تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.
۶۱ جنگنده راهی اوکراین می‌شود

انرژی جدید برای اوکراینی‌ها؛ «اف ۱۶» علیه روسیه

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که کشورش درگیر تجاوز نظامی گسترده روسیه است، می‌گوید که ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به کی‌یف انرژی و انگیزه جدیدی به اوکراینی‌ها برای مقابله با ارتش روسیه خواهد داد.

کد خبر: ۱۵۴۶۱۶
۱۹:۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

اف ۱۶

دیدارنیوز: ولودیمیر زلنسکی می‌گوید: «اف-۱۶ مطمئناً انرژی جدیدی از اعتماد به نفس و انگیزه به رزمندگان اوکراینی خواهد داد و نتایج جدیدی برای اوکراین و کل اروپا به همراه خواهد داشت.»

رئیس جمهوری اوکراین، دوشنبه ۳۰ مرداد تایید کرد که اوکراین، ۶۱ فروند جت جنگنده اف-۱۶ از هلند و دانمارک تحویل می‌گیرد.

ولودیمیر زلنسکی ابراز امیدواری کرد که کمک‌های مالی دو کشور باعث شود تا کشور‌های بیشتری برای اهدای هواپیما‌های جنگی به اوکراین اقدام کنند.

او پس از دیدار با مارک روته، نخست وزیر هلند که اعلام کرد کشورش ۴۲ فروند اف-۱۶ را به اوکراین ارائه می‌کند، گفت که «ما از این جت‌ها برای دور نگه داشتن تروریست‌های روسیه از شهر‌ها و روستا‌های اوکراین استفاده خواهیم کرد.»

او این اقدام را گام دیگری برای تقویت سپر آسمان اوکراین توصیف کرد.

به گفته دفتر ریاست جمهوری اوکراین، زلنسکی گفت: «اف-۱۶ مطمئناً انرژی جدیدی از اعتماد به نفس و انگیزه به رزمندگان اوکراینی خواهد داد و نتایج جدیدی برای اوکراین و کل اروپا به همراه خواهد داشت.»

به نقل از العربیه، زلنسکی همچنین پس از دیدار با مت فردریکسن، نخست وزیر دانمارک گفت: «بر سر تحویل ۱۹ جت F-۱۶ از دانمارک به توافق رسیده‌ایم. این یک حمایت بسیار قدرتمند برای ما است. ماموریت‌های آموزشی در حال حاضر آغاز شده است.»

او افزود: «تصمیمات امروز دانمارک و هلند تنها اولین نتایج بود که به پیام مهمی برای سایر کشور‌ها برای ارائه هواپیما‌های جنگی به اوکراین تبدیل شد.»

او تاکید کرد: «مهم‌ترین اتفاقی که امروز اینجا افتاد این است که انگیزه بزرگی برای کشور‌هایی خواهد بود که قبلاً تردید داشتند که آیا هواپیما در اختیار ما قرار دهند یا خیر.»

زلنسکی از کمک دانمارک در حمایت از توانایی‌های نیرو‌های دفاعی اوکراین در میدان نبرد ستایش کرد.

این حمایت‌ها شامل پدافند هوایی، توپخانه، مهمات، دفاع ساحلی، نفربر زرهی و خودرو‌های مین زدایی می‌شود.

زلنسکی گفت که «در تلاش هستیم تا توانایی‌های خود را نه تنها در خشکی بلکه در دریا در دفاع از بنادر خود تقویت کنیم. این برای امنیت غذایی جهانی مهم است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی