تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تبعات یک اقدام نامتعارف در جام جهانی ۲۰۲۳

زنان اسپانیا علیه «روبیالس»

پس از اقدام عجیب و نامتعارف لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مقابل یکی از بازیکنان تیم ملی زنان این کشور پای سکوی قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۳، حالا مخالفان او روز به روز بیشتر می‌شوند و اعضای تیم ملی زنان خواهان برکناری این رئیس خبرساز هستند.

کد خبر: ۱۵۴۷۸۸
۱۰:۲۹ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲

زنان اسپانیا علیه «روبیالس»

دیدارنیوز: ده‌ها تن از اعضای تیم فوتبال زنان اسپانیا که قهرمان جام جهانی شده‌اند، تهدید کردند تا زمانی که لوئیس روبیالس از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال این کشور برکنار نشود، در هیچ مسابقه‌ای برای این کشور بازی نخواهند کرد.

روبیالس که پس از قهرمانی جام جهانی در مراسم جشن قهرمانی اقدام نامتعارفی مقابل جنیفر هرموسو، بازیکن شماره ۱۰ این تیم داشت در روز‌های اخیر تحت فشار قرار داشته که از سمت خود برکنار شود. با این حال روبیالس با رد کردن انتقادات آن‌را یک بازی و فشار رسانه‌ای خوانده و تاکید کرده از سمت خود کنار نخواهد رفت.

علاوه بر بیانیه‌ای که بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا منتشر کرده‌اند، هرموسو هم جمعه شب در بیانیه‌ای که از طریق اتحادیه بازیکنان فوتبال این کشور منتشر شده، گفت که از این اقدام رئیس فدراسیون رضایت نداشته است. این خلاف ادعایی است که پیشتر از سوی روبیالس مطرح شده و آن را «توافقی» خوانده بود.

هرموسو همچنین اضافه کرد که پس از این اقدام «جنسی نابجا و بدون رضایت، احساس شوک و آسیب» کرده است. او همچنین اضافه کرده که بلافاصله پس از این حادثه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال تحت فشار قرار گرفته که در بیانیه‌ای مشترک تلاش کند فشار‌ها از روبیالس برداشته شود.

در آن بیانیه هرموسو گفته بود که اقدام روبیالس توافقی بوده و چندان مسئله بزرگی رخ نداده است. با این حال پس از آن و با ادامه فشار‌های داخلی و بین‌المللی نسبت به اقدامی که رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا انجام داده، بازیکنان تیم ملی زنان این کشور و شخص هرموسو از این رفتار روبیالس انتقاد کرده و خواهان استعفای او شده‌اند.

در بیانیه منتشر شده از سوی بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا نام ۵۶ نفر شامل تمام ۲۳ نفری که در دوره اخیر موفق شدند تیم ملی فوتبال کشورشان را به مقام قهرمانی جهان برسانند دیده می‌شود.

لوئیس روبیالس، ۴۶ ساله، در سخنرانی نیم ساعته خود در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اسپانیا در روز جمعه بابت رفتارش در مراسم روز یکشنبه گذشته عذرخواهی کرد. او با این حال ضمن رد احتمال استعفای خود گفت که قربانی «تلاش برای ترور اجتماعی» شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا از «فمینیست‌های تقلبی» که به دنبال «حقیقت» نیستند انتقاد کرد. او به طور مشخص به سه عضو دولت چپگرای پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا اشاره کرد که خواستار استعفای او شده‌اند.

در ادامه انتقادات از رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، خاویر تباس رئیس لالیگا هم ضمن حمله شدید به روبیالس مدعی شد که فهرست زنان و مردانی که رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به آن‌ها توهین کرده بسیار طولانی است و این روند باید متوقف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی