تیتر امروز

فریدون مجلسی: گفتند صلاحیت ندارید و شامل پاکسازی شده‌اید
برنامه تاریخ شفاهی دیدارنیوز در گفتگو با یک کهنه دیپلمات (بخش اول)

فریدون مجلسی: گفتند صلاحیت ندارید و شامل پاکسازی شده‌اید

در قسمت اول گفتگو با فریدون مجلسی به زندگی خصوصی‌اش از کودکی تا استخدام او در وزارت امور خارجه پرداختیم. در دقایق پایانی از این قسمت، مجلسی از شرایط سخت کارکردن با روسای انقلابی خود می‌گوید.
پس از سفری ۱۷ ساعته

«رئیسی» آفریقای جنوبی را ترک کرد

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پس از سفر به ژوهانسبورگ و عضویت ایران در گروه «بریکس»، آفریقای جنوبی را به مقصد کشورمان ترک کرد.

کد خبر: ۱۵۴۷۵۴
۰۹:۰۹ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲

.

دیدارنیوز: ابراهیم رئیسی آفریقای جنوبی را به مقصد کشورمان ترک کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور پس از سفری فشرده و پرکار و تحقق درخواست عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه "بریکس"، آفریقای جنوبی را به مقصد کشورمان ترک کرد.

سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه به وقت محلی، پس از شرکت و سخنرانی در پانزدهمین نشست "بریکس" در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی که با پذیرش عضویت کشورمان در این گروه مهم و قدرتمند بین‌المللی همراه بود، این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.

رئیس جمهور در این سفر حدوداً ۱۷ ساعته، همچنین با روسای جمهور چین، برزیل، سنگال، تانزانیا و نخست وزیران هند و بنگلادش نیز دیدار و گفتگو کرد.

پذیرش عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان منطقه‌ای مهم شانگ‌های و حالا گروه بریکس، در کنار تعمیق روابط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فعال‌تر کردن همکاری‌ها با سازمان اکو و گسترش و تقویت روابط و همکاری‌ها با کشور‌های همسایه، همسو و دوست که افزایش قابل توجه مبادلات تجاری کشورمان را به دنبال داشته، در سایه سیاست خارجی جامع، متوازن و مبتنی بر همگرایی دولت سیزدهم حاصل شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی