تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
زیدآبادی، فعال سیاسی مطرح کرد

مسوولیت طرح حجاب با «قالیباف» است

زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نوشت: «تمام پیامد‌های سیاسی و اجتماعی تصویب و اجرای طرح حجاب، متوجه قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است که باید نسبت به آن در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشد.»

کد خبر: ۱۵۴۵۴۳
۱۷:۵۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

قالیباف

دیدارنیوز: احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اعلام کرد که مسوولیت طرح حجاب با قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است.

زیدآبادی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «قوۀ قضائیه لایحۀ حجاب را در ۹ ماده ارائه کرد. قوۀ مجریه، با افزون ۶ ماده به لایحۀ قوۀ قضائیه، آن را به صورت لایحه‌ای ۱۵ ماده‌ای در آورد و تقدیم مجلس کرد.

مجلس لایحه را به حدود ۷۰ ماده رسانده است. در واقع، قوۀ قضائیه و مجریه می‌توانند مدعی شوند که لایحۀ آن‌ها به طرح تبدیل شده و مسئولیتی در تدوین و تصویب آن ندارند. بنابراین، آنچه تصویب می‌شود دست‌پخت مجلس است و مسئولیت مصوبات مجلس هم با توجه به گرایش‌های موجود در آن، با شخص رئیس قوۀ مقننه است، مگر آنکه وی به صراحت مخالفت خود را با طرح مربوطه اعلام کند.

از این رو، تمام پیامد‌های سیاسی و اجتماعی تصویب و اجرای طرح حجاب، متوجه آقای قالیباف است که باید نسبت به آن در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی