تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تجمع علیه حکومت «بشار اسد» در اعتراض به گرانی

طبق گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، معترضان که علیه گرانی و وخامت اوضاع اقتصادی تجمع کرده بودند، شعار‌هایی علیه حکومت بشار اسد سر دادند.

کد خبر: ۱۵۴۵۴۸
۱۸:۰۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

تجمع علیه حکومت «بشار اسد» در اعتراض به گرانی

دیدارنیوز: به دنبال فراخوان عشایر السویداء برای اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی صد‌ها شهروند سوری ساکن این منطقه با برگزاری تجمع اعتراضی جاده‌های اصلی این شهر را بستند.

به نقل از العربیه، دیدبان حقوق بشر سوریه، یکشنبه ۲۹ مرداد گزارش داد، تمام مسیر‌های اصلی و فرعی منتهی به السویداء در جنوب شرق دمشق توسط ده‌ها شهروند معترض سوری به طور کامل بسته شده است.

طبق گزارش دیدبان، معترضان که علیه گرانی و وخامت اوضاع اقتصادی تجمع کرده بودند، شعار‌هایی علیه حکومت بشار اسد سر دادند.

دیدبان حقوق بشر گفته است که این اعتراض‌ها در پاسخ به فراخوان عشایر السویداء به نافرمانی مدنی صورت گرفته است.

به گفته این دیدبان، تمام ادارات دولتی و مغازه‌ها شاهد تعطیلی کامل بود.

دیدبان افزود: «بر اثر این نافرمانی و عصیان مدنی علیه دولت امتحانات دانشگاه که قرار بود امروز در شعبه دانشگاه دمشق در السویداء برگزار شود، برای یک روز دیگر به تعویق خواهد افتاد».

مقامات و رسانه‌های دولتی سوریه روز چهارشنبه گذشته اعلام کردند که دولت در نظر دارد، قیمت سوخت و سایر فرآورده‌های نفتی را مجدداً افزایش دهد و به تدریج یارانه‌ها را برای تقویت بخش مالی و اقتصادی دولت که بیش از یک دهه جنگ داخلی تضعیف شده است، کاهش می‌دهد.

اجرای برنامه افزایش قیمت‌ها پس از نیمه شب چهارشنبه آغاز شد. همزمان دولت سوریه از افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق و مستمری کارکنان بخش دولتی برای کمک به مردم در برابر هزینه‌های بالای زندگی و تاثیرات ناشی از آن خبر داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی