تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بازار خودروی ایران

خودرو‌ی مونتاژی ۵۰ میلیون تومان ریخت +جدول

قیمت خودرو در بازار امروز دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲، نسبتا باثبات گزارش می‌شود. اما با این وجود، یکی از خودرو‌های مونتاژی در یک اتفاق غیرمنتظره، حدود ۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

کد خبر: ۱۵۴۹۰۹
۰۹:۵۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲

خودرو

دیدارنیوز: قیمت خودرو امروز ۶ شهریور ۱۴۰۲، آرام و به دور از تلاطم گزارش می‌شود. البته تمایل بازار به افت قیمت بوده و در برخی موارد جزئی، کاهش‌های چند میلیونی به چشم می‌خورد.

البته باید گفت که شدت و تعداد این کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو‌های مونتاژی بیشتر است.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت باثباتی را تجربه می‌کند.

قیمت خودرو‌های داخلی

در بازار خودرو‌های داخلی قیمت خودرو، باثبات گزارش می‌شود. البته دو خودروی داخلی، افت اندکی را تجربه کردند.

کوئیک S دنده دستی از جدیدترین هاچ‌بک‌های تولیدی سایپا به شمار می‌رود که روز گذشته، کاهش چهار میلیون تومانی را تجربه کرده بود. اما امروز هیچ تغییری نداشت و با قیمت ۳۴۵ میلیون تومانی روز گذشته معامله می‌شود.

شاهین G سایپا که فعلاً، لوکس‌ترین محصول تولیدی این شرکت محسوب می‌شود، نسبت به روز گذشته حدود چهار میلیون تومان افت قیمتی داشته و از کانال ۵۷۰ میلیون، به کانال ۵۶۶ میلیون تومان سقوط کرد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مدل ۱۴۰۱ یکی دیگر از هاچ‌بک‌های بازار خودرو داخلی بوده که طی چند هفته اخیر، تغییر چندانی نداشت، اما از آغاز امروز حدود پنج میلیون تومان افت قیمتی را تجربه کرد و به نرخ ۴۷۵ میلیون تومان رسید.

سمند سورن پلاس بنزینی سدان نسبتاً جدید ایران خودرو بوده که با گذشت دو روز از آغاز معاملات هفتگی، هیچ تغییر قیمتی نداشته و با همان قیمت ۵۶۵ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

خودرو

قیمت خودرو‌های مونتاژی

افت قیمت خودرو‌های مونتاژی از آغاز امروز، شدیدتر از داخلی‌های بازار است.

جک J۴ آپشنال که از ارزان‌ترین سدان‌های مونتاژی بازار به شمار می‌‎رود، از هفته گذشته هیچ تغییری نداشت. اما از آغاز امروز با حدود پنج میلیون تومان افت قیمت نسبت به روز گذشته، روی کانال ۷۵۰ میلیون تومانی ثابت شد.

چری آریزو ۵ توربو جدید همان‌طور که از نامش پیداست، یکی از جدیدترین سدان‌های مونتاژی مدیران خودرو بوده که با افت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، به کانال یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان وارد شد.

بسترن B۳۰ با مدل ۱۴۰۰ جزو سدان‌های توقف تولید خورده بهمن موتور بوده که از چند هفته گذشته روند ثابتی داشت؛ از آغاز امروز حدود ۵۰ میلیون تومان افت قیمت داشته و به نرخ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید. به این ترتیب، رکورددار کاهش قیمت از آغاز امروز مربوط به بسترن B۳۰ است.

فونیکس تیگو ۷ پرو نیز یکی از کراس‌اوور‌های مونتاژی با افت قیمت بالا به شمار می‌رود. این خودرو حدود ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته خرید و فروش می‌شود و به قیمت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان رسیده است.

خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

مهم‌ترین عامل افت و خیز قیمت خودرو، تغییرات نرخ ارز بوده که طبق پیش‌بینی‌ها، احتمال تغییر چشم‌گیر تا انتهای هفته بسیار کم است؛ بنابراین عامل دیگری که می‌تواند روی قیمت‌ها تأثیرگذار باشد، اخبار مربوط به واردات خواهد بود که طبق خبر‌های آماده‌سازی جایگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی، احتمال می‌رود که روی کاهش قیمت‌ها پای فشاری کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی