تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ویدیوی بحث‌برانگیز «پریگوژین»؛ رهبر واگنر هنوز زنده است؟

چند روز پس از سقوط مشکوک هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین و همراهان او در شمال مسکو، انتشار یک ویدیوی ۴۰ ثانیه‌ای از او در تاریخ ۲۹ آوریل، موجی از گمانه‌زنی‌ها درباره مرگ احتمالی رهبر گروه روسی و مزدور واگنر به راه انداخته است.

کد خبر: ۱۵۴۸۷۱
۱۳:۳۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲

ویدیوی جنجالی «پریگوژین»؛ رهبر واگنر هنوز زنده است؟

دیدارنیوز: در حالی که هنوز کشته‌شدن یوگنی پریگوژین، رهبر گروه روسی «واگنر» در سانحه سقوط هواپیمای شخصی به همراه تعدادی از همراهانش در هاله‌ای از ابهام است، کلیپ ویدیویی ۴۰ ثانیه‌ای از یک مصاحبه قدیمی او، موجی از گمانه‌زنی‌ها را درباره سرنوشتش و این که آیا پریگوژین هنوز زنده است، ایجاد کرد.

پریگوژین در بخشی از این ویدئو که در ۲۹ آوریل گذشته گرفته شد، تاکید کرد که ترجیح می‌دهد کشته شود تا این که به کشورش دروغ بگوید.

او در مصاحبه با سمیون پگوف، وبلاگ‌نویس نظامی روسی، از انهدام هواپیما در آسمان گفتگو کرد که موجی از گمانه‌زنی‌ها را روز یکشنبه در فضای مجازی درباره مرگ احتمالی‌اش به راه انداخت.

او در آن زمان گفت: «روسیه در آستانه یک فاجعه است، چرا که نهاد نظامی به تدریج در حال اخراج گویندگان حقیقت است که از فرمانبرداری از مدیریت عالی، امتناع می‌ورزند.»

هواپیما در آسمان منهدم خواهد شد

پریگوژین در این کلیپ که در کانال «گری زون» واگنر در «تلگرام» منتشر شد، تاکید کرد که «بعد از دروغ به شهروندان، کشور دچار گونه‌ای غلیان شده است.»

او افزود: «بهتر است مرا بکشید، اما من دروغ نمی‌گویم. باید به صراحت بگویم که روسیه در آستانه فاجعه است و اگر امروز مشکل برطرف نشود، هواپیما در آسمان منهدم خواهد شد.»

این ویدیو تنها ظرف چند ساعت، صد‌ها کامنت را در «گری زون» دریافت کرد.

برخی از کامنت‌ها حدس زدند که پریگوژین هنوز زنده است و دیر یا زود با ظهور خود، دشمنانش را شوکه خواهد کرد.

تعدادی از کامنت‌ها، انگشت اتهام را به سوی کرملین نشانه رفتند و برخی دیگر نیز فرانسه و اوکراین را مورد سرزنش قرار دادند.

یکی از دنبال‌کنندگان «واگنر» با طرح این ادعا که اوکراین به دستور سرویس‌های ویژه آمریکایی و «آنگلوساکسون‌ها»، پریگوژین را کشت، تاکید کرد: «برای ما مناسب نیست که روس‌ها چنین قهرمانی را از دست بدهند.»

به نقل از العربیه، سازمان هواپیمایی روسیه، پنج‌شنبه اعلام کرد که هواپیمای شخصی حامل رئیس گروه «واگنر»، چهارشنبه در شمال غرب مسکو سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی