تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
حاشیه‌های اخراج شریفی زارچی از دانشگاه شریف ادامه دارد:

استعفای محمدرضا عارف!

در پی اخراج علی شریفی زارچی از دانشگاه شریف، محمدرضا عارف از عضویت هیات جذب این دانشگاه استعفا داد.

کد خبر: ۱۵۴۸۸۱
۱۷:۴۰ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲

محمدرضا عارف از هیات جذب دانشگاه شریف استعفا داد

 

دیدارنیوز سرویس سیاسی: بر اساس همین خبر محمدرضا عارف گفت: بار‌ها از روند حاکم بر هیات‌های جذب در دانشگاه‌ها گلایه کرده‌ام. درخصوص تبعات عدم تمدید قرارداد اساتید نخبه‌ای همچون شریفی زارچی هشدار دادم، با اینگونه برخورد‌ها باعث ریزش نیرو‌های نخبه می‌شویم.

وی با بیان اینکه روند حاکم بر هیات‌های جذب دانشگاه‌ها عملا باعث خروج نخبگان از دانشگاه‌ها می‌شود، افزود: دخالت‌های مخرب نهاد‌هایی که هیچ ربطی به مسایل درون دانشگاه ندارند در مباحث درون دانشگاه، استقلال دانشگاه را مورد هدف قرار داده است.

عارف ادامه داد: وضعیت موجود در نهاد‌های علمی کشور که بواسطه دخالت‌های مستمر نهاد‌های بیرون از دانشگاه تبدیل به یک اداره معمولی شده را به هیچ وجه زیبنده آموزش عالی کشور نمی‌دانم، سال گذشته نیز در نامه‌ای به رئیس جمهور محترم نسبت به تبعات برخورد‌های امنیتی با اساتید و دانشجویان هشدار داده بودم.

به گزارش دیدارنیوز؛ روز شنبه چهارم شهریور تسنیم نوشت: «ساعتی پیش دکتر علی شریفی‌زارچی استادیار پیمانی دانشکده مهندسی کامپیوتر در توییتی اعلام کرد که نامه اخراج خود از دانشگاه را دریافت کرده است».

در واکنش به این خبر تسنیم؛ دبیر هیات اجرایی جذب اساتید دانشگاه شریف در توضیح پایان همکاری شریفی زارچی اظهار کرد: «اساتیدی که به‌ صورت پیمانی همکاری‌شان با دانشگاه شروع می‌شود تا مدت ۵ سال فرصت دارند که برای تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به رسمی آزمایشی، اقدام کنند».

سعید بهزادی‌پور، افزود: «پس از این مهلت، عضو هیات علمی باید درخواست تمدید عضویت پیمانی بدهد که تحت شرایطی قابل پذیرش خواهد بود».

وی ادامه داد: «مهلت پنج ساله قرارداد پیمانی دکتر شریفی‌زارچی به‌عنوان استادیار پیمانی دانشگاه، بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید که از ۹ ماه پیش از آن، دانشگاه در فواصل مختلف، سه مرتبه با ارسال نامه‌هایی از ایشان دعوت کرد که درخواست تمدید عضویت پیمانی خود را به همراه مستندات فعالیت‌های علمی ارائه کند که متاسفانه علی‌رغم این درخواست‌ها و پی‌گیری‌های شفاهی مکرر، اقدامی از سوی ایشان صورت نگرفت».

دبیر هیات اجرایی جذب اساتید دانشگاه شریف یادآور شد: «در نهایت هیات اجرایی جذب دانشگاه متشکل از آقایان سعید سهراب‌پور، محمدرضا عارف، اعظم ایرجی‌زاد، حمیدرضا ربیعی، آریا الستی، محمود سعادت، محمدجعفر عبدخدایی، محمود بهمن‌آبادی، ابراهیم سوزنچی و بنده به‌عنوان اعضای حقیقی، و آقایان جلیلی و حجت‌الاسلام طباطبایی به‌عنوان اعضای حقوقی هفته گذشته رأی به پایان همکاری ایشان دادند. لازم به ذکر است در دو سال گذشته سه نفر دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف نیز توسط هیات اجرایی جذب و در اجرای آیین نامه‌های مربوطه قطع همکاری شده‌اند. ضمناً مستندات مربوطه در اختیار هیئت اجرایی جذب دانشگاه است و در صورت لزوم ارائه خواهد شد».

محمدرضا عارف به عنوان یکی از اعضای هیات جذب، فورا اعلام کرد که رای به اخراج آقای شریفی زارچی نداده است. در ادامه این داستان پر حاشیه، امروز نیز محمدرضا عارف با توضیحاتی کوتاه از سمت خود در دانشگاه شریف استعفا داد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی