تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
فرمانده مزدوران واگنر آفتابی شد

رویای پریگوژین؛ تبدیل روسیه به قدرتمندترین کشور جهان

یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی «واگنر»، که از طرف مسکو حمایت مالی می‌شود، مدعی شد که روسیه را به قدرتمندترین کشور جهان تبدیل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۴۶۴۸
۱۱:۵۷ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

پریگوژین

دیدارنیوز: یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی «واگنر»، شامگاه دوشنبه ۳۰ مرداد ویدیوی جدیدی که احتمالا در آفریقا ضبط شده است را در کانال «تلگرام» خود منتشر کرد.

پریگوژین این ویدیو را با لباس مخصوص گروه واگنر و مسلح به «کلاشینکوف» در مکانی صحرایی ضبط کرد و پشت سر او شماری از نیرو‌های واگنر و ۳ خودروی نظامی دیده می‌شود.

او طی این ویدیو گفت: «ما فعال هستیم. دمای هوا بالای پنجاه درجه است و چنین شرایطی مورد علاقه ما است.»

پریگوژین افزود که «گروه واگنر مشغول عملیات شناسایی و جستجو است به طوری که روسیه را به قوی‌ترین نیروی نظامی در همه قاره‌ها تبدیل کرده است.»

او تاکید کرد، «آزادی برای آفریقا. عدالت و خوشبختی برای مردم آفریقا. ما در حال نبرد با القاعده و داعش و دیگر گروه‌های مسلح هستیم.»

وی تاکید کرد: «در حال عضوگیری و انجام عملیات‌هایی هستیم که از ما خواسته شده است و متعهد به انجام آن شده‌ایم.»

پریگوژین به صراحت نگفت که کجا و چه زمانی این ویدیو را ضبط کرده است، اما سخن او به دمای بالا اشاره غیرمستقیم به حضورش در آفریقا دارد.

به نقل از العربیه، پیشتر گزارش‌هایی از حضور پریگوژین در آفریقا منتشر شد به‌ویژه پس از آن که او ویدیویی در کانال تلگرام خود درباره تمرکز فعالیت واگنر در آفریقا منتشر کرده بود.

نیرو‌های این گروه نظامی روسیه در شماری از کشور‌های آفریقایی از جمله آفریقای مرکزی و مالی حضور دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی