تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

حملات موشکی مسکو به کی‌یف

ارتش اوکراین، یکشنبه ۵ شهریورماه اعلام کرد که روسیه شب گذشته کی‌یف و برخی دیگر از مناطق این کشور را مورد حمله موشکی قرار داد.

کد خبر: ۱۵۴۸۵۱
۱۱:۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲

حملات موشکی مسکو به کی‌یف

دیدارنیوز: ارتش اوکراین، اما تأکید کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور همه موشک‌هایی که به سمت کی‌یف شلیک شده بودند را منهدم کرد.

همزمان نیروی هوایی اوکراین امروز در بیانیه‎‌ای از احتمال ادامه حملات هوایی و موشکی روسیه به تمام مناطق این کشور هشدار داد. این هشدار‌های نظامی از ساعث ۳ بامداد به وقت گرینیچ در سراسر این کشور به مدت سه ساعت قبل از اعلام آژیر‌های خطر داده شد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، سرهی پوپکو، مدیر اداره نظامی در کی‌یف، در شماره حساب خود در تلگرام گفت: «نیرو‌های پدافند هوایی چند موشک دشمن که به سوی کی‌یف شلیک شده بودند را منهدم کردند.»

او افزود: «این حمله با موشک‌های کروز انجام شده بود».

با این حال، هنوز اطلاعاتی درباره ابعاد این حمله، خسارات احتمالی و یا اینکه آیا به کشته شدن افرادی منجر شده یا نه، وجود ندارد».

سرنگونی دو پهپاد اوکراینی توسط روسیه

از سوی دیگر و در ادامه جنگ چند ماهه پهپاد‌ها میان مسکو و کی‌یف، وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که نیرو‌های این کشور دو پهپاد را در دو منطقه مرزی با اوکراین سرنگون کردند.

در حساب تلگرام وزارت دفاع روسیه آمده است که نیرو‌های پدافند ارتش روسیه یک پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه «بریانسک» در غرب و یک پهپاد دیگر را در منطقه «کورسک» در جنوب این کشور، سرنگون کردند

در ماه‌های گذشته، بسیاری از مناطق روسیه و حتی مسکو پایتخت، این کشور شاهد حملات شدید پهپادی بوده است.

حمله به داخل روسیه

به نقل از العربیه، اوکراین از ابتدای سال جاری به دنبال انتقال جنگ به داخل روسیه بوده است. کی‌یف همزمان با هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی روسیه در پشت خط مقدم در شرق و جنوب اوکراین، حملات پهپادی خود را به سمت مسکو پایتخت روسیه را افزایش داد.

اوکراین پس از شکست در ضدحمله‌ای که در اوایل تابستان سال جاری برای بازپس گیری اراضی خود از نیرو‌های روسی انجام داد، حملات پهپادی خود به داخل خاک روسیه را افزایش داده است.

به گفته کارشناسان حملات پهپادی برای اوکراینی‌ها هزینه کمتری نسبت به حملات زمینی، موشکی یا هوایی دارد. نیرو‌های اوکراینی با حملات پهپادی به راحتی می‌توانند اعداف داخل سرزمین‌های روسیه را هدف قرار دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی