تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
پرستاری که جنایت کرد

حبس ابد برای قاتل سریالی کودکان

لوسی لتبی، پرستار بریتانیایی که طی ۱۸ ماه از سال ۲۰۱۵، پنج نوزاد پسر و دو نوزاد دختر را در بخش نوزادان بیمارستان «کنتس چستر» در شمال بریتانیا با تزریق انسولین یا هوا به قتل رسانده بود، به حبس ابد محکوم شد.

کد خبر: ۱۵۴۶۷۲
۱۸:۲۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

حبس ابد برای قاتل سریالی کودکان

دیدارنیوز: پس از اینکه قاضی، روز دوشنبه ۳۰ مرداد حکم داد که لوسی لتبی، پرکارترین قاتل سریالی کودکان در دوران مدرن بریتانیا هرگز نباید آزاد شود، این پرستار، باید بقیه عمر خود را به دلیل کشتن هفت نوزاد، پشت میله‌های زندان سپری کند.

به گزارش «رویترز»، لتبی ۳۳ ساله، طی ۱۸ ماه از سال ۲۰۱۵، پنج نوزاد پسر و دو نوزاد دختر را در بخش نوزادان بیمارستان «کنتس چستر» در شمال بریتانیا با تزریق انسولین یا هوا به قتل رسانده است.

برخی از نوزادانی که او به قتل آن‌ها اقدام کرد، دو قلو بودند.

در یک مورد، او هر دو خواهر و برادر دو قلو را به قتل رساند، در مورد دیگر او دو نوزاد از نوزادان سه قلو را کشت و در دو مورد یکی از دوقلو‌ها را به قتل رساند، اما در تلاش برای کشتن دیگری شکست خورد.

قاضی جیمز گاس که او را به حبس ابد بدون چشم‌انداز آزادی محکوم کرد، گفت: «این یک کمپین بی‌رحمانه، حساب‌شده و بدبینانه کودک‌کشی بود که کوچک‌ترین و آسیب‌پذیرترین کودکان را شامل می‌شد.»

او در حالی که والدین نوزادان به شدت گریه می‌کردند، خطاب به پرستار قاتل گفت: «بدخواهی عمیقی در حد سادیسم در اعمال شما وجود داشت… شما هیچ نشانه‌ای از پشیمانی ندارید… هیچ عامل تخفیف دهنده‌ای وجود ندارد… شما بقیه عمر خود را در زندان سپری خواهید کرد.»

صدور حکم‌های زندان مادام‌العمر در بریتانیا بسیار نادر است و تنها سه زن در بریتانیا قبلا چنین حکمی را دریافت کرده‌اند، از جمله قاتلان زنجیره‌ای مایرا هیندلی و رزماری وست.

پلیس هنوز هیچ انگیزه‌ای برای جنایات او پیدا نکرده است.

گزارش «رویترز» حاکی است که قاتل نوزادان، در زمان قرائت حکم دادگاه، از حضور در دادگاه برای شنیدن حکم خود امتناع کرده است.

این اقدام قاتل، منجر به درخواست‌هایی مبنی بر این شد که مجرمان باید مجبور شوند که تأثیر اعمال خود بر قربانیان یا خانواده‌هایشان را بشنوند.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، رفتار لتبی در نشنیدن حکم خود را «بزدلانه» توصیف کرد.

در حالی که قانون فعلی می‌گوید که قضات می‌توانند مجازات‌های زندان را برای افرادی که برای شنیدن حکم حاضر نمی‌شوند افزایش دهند، دولت در نظر دارد آن را اجباری کند.

سوناک گفت: «این چیزی است که ما در زمان مناسب آن را مطرح خواهیم کرد.»

قتل‌ها چگونه افشا شد؟

در طول ۱۸ ماه از ژانویه ۲۰۱۵، افزایش قابل توجهی در تعداد نوزادانی که در بخش نوزادان بیمارستان کنتس چستر جان خود را از دست دادند یا به شدت آسیب دیدند، گزارش شد.

این موضوع نگرانی پزشکان ارشد را برانگیخت، زیرا وضعیت بسیاری از نوزادان به‌طور ناگهانی و غیرمنتظره بدتر می‌شد و عملیات احیا در مورد آن‌ها بی‌نتیجه می‌ماند.

گزارش‌ها حاکی از این است که ۱۱ ماه طول کشیده تا مقامات بیمارستان پلی سرا از این افزایش تعداد مرگ و میر نوزادان مطلع کنند؛ موضوعی که کارشناسان می‌گویند به تغییر رویه‌ای در پروتکل‌های بیمارستانی مبنی بر امکان افشای اطلاعات به پلیس را برای پزشکان و کادر درمان، منجر خواهد شد.

پس از ۱۱ ماه البته مسئولان بیمارستان، پلیس و کارشناسان پزشکی را باخبر کردند و در حالی که به دنبال علت بودند، در نهایت روی یک عامل مشترک متمرکز شدند؛ لوسی لِتبی.

او ابتدا در ژوئیه ۲۰۱۸ دستگیر شد و سپس دوباره در ژوئن ۲۰۱۹ و نوامبر ۲۰۲۰ هنگامی که متهم به قتل هفت نوزاد و تلاش برای کشتن ۱۰ نوزاد دیگر بین ژوئن ۲۰۱۵ و ژوئیه ۲۰۱۶ شد، دستگیر شد.

دادستان‌ها گفتند که لتبی به ۱۷ نوزادی که در بخش بودند، حمله کرده است. برخی از آن‌ها با انسولین مسموم و برخی بر اثر تزریق هوا به جریان خون یا معده یا دادن شیر زیاد به آن‌ها کشته شدند.

کوچکترین نوزادی که او به قتل رساند فقط یک روز و بزرگ‌ترین آن‌ها ۱۱ هفته سن داشت.

پلیس در حال بررسی ۴ هزار مورد پذیرش دیگر در بخش نوزادانی است که لِتبی در آنجا کار می‌کرد تا ببیند آیا قربانیان دیگری نیز وجود دارد یا خیر.

وحشت در بریتانیا

جنایات هولناکی که لِتبی مرتکب شد، بریتانیا را به وحشت انداخته، زندگی خانواده‌های قربانیان را ویران کرده و به همکارانش آسیب‌های پایدار وارد کرده است.

به نقل از العربیه، جنایات لتبی همچنین فهرست مجرمانی را که در بیمارستان‌های این کشور کار می‌کردند و خشن‌ترین جنایات را مرتکب شدند، دوباره به یاد میلیون‌ها بریتانیایی آورد؛ فهرستی که در راس آن نام دکتر «هارولد شیپمن» قرار دارد، کسی که «دکتر مرگ» یا «فرشته مرگ» نامیده شد.

او که یکی از خطرناک‌ترین قاتلان تاریخ بریتانیا به حساب می‌آید، در سال ۲۰۰۴ و پیش از آنکه تحقیقات درباره تعداد دقیق قربانیان او به نتیجه برسد، در زندان خودکشی کرد. تخمین زده می‌شود که او ۲۵۰ بیمار را کشته است.

بعد‌ها در تحقیقات مشخص شد که تعدادی از پرستاران نیز او را در انجام این قتل‌ها همراهی می‌کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی