تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

آمریکا «خشونت جنسی» در سودان را محکوم کرد

آمریکا «خشونت جنسی» در جنگ جاری سودان را به‌شدت محکوم و اعلام کرد: گزارش‌ها درباره خشونت و تجاوز گروهی علیه زنان و دختران در غرب دارفور و دیگر مناطق سودان بسیار نگران‌کننده است. این اقدامات وحشیانه، نشانه خشونت سیستماتیک نژادی در جنگ جاری سودان است.

کد خبر: ۱۵۴۸۰۴
۱۳:۱۴ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲

آمریکا «خشونت جنسی» در سودان را محکوم کرد

دیدارنیوز: وزارت خارجه آمریکا طی اطلاعیه‌ای «خشونت جنسی» در جنگ جاری سودان را که بنا به گفته منابع نزدیک به واشینگتن اغلب توسط نیرو‌های پشتیبانی سریع انجام می‌شود را به‌شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «گزارش‌ها درباره خشونت و تجاوز گروهی علیه زنان و دختران در غرب دارفور و دیگر مناطق سودان بسیار نگران‌کننده است. این اقدامات وحشیانه، نشانه خشونت سیستماتیک نژادی در جنگ جاری سودان است.»

به نقل از العربیه، این بیانیه افزوده است که واشینگتن به‌ویژه از شرایط در «شهر نیالا در جنوب دارفور» نگران است چرا که «هزاران غیرنظامی هم اکنون به‌دلیل نبرد میان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع محاصره شده و امکان جابجایی آن‌ها وجود ندارد.»

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که از دو طرف منازعه خواسته با هدف خروج امن غیرنظامیان از شهر مذکور، نبرد را به طور موقت متوقف کنند.

در همین رابطه، جان گادفری، سفیر ایالات متحده در سودان، جمعه گفت که دو طرف جنگ در سودان ثابت کرده‌اند برای اداره کشور ناتوان هستند و باید قدرت را به یک دولت غیرنظامی انتقال دهند.

وی افزود: «آینده‌ سودان توسط مردم این کشور تنها پس از برقراری امنیت حاصل می‌شود.»

ویرانی و گرسنگی

سازمان ملل متحد هم هشدار داد، نبرد‌های خشونت‌آمیزی که از ۱۵ آوریل در سودان میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در جریان است، باعث ویرانی و گرسنگی گسترده در این کشور می‌شود.

مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای با اعلام این که «جنگ در سودان شرایط اضطراری ویژه‌ای ایجاد کرده است»، تاکید کرد، «درگیری جاری با پیامد‌های هولناک گرسنگی، بیماری و آوارگی، کل کشور را تهدید می‌کند.»

گریفیتس با اشاره به نگرانی‌ها برای امنیت غیرنظامیان در ایالت جزیره هشدار داد: «صد‌ها هزار کودک از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و در صورت درمان نشدن در خطر مرگ هستند.»

به گزارش سازمان غیردولتی «ACLED»، درگیری‌های سودان تاکنون منجر به کشته‌شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر شده است. با توجه به قطع ارتباط با بسیاری از مناطق کشور و خودداری دو طرف نزاع از ارائه گزارش درباره تلفات نیرو‌های خود، احتمالا تلفات واقعی از آمار اعلام‌شده بیشتر است.

طی چهار ماه جنگ میان دو طرف متخاصم در سودان، بیش از ۴.۶ میلیون نفر در داخل کشور آواره یا به کشور‌های همسایه گریخته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی