تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
پروفسور امین در نشست تشکل‌ها و توسعه

تاکید بر ضرورت همیاری و هم افزایی تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی

پرفسور حسن امین فیلسوف و حقوقدان معاصر و رئیس شورای هنرمندان توسعه گرا، در جمع تعداد زیادی از فرهیختگان و کنشگران مدنی، راجع به نفس تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی در توسعه سخنرانی کرد.

کد خبر: ۱۵۴۸۶۸
۱۳:۱۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲

تاکید بر ضرورت همیاری و هم افزایی تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی

 

دیدارنیوز: به گزارش دیدار از انجمن ادبی ایران، روز جمعه ۴ شهریور/ سنبله ۱۴۰۲ پروفسور سیدحسن امین، فیلسوف و حقوقدان معاصر و رئیس شورای هنرمندان توسعه گرا، در جمع تعداد زیادی از فرهیختگان و کنش‌گران مدنی، راجع به نفس تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی در توسعه سخنرانی کرد. امین سخنران اختتامیه «نشست تشکل‌ها و توسعه» در تالار اجتماعات موزه امام علی در تهران بود. دیگر سخنرانان این نشست مهم، استادان احمد محیط طباطبایی، معصومه باکوچی، جعفر صابری، آزاده ابراهیم زاده. عطا آیت اللهی، احمد تائب، احمد قویدل و علی آزاد بودند که هر کدام تجارب و رهنمود‌های خود را در ارتباط با تشکل‌ها برای حاضران بیان کردند.
پروفسور امین در سخنرانی اختتامیه بر ضرورت همیاری و هم افزایی تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی و حرفه‌ای و صنفی برای تحقق توسعه پایدار تاکید کرد. وی در آغاز سخن از تعریف انسان به عنوان یک موجود اجتماعی و مدنی بالطبع شروع کرد و بعد از سنت فردگرایی و خودمحوری نوع ایرانیان که از کار گروهی تن می‌زنند و به اصطلاح به جای تیم ورک و کار جمعی بر توانمندی شخصی و رقابت ناسالم تکیه می‌کنند، انتقاد کرد.
سیستم آموزشی ما، و همچنین تربیت خانوادگی و مراودات اجتماعی مان، ما را به موجوداتی تبدیل کرده که فقط به فکر نفع شخصی خودمان باشیم، اما جوامع پیشرفته از کودکستان و دبستان به بچه‌ها با مشارکت دادن آن‌ها در هنر‌های نمایشی، همخوانی و همنوازی در موسیقی و ورزش گروهی، تیم ورک، آموزش می‌دهند.
امین همچنین، از تجارب خود در مقام عضو هیئت مدیره حرکت جهانی توسعه World Development Movement در لندن صحبت کرد که کشور‌های پیشرفته برای کمک به کشور‌های توسعه نیافته چه پیشنهاد‌ها و راهکار‌هایی ارائه می‌دهند. آنچه مسلم است توسه باید توامان در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی. اقتصادی و سیاسی اتفاق بیفتد تا پایدار بماند.

 

 

برچسب ها: حسن امین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی