تیتر امروز

اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
نگاه مسکو به دو منطقه جدایی‌طلب

تجاوز مکرر روسیه؛ بعد از اوکراین نوبت گرجستان شد!

پس از تجاوز نظامی گسترده و ویرانگر ارتش ولادیمیر پوتین به اوکراین که همچنان ادامه دارد و پایان آن مشخص نیست، دیمتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که مسکو احتمالا اوستیای جنوبی و آبخازیا، دو منطقه جدایی‌طلب گرجستان را به خاک خود ضمیمه کند.

کد خبر: ۱۵۴۷۰۷
۱۱:۵۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲

تجاوز مکرر روسیه؛ بعد از اوکراین نوبت گرجستان شد!

دیدارنیوز: مدودف، سه‌شنبه ۳۱ مرداد طی مقاله‌ای در هفته‌نامه «آرگومنتی‌ای فاکتی» نوشت که ایده انضمام آبخازیا و اوستیای جنوبی به روسیه خواسته مردم این دو منطقه است.

او افزود: «این ایده می‌تواند عملی شود اگر دلایل قانع‌کننده‌ای برای اجرای آن وجود داشته باشد.»

خواسته ۶ کشور غربی

پیشتر ۶ کشور غربی در پانزدهمین سالگرد تصرف ۲۰ درصد از اراضی گرجستان توسط روسیه خواستار بازگردان مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا به گرجستان شدند.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلبانی، ژاپن و مالت، اعضای کنونی شورای امنیت، پنج‌شنبه ۱۹ مرداد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که حمله روسیه به گرجستان در سال ۲۰۰۸ رویکرد خصمانه مسکو نسبت به همسایگانش را نشان داد و همین رویکرد علیه اوکراین نیز بکار برده شد.

بیانیه پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت پیرامون گرجستان، افزود که ۶ کشور «بر استقلال و حاکمیت گرجستان بر تمامی اراضی خود طبق قوانین بین‌المللی تاکید دارند.»

گرجستان در اوت ۲۰۰۸ کوشید مانع جدایی منطقه اوستیای جنوبی شود که در نهایت به جنگ کوتاهی با روسیه منتهی شد. پس از آن مسکو استقلال دو منطقه اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت و به ایجاد پایگاه‌های نظامی در این دو منطقه اقدام کرد.

در این بیانیه که توسط ویریت خوجه، نماینده آلبانی در بیرون از سالن شورای امنیت قرائت شد، آمده است که ۶ کشور «تهاجم وحشیانه» روسیه به گرجستان و ادامه اشغال اوستیای جنوبی و آبخازیا و تلاش برای انضمام آن‌ها به خاک روسیه را محکوم می‌کنند.

تجاوز مکرر روسیه

این کشور‌ها همچنین تهدید‌های مستمر روسیه به‌ویژه «حمله غیر قابل پذیرش به اوکراین» را محکوم کردند.

بیانیه این کشور‌ها به ادامه مانور‌های نظامی روسیه در اراضی و آسمان گرجستان، ایجاد موانع از جمله سیم خاردار، بازداشت و ربودن ساکنان مناطق تصرف‌شده، تبعیض علیه گرجستانی‌ها و تخریب عامدانه آثار و نماد‌های گرجستانی اشاره کرده‌اند.

این بیانیه تاکید کرده است که بحران میان روسیه و گرجستان باید بر اساس قوانین و قواعد بین‌المللی از جمله میثاق سازمان ملل متحد حل‌وفصل شود.

ماجراجویی گرجستان

به نقل از العربیه، از سویی، دیمتری پولیانسکی، دستیار سفیر دائمی روسیه در سازمان ملل در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت، بیانیه ۶ کشور غربی «منافقانه» است و اشاره کرد که گرجستان به‌دلیل «ماجراجویی حساب‌نشده» اراضی خود را از دست داد.

روسیه و گرجستان در ماه می‌گذشته پرواز‌های دوجانبه را از سر گرفتند.

پولیانسکی خاطرنشان کرد، روابط روسیه با گرجستان به تدریج بهبود می‌یابد و بر اساس آن تبادل اقتصادی و جهانگرد امکان‌پذیر می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی