بیمارستان هم اخطار تخلیه دارند، اما ناچار هستیم علی رغم این خطر، ارائه خدمت را ادامه دهیم و از همکارانم که در این مجموعه‌ها با وجود ریسک خطر خدمت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به ایسنا ادامه داد: بیمارستان سوختگی مطهری از نظر شرایط فیزیکی نامطلوب است و این درحالی است که شرایط کار با بیمار سوخته هم سخت است. طی سال گذشته با زحمات سازمان برنامه و بودجه و بررسی‌های انجام شده پروژه بیمارستان سوختگی در منطقه کن جزو اولویت‌های کشوری قرار گرفت و در اولویت تکمیل است که تا دوسال آینده تجهیز تخصصی و افتتاح شود؛ چون استاندارد‌های لازم برای بیمارستان سوختگی باید تا حد خیلی بالایی تامین شود. اما در کل این پروژه از حالت معلق خارج شده است.

او تاکید کرد: بیمارستان‌های لولاگر و شهدای یافت آباد از مجموعه ما کاملا ناایمن اعلام شده است که برای بیمارستان شهدای یافت آباد پروژه بیمارستان جایگزین را کلید زده‌ایم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی